Opsætning/Installering af Hackintosh

Har du brug for en tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller anden ydelse så skriv her.
Brugeravatar
Jesper Zar
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Aalborg

Opsætning/Installering af Hackintosh

Indlæg Skrevet: 10. sep 2018, 09:24

Jeg havde en hackintosh som kørte upåklageligt, dog uden thunderbolt, så har opgraderet til nyt motherboard osv.

Jeg fatter hat selvom jeg har kikket på Tonymac osv, og ville faktisk hellere have fat i en der lever i samme tidszone end skulle være vågen om natten. Har prøvet men kan ikke få det til at virke, og har ikke tiden til at prøve mere. Nogen der har styr på det, enten på matriklen eller over teamviewer ?

Mine parts er :
Mobo: GIGABYTE GA-Z170X-Gaming 7-EU Bundkort - Intel Z17
CPU: I7-7700K
RAM: HyperX Savage - DDR4 - 64 GB : 4 x 16 GB - DIMM 288-PIN - 2400 MHz / PC4-19200 -
CL14 - 1.2 V
GPU: Asus Strix 1080

Jeg befinder mig i Nordjylland

Jesper
Brugeravatar
the19thbear
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Roskilde

Re: Opsætning/Installering af Hackintosh

Indlæg Skrevet: 11. sep 2018, 08:28

Har bygget en for nogle år side med 170 (mener jeg det var).
Processen er ca sådan her:
Find en Mac med os installeret. Download unibeast( kan ikke huske om det er unibeast eller multibeast dog. Google det. Den laver en hack installer fra alm installer).
Stik en 8gb eller mere USB stick i din Mac og installer.

Prop USB stick i din hack og åben bios og sæt den op til at starte op fra din USB.
Installer.
Lav post installation med programmet multibeast (eller unibeast. Kan ikke huske hvilket).
Post installation betyder finjusteringer og at der bliver installeret det samme "system" som der er på din USB stick, bare på din hack hdd. Dette er kun noget bagvedlæggende som gør at maskinen tror den er en Mac.
Tag USB ud og start din maskine.

Der vil sikkert være småjusteringer der skal laves etc.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Jesper Zar
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 11. sep 2018, 09:45

Tak for inputs, jeg er dog ok med at skulle bruge multibeast osv.
Problemet er at jeg ikke helt kan finde ud af hvordan min bios skal stå, har prøvet at installere men kommer ikke så langt da jeg bare har sort skærm.
Brugeravatar
the19thbear
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. sep 2018, 18:35

Jeg skriver senere:)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
the19thbear
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. sep 2018, 19:07

Først og fremmest:
Har du prøvet at starte maskinen op med med en skærm til hver graffikkort port? Prøv en efter en. Start forfra hver gang. Det kan være kun en af dine porte virker når den start mac OS.

Hvis ikke, så:

Når bootloaderen går igang (der hvor den grønne kløver tingn kommer frem), og der bliver talt ned, skal du trykke på en vilkårlig knap. Derefter trykker du på space og skriver -v
Altså minus V.

Hvis du ikke kan skrive noget ind, så følg denne video i stedet:
https://www.youtube.com/watch?v=g4GaDhtHACc

Det kaldes "boot flags".
I stedet for hans "nvdisable=1" eller hvad han nu skriver, skriver du så "-v" i stedet, uden ".
Derefter vælger du den HDD du har installeret macOS på.
Når du har gjort dette vil skærmen ikke vise apple logoet, men istedet vise hvad der foregår under "motorhjelmen"/bag ved apple logoet.
På et tidspunkt vil skærmen stå med den samme tekst og hænge der. Tag et billede af hvad der står der og post det her.

Det vil nemlig vise hvad problemet er.
Og det kan også være dit grafikkort ikke fungere med det samme med hackintosh, men at der skal laves et trick eller to før det virker. Derfor den sorte skærm.
Brugeravatar
Jesper Zar
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 13. sep 2018, 09:38

Ok takker for det.. jeg vil lige se om jeg kan få tid i weekenden til kigge på det, så skal jeg nok lige poste et screenshot.

Tak for hjælpen :thumbup:

Tilbage til "Ydelser søges"