Er det et godt tilbud eller kan nogle af jer hjælpe?

Har du brug for en tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller anden ydelse så skriv her.
Emilthomsen1101
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: Hvidovre

Er det et godt tilbud eller kan nogle af jer hjælpe?

Indlæg Skrevet: 7. jun 2018, 01:47

Hey allesammen jeg har tænkt lidt på at få lavet noget musik i stil af jimilian/kesi og har derfor snakket med nogle musikstudier i København og de vil have ca 7-9000kr for at lave en fuld sang med mig som indeholder beat,indspilning og mix og mastering

Derfor ville jeg høre om der er nogle af jer som har et studie i København som kan hjælpe mig selvfølgelig mod betaling.
Det jeg leder efter er en producer som kan producere og hjælpe med at skrive tekst og indspille(så faktisk alt fra bunden af)
Somsagt er den stil jeg vil lave jimilian/kesi stil

PS. Er 16 år

Vh
Emil:)
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Re: Er det et godt tilbud eller kan nogle af jer hjælpe?

Indlæg Skrevet: 7. jun 2018, 09:52

Det syntes jeg er en udemærket pris. Skal det være billigere, tror jeg at du skal shoppe lidt rundt efter enkeltydelser - f.eks. et Beat fra 1 sted,indspilning et andet osv.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 7. jun 2018, 10:12

For en professionel produktion er det ekstremt billigt hvis det inkluderer alt. Men det er det næppe (altså professionelt) til den pris, så du får hvad du betaler for, dvs. når du får lavet alt det samme sted.

Når det er sagt, så kan det være ganske fint til en god demo og du har muligvis ikke brug for mere nu.

Som Mr. Bacon siger, så kan du måske sænke udgifterne yderligere ved at shoppe rundt og samle dele fra andre steder, men så vil du især ikke have særlig stor fleksibilitet på musikken/beatet og mixet deraf, da det typisk vil være et allerede færdigt stykke musik/demo du lægger vokal på.

Hvis du vælger en "pakkeløsning", så overvej som minimum at få lavet masteringen eksternt, da du ellers ingen tredjeparts-check har på resultatet og det koster ikke det hvide ud af øjnene.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 7. jun 2018, 10:51

Hvis du ikke selv har et bagkatalog af ideer og tekster, og først skal ud og skaffe dig et hit kan det godt blive dyrt, men du kan også shoppe rundt, der findes mange der "leger" med musik og beats men som ikke har et formål til dem eller går videre til at sælge af dem, måske du kan støve sådan en op og købe rettighederne til et.

<Spring evt over denne sektion som jeg ikke har forstand på>
Så mangler du en tekst, og hvis det er RAP kan du bare finde et emne at lyde nederen over og gentage det tusind gange mens du siger yeah, yeah, aha, oyeah.. resten skal bare smides igennem plugins og autotune og samples. Men gør op med dig selv om du har noget at tilbyde, noget på hjertet, en historie du vil dele, eller om det bare bliver karaoke hvor du synger en tekst en anden person har investeret følelser i.

<Tilbage til seriøs>
Mix og mastering er nok forholdsvis nemt at komme til, men koster lidt.

Mix kommer an på antal spor og stil, der kan du placere en opgave herinde og enten bede om et tilbud eller informere om budget og se hvem der bider på. Check dog noget materiale/demoer/eksempler ud på studiet så du kan hører om de kan løfte opgaven.

Mastering kan personen der mixer måske også tilbyde, men folk der ikke laver andet har meget godt styr på det:

http://www.onlinemastering.dk/mastering-priser
http://snakerock.dk/Mastering.html
Og der er flere andre herinde der også kan.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 7. jun 2018, 13:52

Du er velkommen til at smide mig en pm med et par referencenumre - jeg kan klare produktion, mix og evt master for en billig mønt.

Så skal du bare finde resten andetsteds.
Emilthomsen1101
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: Hvidovre

Indlæg Skrevet: 7. jun 2018, 14:27

Hey allesammen tak for svar:)

Så tror jeg at jeg napper tilbudet hos dem:)

Vh
Emil

Tilbage til "Ydelser søges"