Keder mig, er der nogen der skal ha mixet noget Rock gratis?

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Keder mig, er der nogen der skal ha mixet noget Rock gratis?

Indlæg af Runen »

Bare lige et enkelt eller to numre. Er ved at skifte til Logic, skifte monitors, og mangler et projekt at lege med. Meget gerne noget der VIRKELIGT skal ha den store omgang (halvlunkne øvelokale optagelser er velkomne).

Bare råb op...

Medlemsavatar
Rux
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Værnedamsvej!

Indlæg af Rux »

har sendt en PM
Only when the last tree has been cut down... Will we be able to find that last damn pro-verb reciting indian and kill him. And make more money.

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Anyone? En lille master måske? Sidder og tester monitors, og det ku virkeligt være fedt at have noget at rive i.

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Hej Runen

Jeg har et ældre projekt som slet ikke er i den klasse du bevæger dig i (er ret vild med MGIA's lyd og ægrer mig over at i aldrig spiller i Kbh...), men hvis du er interesseret så kan jeg sende det til dig. Det er lavet i Reaper, så hvordan det foregår i praksis ved jeg ikke. Der er en del spor og mange af dem har ikke audio der starter fra starten (0 sek.), men hvis jeg 'forlænger' disse filer til at starte ved begyndelsen (forstår du?), så kunne du måske bare lægge dem ind i ditn DAW alligevel...?

Mvh Morten
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Jeps, så længe alle audiofiler starter det samme sted er der ingen problemer. Bare eksporter dem som seperate audiofiler (helst 24bit 44.1/48khz)

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Jeg så jeg lige at man kan 'consolidate' sådan at alle spor starter ved starten (sikkert basal viden for jer) så det burde vel ikke være noget problem at dele projektet...

Edit: Det gør jeg nu så - hvilken fildelingsside skal man bruge optimalt set?

Morten
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Hej Runen

Her er linkene til filerne. De ligger i 4 Zip mapper på følgende links som bliver slettet om 2 dage:

http://www.storemail.dk/view_files.php? ... 8ec80a3e91
http://www.storemail.dk/view_files.php? ... ee6cda34b7
http://www.storemail.dk/view_files.php? ... f70fc79d36

Mvh Morten
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Fedt...får et ordenligt skud hagl i weekenden :-D

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Shit hvor sejt. Husk at downloade nu, idet de kun ligger der idag og imorgen. Jeg vedlagde med vilje ikke mit bud på et mix - det gør det lidt sjovere synes jeg...

Jeg glæder mig til at høre det!
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Så fik jeg lige kigget på det. Ret svært. Der var flere ting jeg ikke helt kunne finde rundt i. Det er meget svært at mixe trommer når der i nogle sektioner er OH mics og i andre ikke. Jeg besluttede mig for at hive bækkener ud af ambience tracket i stedet. Det gør tilgengæld at det pumper for meget i outroen. Det kan fixes med noget automatisering af comps etc. Fotrækker dog ikke at automatisere comps hvis muligt. Der var flere ting jeg undrede mig over, men nu skød jeg bare løs og prøvede noget.
Grundlæggende har jeg fokuseret på 'rock'n'roll'-elementet mere end på pop elementet i sangen. Giver sig meget udtryk i tromme mixet.

Tag et lyt:
http://www.storemail.dk/view_files.php? ... 612a93cc7d

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Hej Rune

Super!

Det lyder i hvert fald anderledes end mit amatørmix: http://www.storemail.dk/view_files.php? ... b9fc3e9482 (er der 2 dage)

Hvis du har tid må du gerne beskrive hvad du har gjort. Sporforvirringen skyldes at vi kun havde 4 kanaler, så trommetrackingen blev rykket lidt rundt alt efter om jeg spillede på gulvtom eller hihat i verset...

Under alle omstændigheder tak!

Mvh Morten
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Er lilletrommen replaced?
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Først, jeg skulle lige ha haft mere tillid til mine nye monitors da jeg eksporterede. Lavede en hurtigt master og tænkte at der skulle lidt mere bund i da jeg troede at monitorerne snød mig. Det er var en fejl.

