Gyraf G22 Demonstrationsvideo

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Gyraf G22 Demonstrationsvideo

Indlæg af Gyraf »

Vor helt lokale Esben Inglev fra "Pinguin Productions" har lavet denne opbyggelige oplysningsfilm om det klassiske emne: "..hvordan opfører en vari-mu kompressor sig. ..og når man presser den..?"



..jeg synes selv at han er sluppet rigtig godt fra at få den til at give materialet ekstra spræl..

Jakob Erland
Gyraf Audio
(der jo har økonomiske interesser på spil også)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er en super fin video!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Gyraf skrev:Vor helt lokale Esben Inglev fra "Pinguin Productions" har lavet denne opbyggelige oplysningsfilm om det klassiske emne: "..hvordan opfører en vari-mu kompressor sig. ..og når man presser den..?"



..jeg synes selv at han er sluppet rigtig godt fra at få den til at give materialet ekstra spræl..

Jakob Erland
Gyraf Audio
(der jo har økonomiske interesser på spil også)
Lyder utroligt godt. Hvad sidder der af rør/trafoer i? Jeg synes jeg kan "kende" lyden i toppen.

Kan du ikke lige forklare hvorfor der er 2 x out/bypass, hvad forskellen er?

Jeg synes tværtimod der er mindre spræl, men mere kontrol bagefter. I hvert fald i det første eksempel jeg lige hørte, men det var jo også hvad der var brug for.

Spændende med vari-linking, det ser man ikke meget på analoge comps! Også indbygget M/S er et superfed ting.

Ligner en virkelig brugbar dims du har konstrueret her, Jakob.

Supergod demovideo Esben har lavet. Ikke så meget p.i.s. men fine eksempler.

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

Tak!

Jeps, trafoer og rør er Lundahl og ECC88 som du kender dem i G14, vari-mu delen er lavet på en ECC189 (6ES8) variant..

"Mix Magazine" har lige bragt en anmeldelse af selv samme maskine: https://www.mixonline.com/technology/gy ... yratec-g22

/Jakob E.

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

De to slags bypass er hhv "globale" og "lokale", dvs. på de individuelle kanaler ka' de bypasses individuelt een ad gangen, på fælles-kontrol bypasses hele apparatet på en gang. Og i MS bypasses begge altid samtidig, for ellers går matematikken ikke op - vi ka' ikke lave matrix på "undefined" :-)

De to bypass settings omkring mode (LR/MS) omskifteren er så man ikke behøver at "bladre forbi" den anden mode for at sammenligne med bypass..

Den dér vari-link var noget som Emil T. tvang mig til - men da først den sad der, synes jeg den er svær at leve uden..

/Jakob E.

Medlemsavatar
Rune L-H
Forum Donator
Indlæg: 13
Sted: Hvidovre

Indlæg af Rune L-H »

Gyraf skrev:Den dér vari-link var noget som Emil T. tvang mig til - men da først den sad der, synes jeg den er svær at leve uden..
Jeg var igennem samme mølle med den variable channel link i Unisum :) Først troede jeg ikke det var nødvendigt, derefter troede jeg ikke det kunne lade sig gøre på ordentlig vis, og nu tror jeg ikke at jeg kan leve uden.

G22 ser ud til at være et virkelig fedt produkt, Jakob.

/ Rune

Nyt svar