Gruppekøb af DIY-1073 NEVE preamp

Her kan du deltage i gruppekøb for at spare penge.
Nyt svar
Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Gruppekøb af DIY-1073 NEVE preamp

Indlæg af Søren Sømand »

Billede

Hej Alle.
Hvis i er på udkig efter en fed DIY preamp så kig ind på http://www.groupdiy.dk/index.php?topic=1587.0 og støt op om det kæmpe arbejde Frederik har lagt i dette køb.

Prisen er inklusiv alt fra de store trafoer til de små møtrikker dog uden fragt.:

1 kanal - kr 2.442,12
2 kanler - kr 3.746,44
http://www.mentol.dk/diy/upload/1073_Pr ... e_Info.pdf

Hop på og få den fede preamp i studiet.

Søren Sømand

Medlemsavatar
Frederikkofoed
Medlem
Indlæg: 469
Sted: Herning

Indlæg af Frederikkofoed »

Jeg vil lige tilføje er par ting til Sørens post.. :-D

De priser som Søren skriver om, er uden noget rabat.

Jeg regner med at vi kan spare nogle penge på bla. trafoerne da vi allerede er en masse der har tilsluttet sig gruppekøbet og vi lige nu skal have købt ind til 12 kanaler.. :-P

Det skal lige nævnes at det bestemt heller ikke er er svært projekt, tværtimod det er er helt ekstremt let projekt, virkeligt godt sted at starte for en newbie.. Der skal føres under 10 kabler inde i maskinen, ellers sidder allerede komponenter på printet. :) Du behøver ikke engang at vide hvordan en kondensator skal vende, eller noget om hvilke komponenter man skal passe på med at vende forkert.. Alt dette står meget let beskrevet i en assembly guide..

- Frederik
Senest rettet af Frederikkofoed tors 6. maj 2010 00:16, rettet i alt 1 gang.
[i]Frederik Kofoed[/i]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Måske er det et dumt spørgsmål - men - kunne man forestille sig, at man kan betale en for at bygge det til sig. Har hverken tid eller "vovemod" til at prøve selv......

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

gs-dk skrev:Måske er det et dumt spørgsmål - men - kunne man forestille sig, at man kan betale en for at bygge det til sig. Har hverken tid eller "vovemod" til at prøve selv......
Hvis man skulle være lidt fræk kunne man sige: Ingen arme ingen kager. Men jeg er ikke fræk.
Hele idéen i DIY er at man gør det selv for at få nogle fede ting men også for at få oplevelsen af at udarbejde noget helt selv. Man får et helt andet forhold til de maskiner man arbejder med når man selv ved hvorfor den gør sådan når man skure på den knap.

Så lidt af gløden ville gå af hvis man fik en anden til at bygge for en "bare" fordi man ville spare nogle penge.

Du kan købe kittet og når du får tid kan du jo bruge noget energi på at sætte dig ind i tingene. Så skal det helt sikkert lykkedes. Det er sket for rigtig mange incl. mig selv.

Asle her http://www.groupdiy.dk/index.php?topic=1576.0 er et skide godt eksempel på at hårdt arbejde og slid giver pote i sidste ende.. :) :) :)

Hop med på vognen. Du vil ikke fortryde det.
Søren Sømand

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ja, det var et dumt spørgsmål........

Medlemsavatar
Kasper.
Medlem
Indlæg: 1229
Sted: København

Indlæg af Kasper. »

puha... Kunne jeg godt være frisk på...

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

The more the marrier :)

Medlemsavatar
steand
Medlem
Indlæg: 2346
Sted: København

Indlæg af steand »

Hvorfor skal kassen være 2U høj, når AMS Neve's egen kun er 1U høj ?
[size=85][color=#40BFFF]Audio/Akustik/Elektronik Ingeniør, producer, komponist og musiker.[/color][/size][size=80] [color=#80BFFF][url]https://soundcloud.com/techau/[/url][/color][/size]

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

fordi størrelsen ER afgørende
skriver noder

Medlemsavatar
steand
Medlem
Indlæg: 2346
Sted: København

Indlæg af steand »

Forsættelse på GrouypDIY.dk, fro ike at forstyrre tråden.
[size=85][color=#40BFFF]Audio/Akustik/Elektronik Ingeniør, producer, komponist og musiker.[/color][/size][size=80] [color=#80BFFF][url]https://soundcloud.com/techau/[/url][/color][/size]

Medlemsavatar
Frederikkofoed
Medlem
Indlæg: 469
Sted: Herning

Indlæg af Frederikkofoed »

steand skrev:Hvorfor skal kassen være 2U høj, når AMS Neve's egen kun er 1U høj ?
Svaret på groupdiy.dk
bryla skrev:fordi størrelsen ER afgørende
??

- Frederik
[i]Frederik Kofoed[/i]

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Hmm.... man kan ikke se linket på groupdiy uden at være oprettet og jeg kan ikke finde tråden i nogle af subgrupperne? Jeg har prøvet at oprette mig, men får ingen mail med kode....
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
Frederikkofoed
Medlem
Indlæg: 469
Sted: Herning

Indlæg af Frederikkofoed »

Preben Friis skrev:Hmm.... man kan ikke se linket på groupdiy uden at være oprettet og jeg kan ikke finde tråden i nogle af subgrupperne? Jeg har prøvet at oprette mig, men får ingen mail med kode....
Grunden til at du ikke kan se tråden uden at vare medlem er fordi at subforummet markedspladsen og alle indkøbslisterne er forbeholdt medlemmer..