Mht trommer, så er der gjort en del. Snare for mig er indbegrebet af hvad der får et rocknummer til at lyde fedt, så det havde jeg meget fokus på. Den er ikke replaced, men derimod har jeg taget en kort ambient klang. Comp'et den utroligt hårdt, og distorted den. Det gav en sample lignende lyd som gav noget mere efterklang på trommen, og gjorde at jeg kunne sprede snaren lidt ud. Trommerne var jo i mono, så at få spredt snaren ud var vigtigt.
BD skulle strammes op. Jeg tog først en enveloper, derefter en gate (elsker den kombination). Efter det kunne jeg EQ'e comp'e osv. Jeg brugte også Logics subbas plugin. Hele sættet er parallel comp'et og parallel distorted.

Vokal'en var utroligt svært at få ned i mix'et, og det lykkedesm mig heller ikke rigtigt. Vokal'en er næsten ikke comp'et men jeg har igen parallel comp'et og distorted.

Nogle af guitarerne har jeg smidt et amp plugin på for at live dem lidt op (især i slutningen af sangen).
Ellers er der generelt EQ'et hårdt. Også hårdere end jeg fortrækker at gøre det.

Da det var en monitor-test + Logic øvelese/test er der kun brugt interne Logic plugins. Ingen Powercore eller Waves SSL selvom det fristede :-D
Kunne desværre ikke downloade dit mix fra det link. Det funger ikke når man trykker download.

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Hej Rune

Man skal trykke på 'download alle filer i zip mappe' (el. lign) og ikke 'download fil'.

Tak for beskrivelsen af processen!

Hvis du får kigget mere på det - jeg forstod ikke helt om du sagde at du havde lavet en fejl - så må du gerne sende mig den nyere version. min email er morten.a.d.larsen(snabela)gmail.com.

Du kan evt. også sende mig din hvis jeg skal sende mit mix direkte (7mb).

Mvh Morten
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Jo, jeg lavede en lille fejl i masteren synes jeg. Kan også høre på dit mix at du nok gerne vil have de beskidte guitarer længere frem...det fixer jeg lige, så smider jeg en færdig udgave op.

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Sejt.

Jeg er meget imponeret over den lyd på lilletrommen du får frem grundsporet taget i betragtning...

Jeg kan godt høre at den pumper meget ubehageligt til sidst også ja. Derudover er det nu ret fedt..

Morten
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, det er du sgu sluppet godt fra!!! :)

Og et par gode tricks til en rock-mix noob blev det også til, tak for det!!!


Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Nu har jeg ikke lige mine gode høretelefoner på, men der er da sket noget med B-stykket i hvert fald og pumper den ikke også mindre i outren?

Endnu engang tak!

Mvh Morten
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Hejsa,
Gjorde et par ting
- Smadrede trommerne i c-stykket noget mere
- Hev de beskidte guitarer frem i den første del af sangen
- Ryddede lidt op i bunden(master)
- Outro pumper mindre i masteren, men amb track'et pumper stadigvæk...så lad da barnet

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Sejt!

Med amb-tracket så går jeg ud fra det track som jeg selv har kaldt ambience (en mikrofon i rummet foran trommerne - En Røde NT noget...)...
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

madl skrev:Sejt!

Med amb-tracket så går jeg ud fra det track som jeg selv har kaldt ambience (en mikrofon i rummet foran trommerne - En Røde NT noget...)...
Nemlig...for at lave smæk på lilletrommen, hæve hihat, bækkener i den første del af sangen er den blevet kraftigt comp'et, det kan høres når der tæskes løs på bækkenet til sidst. Mere en smagssag end noget andet tror jeg.

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

Hej Rune

Hvis du stadig er øve-mode så har jeg én til fra samme session... Et mere pop'et nummer uden et c-stykke som står i kontrast til resten af nummeret - altså samme lyd over hele nummeret. Jeg ved ikke om du er interesseret eller fik nok sidst?

Det er det nummer som hedder Girlie Magazines på: http://www.myspace.com/callmeanimaldk

Mvh Morten
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Nyt svar