|
It is currently Thu Sep 09, 2010 10:09
|
View unanswered posts | View active topics
Forum rules
Kun 1 blog pr. bruger.
Engelsholm Højskole/Elektronisk Musik
| Author |
Message |
|
david mondrup
Lydmaskinist
|
 Re: Engelsholm Højskole/Elektronisk Musik
remix remix remix remix remix remix remix Det har været remix tid på Engelsholm Højskole. Forhistorien; for ca. et halvt år siden tog min gamle elev. Mathias Lyhne, kontakt til mig, og spurgte om jeg havde lyst til at remixe et nummer fra hans bands nye CD. Bandet hedder 180 Grader Virvar, og var allerede på forhånd et af mine yndlingsorkestre på bandbase, også selv om jeg ikke lige vidste at Mathias var involveret, så jeg sagde omgående ja; resultatet har jeg tidligere postet her: Sum of Youth monsdrum remix. Men undervejs i drøftelserne kom vi ind på, at det kunne være sjovt også at give bolden videre til mine elever på Engelsholm, og se hvad der kom ud af det; og forrige mandag var så dagen hvor 180 Grader Virvar The Engelsholm Remix Experience Project™ blev skudt i gang. Vi holdt en fælles gennemgang/brainstorm på hvad "remix" egentlig er for en størrelse, fik nogle alternative begreber som mash-up, remake, cover m.m. på banen, og fandt så alligevel ud af, at selvom der er nogle traditionsforskelle på begreberne, så overlapper de alligevel nemt hinanden. Jeg spillede et par eksempler på original + remix (dels Nina Simone: Lilac Wine, remixed af Album Leaf til Verve Remixed 3, dels mit eget remix af 180's Sum of Youth, omtalt herover), og der var en del snak om hvordan de nye elementer i et remix både kan spille med på den oprindelige stemning og/eller gå i kontrast til originalen, og dermed måske endda hjælpe med at understrege pointerne i den oprindelige indspilning. Man skulle tro, at det var ved at være tid at komme i gang ... men nej, ikke helt. For jeg tog en egen erfaring med, med at remixe et nummer som man selv synes er fedt - som i tilfældet med mit remix af Sum of Youth. Jeg fandt det svært at lave radikalt om på nogle af numrenefra 180 albummet, da de langt hen ad vejen er produceret ca. som jeg selv ville have gjort det - og dermed kommer jeg nemt til at gå i samme retning som dem. For at undgå, at eleverne skulle bruge meget tid på at gå uden om den fælde, stillede jeg den ekstra udfordring op, at de skulle gå i vores primært 70er-80er orienterede LP samling, finde en plade de normalt ellers ville gå uden om, og inkludere et sample fra den plade i deres remix. Undervejs i processen blev der også snakket en del om form, intensitet/dynamik, der blev tegnet grafisk partitur i form af en overordnet intensitetskurve, og i går onsdag forelå resultatet så, til udgivelse på Bandbase med 180 Grader Virvar's velsignelse: 180 Grader Virvar Remixes af Engelsholm HøjskoleI nogle af numrene er de oprindelige samples mere tydelige end andre .. i nogle af numrene er det endog meget tydeligt at høre hvad der stammer fra en LP (og i et enkelt tilfælde endda hvilken LP der er tale om ... vi krydser fingre ... ). Lyt endelig - vi er stolte og glade, og efter min beskedne mening er det ikke uden grund. Vi skylder Mathias og resten af orkestret stor tak for at have været med til projektet, også på email på sidelinien med kritik og kommentarer til de enkelte numre mens der blev produceret. Det har været fedt og relevant, og jeg ved at eleverne også har følt det sådan. Coveret er udført af Nikolai.
_________________ David Mondrup
www.monsdrum.com monsdrum blog www.engelsholm.dk
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
For at værne om ytringsfriheden råber jeg røvhul efter min nabo - Peter Poulsen
|
| Thu Apr 09, 2009 09:57 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
_________________ Mr. Rene Kim Protector of the Engelsholm Spirit
|
| Mon Apr 13, 2009 20:08 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
Lørdag , Chilleren, afslapning.
Ja, ingen tvivl om det. solen skinder, DET ER FÅKING FORÅR !! Ikke lige højsærson for at sidde indendørs og lave noget musik,,,, OG DOG !!!
