ER BORTGIVET: Bontempi orgel

Ting der foræres væk.
Nyt svar
Default avatar
LionelMogensen
Medlem
Indlæg: 125
Sted: København

ER BORTGIVET: Bontempi orgel

Indlæg af LionelMogensen »

Jeg bortgiver denne Bontempi-orgelstik (det er ikke noget stueorgel!) til den første der kan komme og hente det. Det har en ret levende og tøffende trommeboks, og stemmer så vidt jeg kan høre en kvarttone under kammertonen. Det lyder ret fedt, men det der med kvarttonen er jo noget specielt. Er der ikke nogen der kan bygge det om eller hygge sig med trommemaskinen eller et eller andet?

Det står på Nørrebro og det er nok nemmest hvis du skriver eller ringer på tlf. 2465 2580 da jeg sjældent er på nettet. Billeder på DBA: http://www.dba.dk/elorgel-bontempi-bont ... 005187164/ Tag dig ikke af prisen på DBA, det er gratis (husk at nævne du har set det her).
Senest rettet af LionelMogensen tors 9. jan 2014 12:04, rettet i alt 1 gang.
MacBook (2 GHZ Core 2 Duo, 4 GB RAM), Cubase Studio 5, Edirol UA-25EX, Ensoniq ASR-10, Yamaha PSR-330, Technics KN-1500, MIDI-gangstativ

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nøjj, den ville jeg gerne have! Men jeg kommer sgi ikke lige forbi kbh... Den ville ellers stå godt til denne her som jeg har i forvejen:
Billede
Den er af en eller anden grund også ca. 1/4 tone ved siden af. Gad vide om det er et særkende for det fabrikat?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
LionelMogensen
Medlem
Indlæg: 125
Sted: København

Indlæg af LionelMogensen »

Man burde nok bare samles en masse med dysfunktionelle Bontempi-orgler og tjalle ud og skide på den der kvarttone. Der er en svært tonedøv person der er gået på krogen allerede, så det må siges at være på hold.

Mærkeligt som man pludselig begynder at tvivle på om man overhovedet skulle have givet det væk, når andre viser interesse. Jeg er åbenbart stadig 3 år og i børnehave med legetøj rent mentalt.
MacBook (2 GHZ Core 2 Duo, 4 GB RAM), Cubase Studio 5, Edirol UA-25EX, Ensoniq ASR-10, Yamaha PSR-330, Technics KN-1500, MIDI-gangstativ

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Uuuh - jeg har haft en Bontempi-ting engang - den stemte ligeledes; helt hen i vejret. Brugte den på et par numre, hvor den blev pitchet efterfølgende. Den havde en propel i bunden, så det lød lidt som en "automatisk-mundharpe" :lol: Det var en meget særegn lyd. Så kunne man kontrollere hvor hurtig propellen kørte. Havde også disse "akkord/bas" knapper i siden. Jeg lånte den ud til et studie i århus engang, sammen med et par andre keyboards og pludselig var studiet lukket og slukket og sporene efter mine keys blev kold :censored:

Kom fluks forbi, hvis jeg lige havde 8 timer timer til transport, jeg skulle slå ihjel :roll:
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
Frede
Medlem
Indlæg: 151

Indlæg af Frede »

Øv, det ville jeg da super gerne have haft! Er netop lige vendt tilbage til jylland, pokkers også!

Default avatar
LionelMogensen
Medlem
Indlæg: 125
Sted: København

Indlæg af LionelMogensen »

Johan var heldig og sidder forhåbentlig og nyder et øjebliks orgelfrirum fra A=440.

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Jeg overvejer at søge job som bryllup musiker i Kalundborg-området

Default avatar
LionelMogensen
Medlem
Indlæg: 125
Sted: København

Indlæg af LionelMogensen »

Lad intet stå imellem dig og din drøm.
MacBook (2 GHZ Core 2 Duo, 4 GB RAM), Cubase Studio 5, Edirol UA-25EX, Ensoniq ASR-10, Yamaha PSR-330, Technics KN-1500, MIDI-gangstativ

Nyt svar