Mix, Remix, Indspilning, Producering, Undervisning m.m.

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Nyt svar
Default avatar
Anton Rank
Medlem
Indlæg: 3

Mix, Remix, Indspilning, Producering, Undervisning m.m.

Indlæg af Anton Rank »

Hej alle derude på Lydmaskinen,
Jeg er "nyuddannet" lydtekniker fra London Music School og har certifikat i Sound Engineering og Computer (karakter: Distinction, jeg ved godt det ikke siger så meget, men det er topkarakter). Derudover har jeg arbejdet med lyd i nogle år, spillet i flere bands og komponeret musik til amatørfilm.
Jeg har startet et lille selskab, som er ved at blive CVR-registreret (www.rank-corp.co.uk), så alt går efter bogen. Jeg har i bund og grund startet selskabet for at begynde at få noget at lave, så jeg kan blive bedre.
Jeg udbyder:
-Mixing (af konsoliderede wav-filer, ikke sessions)
-Remixing (af konsoliderede wav-filer, ikke sessions), genren House m. undergenre er mit speciale, samt tidlig 90'er techno/hardcore.
-Indspilning (lige nu kun vokal, guitar, bas samt andre akustiske intrumenter med mikrofoner af professionel standard)*
-Producering, har man brug for hjælp til at bestemme instrumentering, lyd, stilart eller generelt finde en retning på hvad man indspiller, vil jeg gerne være sparingspartner. Jeg spiller selv trommer (godt), guitar (hæderligt), synthkeyboard (hæderligt) m.m., så kan selv give en hånd med.
-Undervisning. Jeg udbyder også undervisning i Pro Tools (indspilning (session opsætning, templates, mikrofon placering, diverse mikrofon tricks), redigering (beat detective, elastic audio, audio suite), mixing (eq'er, kompressorer, noise gate, reverbs, delays) m.m.)
-Komposition. Mangler du et soundtrack eller har nogle akkorder og en sang men mangler et backingtrack, så kan jeg også bidrage der.
-Mastering. Snakker vi om at finde en fornuftig EQ range, kompression samt limitation for endeligt lydniveau og dynamik, så kan jeg godt hjælpe. MEN jeg har ikke det man kalder et kritisk lyttemiljø eller professionelt outboardgear. Jeg gør det bedste med hvad jeg har og prisen er 50 til 100 kr. per track.
-Live Engineering. Mangler dit band en live tekniker, som kan hjælpe med en fornuftig balance efter jeres personlige preferencer, så står jeg også gerne til rådighed. Kender selv oplevelsen som band af at venuets tekniker ikke helt forstår hvilket udtryk man gerne vil have når man kun har en halv time til at diskutere det. Har lavet live lyd et par gange i London, men jeg kan ikke garantere at jeg kan betjene alt gear af alle fabrikater. Jeg arbejder derfor kun venues, som har en fast tekniker, som kender gearet og evt. kan vejlede hvis der er opstår akutte problemer (men det har de fleste venues dog).

*Jeg indspiller ikke trommer endnu, da jeg venter på nogle nye mikrofoner og et større interface at indspille med.

Jeg er som sagt relativ ny i faget, men tør da godt love jeg kan mit shit. Alt hvad angår priser (hvis nogen pris overhovedet), så kontakt mig på ar@rank-corp.co.uk eller herinde. Priser finder vi ud af sammen og jeg kan godt garantere det er lave priser vi snakker om. Alle deltaljer om mit gear sender jeg afhængig af opgaven ellers vil det fylde for meget i denne besked, men kort sagt, så har jeg enkelte I.S. mikrofoner, stor og små membran kondensatormikrofoner.

Håber på lidt arbejde!
- Anton Rank

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hej og velkommen til. Dejligt at læse.

Må jeg dog anbefale, at du altid eller så hurtigt som muligt tager penge for det du laver, hvis du er kvalificeret. Om det så bare er 500 kr. i alt eller 100 kr. i timen. At arbejde gratis - også i starten - er en glidebane.

Default avatar
Anton Rank
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af Anton Rank »

Ja det kan jeg godt se. Ved at arbejde gratis, kan vi jo i princippet gøre hinanden arbejdsløse.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, der kan også være noget solidarisk i at sørge for at tage betaling.

Men det er nu primært af følgende årsag: når du vænner folk til at de kan få noget gratis, så er skridtet op til betaling - uanset hvor småt - et langt større skridt end fra lidt betaling til lidt mere betaling.

Hvis du planlægger at leve af det her, så bør du aldrig udføre gratis arbejde, men altid tage betaling, også selvom den er symbolsk i begyndelsen. Folk der ikke er villige til at betale overhovedet har ikke fortjent kvalificeret arbejdskraft, men må rode med det selv.

Det samme gælder venner. Da musik- og lydbranchen er en lille branche, så bør man ikke lave vennetjenester. Alt bør udføres for en pris. Jeg kender gud og hver mand i branchen og er privat venner med mange, men jeg sender en regning når der er tale om mit arbejde.

Hjælpe med gode råd osv. - det gør jeg dog gerne gratis ;-)

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

Ekstra Bladet afslører: Åbenlys kartel dannelse i musik branchen. :-P
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]


Nyt svar