Grunden til at du ingen mail får, er vist at der er problemmer med mailserveren på forummet, skriv bare en pm til luny tune herinde og så kan han registrere dig manuelt.. ;)

- Frederik
[i]Frederik Kofoed[/i]

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Jeg vil gerne hoppe på ! Og jeg er meget frisk, det kunne blive et familie projekt. Min far er skrap til at lodde!

Så jeg skal lige høre et par ting:

1. Er der print kort med?
2. Skal der købes noget som helst ekstra end det der følger med? (Andet end loddekolbe, arbejdsværktøj osv.)
3. Er det en Rør pre-amp? (Ved ingenting om denne pre-amp, kun at den er rigtig "legendary)

:D

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

PelleB skrev:Jeg vil gerne hoppe på ! Og jeg er meget frisk, det kunne blive et familie projekt. Min far er skrap til at lodde!

Så jeg skal lige høre et par ting:

1. Er der print kort med?
2. Skal der købes noget som helst ekstra end det der følger med? (Andet end loddekolbe, arbejdsværktøj osv.)
3. Er det en Rør pre-amp? (Ved ingenting om denne pre-amp, kun at den er rigtig "legendary)

:D
Klik ind her og find svaret på alt. http://www.groupdiy.dk/index.php?topic=1587.0

Søren Sømand

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Når jeg så ikke modtager min aktiverings-mail , kan det være en anelse svært at se siden ;)

Medlemsavatar
Frederikkofoed
Medlem
Indlæg: 469
Sted: Herning

Indlæg af Frederikkofoed »

PelleB skrev:Når jeg så ikke modtager min aktiverings-mail , kan det være en anelse svært at se siden ;)
Hvis du lige går en post tilbage har jeg også svaret på det spørgsmål.. ;)

Jeg vil lige besvare dit indlæg fra nyt gear blære tråden herinde også da jeg mener det høre mere til herinde og for ikke at hijacke nyt gear blœre tråden mere en højst nødvendigt..

Jeg tror bestemt at du kan lave noget diy.. ;)

Jeg er selv 14 år og har efterhånden fået godt styr på sagerne, synes jeg selv...

Med den lodde erfaring du allerede har, er det nok et forholdsvist let projekt at gå til, da dette projekt ikke kræver noget specielt teknisk viden, udover hvordan man læser modstande, og så lidt basis lysteknisk viden ;)

Hvis du skulle være i tvivl om noget skal du da være velkommen til at spørge...

Jeg kommer jo fra herning, og jeg tror faktisk jeg kan huske at have snakket med dig engang her i herning..

Kender du ikk Valentin fra Herning?? :)

- Frederik
[i]Frederik Kofoed[/i]

Medlemsavatar
Ashimick
Medlem
Indlæg: 303
Sted: Tåstrup

Indlæg af Ashimick »

Hvis det virkeligt er så simpelt som I beskriver, er det nok nu at jeg skal prøve DIY for første gang !

Ashimick

Default avatar
Anders Fisker
Medlem
Indlæg: 151
Sted: Silkeborg

Indlæg af Anders Fisker »

Jeg overvejer også kraftigt at springe på - skal bare finde lidt mønt og mod :shock:

Medlemsavatar
chsk
Medlem
Indlæg: 31
Sted: Odense

Indlæg af chsk »

Nu er vi så i Juli, blev i færdige med denne groupbuy? Jeg kunne nemli godt tænke mig at prøve kræfter med en preamp...

MV
Christian

Medlemsavatar
Frederikkofoed
Medlem
Indlæg: 469
Sted: Herning

Indlæg af Frederikkofoed »

Nej vi er endnu ikke færdige med bestilling, det har gået lidt stille med det her på det sidste :)

Lige nu sker der det, at jeg har bestilt hjem af hvad der skal bruges til at fylde et print, og jeg er næsten færdig med at fylde i printet, dermed kan jeg tjekke om den indkøbsliste jeg har støbet sammen nu også passer så vi ikke ender med at bestille en masse forkerte dele hjem :D

Derefter er vi egentlig så småt klar til at gå videre til bestilling, jeg skal bare have skrevet til musikding. de og forhørt mig vedr. rabat, og så skulle vi vist være klar :)

Jeg regner med at vi kan bestille indenfor en uge til to, men det kan så godt være at vi skal vente indtil sommerferien er slut med at bestille :)

- Frederik
[i]Frederik Kofoed[/i]

Medlemsavatar
Von Tiergarten
Medlem
Indlæg: 116

Indlæg af Von Tiergarten »

Hey Frederik

Hvis ikke det er overstået - så skriv mig på for 2 kanaler.
[size=85]Well - april fool dumbass!!!

[i]Walter[/i][/size]

Medlemsavatar
LarsVinter
Medlem
Indlæg: 52

Indlæg af LarsVinter »

Jeg er også klar på 1 kanal-udgaven.

Jeg har forsøgt at oprette mig på groupdyi.dk, men får ingen mail (har checket spam). Sender pm til luny tune, som du foreslår længere oppe.

//Lars

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Jeg er nok også klar, men får heller ikke aktiverings-mailen... prøver også en pm til Luny.

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Jeg er på med en mono :-)

Nyt svar