MiniDisks, er givet bort

Ting der foræres væk.
Nyt svar
Medlemsavatar
JimR
Forum Donator
Indlæg: 1027
Sted: Fredensborg

MiniDisks, er givet bort

Indlæg af JimR »

5 stk nærmest nye FUJI MD 80 er til overs i Fredensborg.

De blev til overs efter jeg satte en variabel spændingsforsyning til MiniDisken. Forsyningen var sat til 12v og den skulle have haft 3v. Et sekund og lidt røg senere blev de 5 MD til overs...

JimR
Senest rettet af JimR tors 22. apr 2010 13:41, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Jeg ville være glad for at få dem. skal nok betae forsendelse hvis ikke de er afsat allerede. Jeg har kun mindisc afspiler og min computer til at høre musik på. forbruger gerne minidisc i stor stil :)
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
JimR
Forum Donator
Indlæg: 1027
Sted: Fredensborg

Indlæg af JimR »

Jamen de ligger her endnu, jeg finder lige ud af hvad det koster at sende dem.

Jim

Medlemsavatar
eliassorensen
Medlem
Indlæg: 746
Sted: Odense

Indlæg af eliassorensen »

Gode gamle MiniDisc :) Hvad bruger man dem egentligt til nu om dage?
Mvh, Elias Sørensen

Medlemsavatar
Kaaber
Medlem
Indlæg: 810
Sted: Taastrup

Indlæg af Kaaber »

eliassorensen skrev:Gode gamle MiniDisc :) Hvad bruger man dem egentligt til nu om dage?
Ofte bliver sing-back koncerter live lavet med MiniDisc. Der er ikke den samme fare for fedtede fingre, ridser og dårlige brændinger som ved CD'er.
KaaberSound - Udlejning af Lyd & Lys
[url=http://www.KaaberSound.dk]KaaberSound.dk[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/KaaberSo ... 6194822249]KaaberSound på Facebook[/url]

Default avatar
jetdirect
Medlem
Indlæg: 19

Indlæg af jetdirect »

eliassorensen skrev:Gode gamle MiniDisc :) Hvad bruger man dem egentligt til nu om dage?

mindes det var sony der opfandt systemet ligsom dat båndoptageren

jeg har selv en sony md afspiller til musik og må sige den er ikke meget brugt

Medlemsavatar
eliassorensen
Medlem
Indlæg: 746
Sted: Odense

Indlæg af eliassorensen »

Kaaber, tak, så blev man da det klogere :)

Jamen det er jo super genialt at de er i en plasticramme - kan også huske det var det der var lidt fascinerende for mig dengang.

Det er Sony der har lavet MD, ja. Også dem der (kan man vel godt sige) har lavet en version 2 af MD kaldet UMD (brugt på PSP'en). Den kan indeholde 1.3GB.

Billede

Nåh, beklager jeg sprang ind i tråden ;)
Mvh, Elias Sørensen

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Lyder godt . tak skal du have.

Iøvrigt omkring hvad man bruger minidiscs til nu om dage. ehh. Jeg troed egentligt at alle gymnastik sale ville have en minidisc grundet de gode redigerings muligheder samt mere plads på selve mediet.

men ...nogen trommemaskiner kan man gemme sine loops som data på bånd eller netop minidiscs med. min gamle alesis ting som ikke kosted en bunke penge kan det. den er sågodt nok meget død så det ville ikke hjælpe meget at have gemt loops på minidiscs. det er jo egentligt data man gemmer på dem. man kan måske gemme andre ting med andre instrumenter måske ? synth settings , lyde, samples eller ligned. ville være lidt interesant hvis man kunne ihvertfald. en computer har det jo med at få vira.defragmentering det tror jeg ikke en minidisc med data gemt fra en trommemaskine kan få uden at vide det med sikkerhed.

om ikke andet. jeg bruger ihvertfald kun minidiscs til at høre regulær musik på. fordi jeg vil gerne have sange fra en bestemt artist i en bestemt rækkefølge for at skabe en vis stemning i det materiale som jeg høre. det kan jeg med minidisc eller med alt for mange playlists i computerns media player. off topic godt nok men Jeg er stor tilhænger af mindisc og vil hjertents gerne snakke om dem :)
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Nyt svar