Palmer pan 03 DI

Salg af udstyr.
Nyt svar
Default avatar
basmund
Medlem
Indlæg: 141
Sted: KBH N

Palmer pan 03 DI

Indlæg af basmund »

Glimrende aktiv DI. Ikke brugt meget, og fejler ingen ting. Kan hentes på Nørrebro, kbh.

Pris 1300.


Size: 19"/1U, 90 mm deep

4 Channels

XLR output is also available as a parallel port on the back

The active circuitry allows for a high input impedance of 1 Mohm and greater sensitivity of the input signal (typical difference between in and out: -4 dB)

Max. output voltage is +10 dBu with phantom power

Transformer balanced output

Via a special "floating ground" circuit the ground lift switch functions even with phantom power

Mains adapter is firmly connected to the device

https://www.dba.dk/annonce/1046134801/k ... ng/?ft=syi

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Nu findes der jo to versioner af den, en passiv og en aktiv ... kunne du komme ind på hvorfor man skal vælge den aktive ... jeg ville godt kunne svare ... men hvad med "from the horses mouth" ???

--sd

Default avatar
basmund
Medlem
Indlæg: 141
Sted: KBH N

Indlæg af basmund »

Hej

Hmm, man skal vælge den aktive, hvis man er interesseret i at få forstærket sit signal. Det er særligt brugbart, hvis man skal konverterer f.eks en piezo mic eller andet høj-impedans signal til et balanceret, lav impedans. Den passive version kan ikke forstærke signalet.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

basmund skrev:Hej

Hmm, man skal vælge den aktive, hvis man er interesseret i at få forstærket sit signal. Det er særligt brugbart, hvis man skal konverterer f.eks en piezo mic eller andet høj-impedans signal til et balanceret, lav impedans. Den passive version kan ikke forstærke signalet.
Ja deri har du ret, du skulle måske også komme ind på at rene trafo'er runder lidt af i toppen ... men så kommer vi til pointen i kassen, den skal jo monteres i et rack, og for peizoer og andre relativt svag lydkilder - ville man så ikke foretrække noget lidt mere dedikeret liggende på gulvet i umiddelbar forlængelse af dimsen der skal have pickup på?

Til keyboard brug er der ikke det store behov for at den er aktiv, og den passive version handles til kr. 900,- +moms ca. og faktisk kan man finde nytte i trafo'ens evne til at gå i mætning, ligesom den er flintrende ligeglad med om du summerer et stereo signal til ved at bruge link til den anden kanal. Jeg har altid foretrukket rene trafo løsninger. Jeg har Palmer grej og er glad for det ... men min foretrukne DI er Whirlwind IMP2, som er så passiv den kan blive.

Hvad jeg synes er interessant ved din er at den har to XLR tapninger, så i en tid hvor bands er begyndt at lave deres egne monitormix via en Behringer XR18 eller lignende kan man bruge to versioner af tingene på linedrivere et til FOH og et til bandets monitor mix, også fordi de billigste trafo baserede xlr-y-split, nemt kommer til at koste omkring kr. 2000 for 8 split.

Det her giver mening fordi bandmedlemmerne via deres iPhone/Android hver især laver deres eget mix, og kun i meget sjældne tilfælde ville kunne leve med den komprimering vi gør brug af ude i FOH.

--sd

Default avatar
basmund
Medlem
Indlæg: 141
Sted: KBH N

Indlæg af basmund »

Jeg har selv været glad for at have fire aktive DI's samlet i et rack unit - det har i den grad minimeret kaosset, når man har fire kilder med piezokontaktmikrofoner kørende. Jeg har også brugt dem, da jeg lavede en plade med to linkede gameboys (2xstereo), og der løftede den også lyden en helt del.

Derudover må jeg indrømme, at du sikkert er bedre til at finde på setups af mere konventionel forstand, end jeg er - og tak for det. Men det jeg nævner ovenover, er hvad jeg har brugt den til - og der har den været super.

Nyt svar