Bounce

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Re: Bounce

Indlæg af Sjamus »

Har du installeret noget software til lydkortet hvor der er mulighed for at indstille forskellige parametre - routing af lyd, rumklang mm.? Såvidt jeg er orienteret hedder det Maestro. Prøv at tjekke om du har det i din programmappe. Hvis du har bør du åbne det og tjekke om der så evt. er en rumklang der er aktiveret.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Sjamus skrev:Har du installeret noget software til lydkortet hvor der er mulighed for at indstille forskellige parametre - routing af lyd, rumklang mm.? Såvidt jeg er orienteret hedder det Maestro. Prøv at tjekke om du har det i din programmappe. Hvis du har bør du åbne det og tjekke om der så evt. er en rumklang der er aktiveret.
Hvis det var tilfældet ville det selv samme rum være på alle lyde/musik/etc.., jeg bruger lydkortet på, og sådan er det ikke.. Det er kun i Logic det rum ligger der. :)

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

lakris skrev:Kan det være en “monitor” knap, man bruger når man optager vokal evt og kun hører det fra lydkortet eller begge samtidigt, så en latency skaber rumklang/delay?
Det lyder ikke som en latency rumfølelse, men som et rigtigt rumklang med en efterklang, . så jeg tror ikke det kan være årsagen. :)

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Nå.... Nu er jeg kommet frem til at det er Apogee one lydkortet der afgiver det rumklang (der var én der nævnte netop den mulighed, og jeg afviste det i min uvidenhed) - Nu skal jeg så bare finde ud af hvorfor det sætter rum på mine ting
Seek, and you will find.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Er der ikke en software mixer til lydkortet hvor man kan styre +48v osv? Det kan være du har en funky opsætning der? Eller (som det vist er foreslået tidligere) en kanal i Logic der står med monitor (i’et) slået til?

Nyt svar