Starter Guitar og forstærker

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
KimSteff
Medlem
Indlæg: 322

Starter Guitar og forstærker

Indlæg af KimSteff »

Hej
Jeg skal købe en starter elektrisk guitar for en veninde samt en forstærker. Jeg spiller lidt selv men har ikke den store erfaring med så "billigt# udstyr.
Havd med et sæt af Thomans egen linje. Er deres forstærkere noget værd overhoved ?
Pris for sættet kr. 1000-2000.-

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Af forstærkere kan du ikke gå galt i byen med Boss Katana, og køb noget med en 12'speaker. Her kan det betale sig at gå på DBA, hvor der er gode ting at hente (som senere kan videresælges til samme pris). Du burge kunne få Katana eller anden fin forstærker med en 12'er til rundt 1000kr.

Mht guitarer ville jeg kigge på Harley Benton's deluxe serie guitarer (men ikke lavere), eller Squier Vintage Vibe, eller Standard serien (men ikke Affinity som er for ringe). Brugt handler det om at guitaren er sat godt op, fx Epiphones kan være fine og meget rimelige. Typisk ligger Squier's i de serier i 1700-2100kr, brugt. Med nye guitars i den prisklasse skal du regne med at bruge +500kr på et godt setup (hvis ikke du selv kan). Fordelen med brugt er også at der ofte allerede er brugt tid på setup.

Pas på med at købe alt for billigt til en begynder, da det kan ødelægge motivationen hvis grejet er for dårligt.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Til budgettet ville jeg foreslå
Harley benton mighty 5th forstærkeren til 979,- har fået gode ord med på vejen.
https://www.thomann.de/dk/harley_benton_mighty_5th.htm
Den har brug for et cab. Det billigeste 1x12 koster 599,-.

Harley benton st guitarer fås til ingen penge. Den billigeste model der er samlet koster 599,- Hvordan det så kan lade sig gøre!?.
Hvis du selv kan justere en guitar bare en lille smule, eller har tid til at se en youtube video om det, så er det et røverkøb.

Du kan også tage et samlesæt og spare 75 kroner, men så skal du lige lakere den og samle den og sætte den op selv. Uhhh! det gad jeg faktisk godt :-D
Men det er nok lidt overkill til din situation.

Så vil jeg tilføje at hvis man skal lære at spille guitar, skal man have en guitar og en forstærker som man har lyst til at spille på.
For nogen mig til eksempel, har det visuelle lige så meget at sige som lyden. Men begge dele er subjektivt.
Min underbevidsthed og selvfedhed synes desværre også at jeg er meget bedre til at spille når der står Gibson på min guitar og Marshall på min forstærker.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Nyt svar