DPA nyt: Soundcheck FULDT BOOKET

Annoncér et spillejob, release party eller andet her.
Nyt svar
Medlemsavatar
torp
Medlem
Indlæg: 7
Sted: København

DPA nyt: Soundcheck FULDT BOOKET

Indlæg af torp »

Der er ikke flere pladser på vores arrangement d. 9/12, men vi vender tilbage med flere lignende arrangementer i det nye år.


Endnu et soundcheck med Carpark North – nu i København

For et par uger siden inviterede vi til soundcheck i Århus. Vi havde en kanon eftermiddag med mikrofon-nørderi og snak om mikrofonering af rockbands og instrumenter med høje lydtryk.
Nu gentager vi succesen, og denne gang foregår det i Falconer Salen i København.
Fredag den 9. december om formiddagen kan du møde os fra DPA samt Carparks tekniske team til en gennemgang af sortimentet, og hvilke valg der er gjort med hensyn til Carpark Norths produktion

For mere info og tilmelding: kontakt@dpamicrophones.dk – håber vi ses til et par hyggelige timer.


Se nyhedsbrev om arrangementet: http://campaign.webdanmark.com/t/ViewEm ... 341B5D209E
Senest rettet af torp tirs 6. dec 2011 08:28, rettet i alt 3 gange.
Kim Nedertorp

Rock'n'roll drummer, grej nørd og tekniker.
Salgskonsulent hos DPA Microphones A/S

kne@dpamicrophones.com
dpamicrophones.com

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Lyder mega spændende... men på en torsdag i Århus er altså æv æv æv for mig.

Oh well - man kan ikke vinde hver gang, men held og lykke med arrangementet!

Positiv hilsen
Dennis
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Måtte man lige benytte lejligheden til at takke for en interessant formiddag ... dog vil jeg via lidt eftertænksomhed gerne have ét eller andet mission statement, jeg ved at der blev inviteret til "Kan DPA bruges til rock'n'roll" - hvilket for mig er lidt slapt i koderne.

Men lad mig vende den om, hvad er det for en trend eller strømning i vil piggybagge på? Er det ikke sådan at nærmest lodrette forflanker ... rimer meget dårligt med levende rum som nu f.eks Falkonersalen i her i formiddags ... hvad jeg hæftede mig ved var at der var meget klik-boom, og meget lidt tone definition - bevares der er så heller ikke plads til det i det nedre mellemtone område med Carpark North hvorfor der var stemt dybt i sættet. Men der er ganske langt til:



Det eneste sted som jeg syntes var i orden var lilletromme lyden, og hvad øjner man som ikke fremgik af kanal planen? Et par kompresorer ... så det som sker er at i tilsyneladende fæster jeres lid til at folk finder ud af firewire insert'e klassiske plugins med signatur saturation, for det er som om af den der hurtige forflanke som både i og Earthworks forfølger er jo lidt unike i et marked hvor man i stedet vælger sin mikrofon ud fra dens betoning og dermed også om-møbelering af overtone indhold. Det er givetvis en ingeniør forfængelighed det der med at levere et ufarvet signal så langt frem i kæden som muligt, men det vil jo alt andet end lige i stedet give en hel del arbejde ved pulten, og derved ikke gøre det egnet til festivaller hvor der er meget korte get-ins, men ikke destomindre der hvor rigtigt mange bands egentlig laver indtægten ... med det setup i viste frem i dag kan man ikke bare lukke op for 3 korrekt gainede kanaler og så undervejs i første nummer luge ud i de værste fejl betoninger når man lukker op for resten, de kraftige equalizeringer vi så og hørte talte deres eget sprog!

--sd

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Av for den da... det gik jeg glip af!

En anden gang Torp - kan du så ikke lige lave en ny post istedet for bare at editere den gamle?
Man får nemlig ikke en e-mail ved editering af en post - kun ved svar på en post.

Positiv hilsen
Dennis
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Nyt svar