I den forgangende uge (ons,Tos, og fredag) har vi haft lære fra DIEM på besøg. Torsdag var nogle af os fra Elektronisk musik på "Skole for gastronomi, musik og design" for at give koncert. Det var Supersool, for vi have en maneger på sagen, En der kunne tage sig af alt det kedlige i forbindelse med et sådanne arragement, Allan fra elektronisk startede som ren og skær kontaktperson for arrangementet, men endte, ja, som skrevet står, maneger. Der er guldet , klassen , kanon. at have en der tager sig af alt det. ingen tvivl om det. Vi ankom og satte vores gear til. Under lydprøven havde både Oskars og jeg "hul igennem". , dvs vi begge to spillede på samme tid. DEt virkede sq fedt, så vi blev meget hurtigt enige om at prøve et af min nummre "live", eller mere live med Oskars ind over på keys. Oskars lagde ud med et ambient track, hvor han spillede nogle keys indover, Kristoffer Børg dernæst, han præsenterede et af sine længere numre. Mikkel var nummer tre, og rosinene i pølseenden,, yours truely. Jeg startede og spillede to af mine nummre og til sidst kom nogetnyt, som nummeret hedder. Denne gang med Oskars på Keys. DET VIRKEDE !! folk syntes generalt at det var rigtig fedt. Nu er jeg rimelig krakiels med min musik , det er mig der laver den, der skal sq ingen med. Men nej, det er noget andet og en fed Kombo at have Oskars med på nogle spontan-lyde (nogle vil kalde det klaverrundgang og rigtig musik). Så hvem ved,, måske noget mere i fremtiden sammen med ham, det vil tiden vise. Vores lilles koncert på skolen vist os lynhurtigt hvor svært det er med elektronisk musik live. Den gode gamle ting med ,, HVAD GØR MAN !!!, denne gang var der så 3 bud på det. Rent press play on tape, en Kombo af presse play on tape og keys, og det jeg laver, hvor resultatet er det samme, musikke kommer ud til publikum.
Fredag var der tue west koncert her på skolen. Sangskriverne skulle varme op for ham, Elektronisk musik var sendt ned i kælederen. Vi lavede samme setup, med mig der spillede live og Oskars ind over på keys på et af mine numre. Det virkede dog ikke så fedt, men sjovt var det. Som Oskars sagde "Rene, we are real arvantgard artist, look , no audience. " Idag er det lørdag, solen skinder fra en skyfri og der er general "søndags stemning"
Det er snart tid til Engelsholm elektronik, og det bliver uden tvivl fedt.
Kort sagt. KOM FRISK.
|
| Sat Apr 18, 2009 18:32 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
EE09 !! Søndag, Hold DA K*** , her hørmer !!! Mit værelse er indhyldet i en hørm af agtershave,, Væltede min flaske, så mit skab er indsævet i det. Engelshol Electronic endte i mit køkken , med at Jonas olsen og Vectral og jeg sad og manglede nogle cigaretter. Så gik den vilde jagt, Jeg rendte ind og gennemrodede mit skab, med det resultat at jeg væltede min aftershave. klokken halv 5 i morges var det meget sjovt, men ikke nu !!. Nå, det var weekendens oplevelser vi kom fra. Hvor starter man dog ? Heldigvis har jeg haft et "pressehold" på så der er blevet skrevet en blog om det. kik på Vores Myspace profil. Tjek den ud, den er kool. Der mangler lidt, dog. Om fredagen endte det med Ballictic. Han spillede sin dubstep. ikke lige min fortrune stilart. man da han droppede nogle oldschool Jungel klassiker , kogte det over. ALT for fedt En ting vi (mig og mit pressehold og deslige) har diskuteret meget er.: Hvordan skal man preforme når man er labtopmusiker og skal man i det hele taget preforme, Er musiken ikke nok ? Oskar´s ('En af eleverne her på engelsholm) Bud på dette emne. Var et af de fedeste indslag her. han satte sig og læste avis, og kastede papirfly til publikum. Alt for fedt !!!. Lørdag Var hendvendt til fødderne. den mere bevægelige del af kroppen. Vi var 4 elever fra Engelsholm der skulle preforme. Rækefølgen var, Mads , Allan, mig, og Mikkel Efter det var der jonas olsen på, så Vectral , system og til sidst karsten plum. ALT var repræsenteret, Både 4/4 og den mere knækkede elektronica. Rent preformance mæssigt var der mange flere bud på hvordan det skal gøres. Man kan godt se at System (gammel Future 3, samme mennesker bag) har været med længe. De har sq styr på deres l*** og så de 3, det gav ligesom noget liv. Vectral havde en intellegent video projektion. hans kommbination af sin musik (Smadret smadret SMADRET electronica) og hans video ramte et eller andet , det var sq FEDT , han lod det tale for sig selv. Jeg var smadret da Karsten Plum spillede sit sidst nummer, så jeg sad på en bænk, klokken kvalme, uden for. WAUUUW, perfekt. Stjernehimmel, Oplyst slot og melankoels electronica. Det var sq maks. nu er der monolake på Mac´en, sidder og æder skumbananer,ryger lidt, og skriver denne ting, Kort sagt en VILD WEEKEND i electronica´ens tegn. i ugen der kommer, vil Kasper Meinhart hold en BASSSSSSSsynteseorkshop, det bliver vildt !!!. ingen tvivl om det. Hæng på !!!! /Renekim
|
| Sun May 03, 2009 14:23 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
"The Bass was so deep you could feel it in Jamica !!!"
Ugen er gået med Tips og Trics, denne gang med Casper Meinhart ved ror-pinden. Meget ned i især Drum&bass og dubstep Genren. Bland andet blev opbygnigen af D´n´B baskrevet(Get it ?) meget, Det var meget sjovt at have en anden "lære" med en lidt mere "4 til gulvet" approced. Ganske lærerigt. Det er ret kraftigt ved at være sommer/forår her på slottet , lidt atypisk for os askegrå elektroniske musiker. Tempraturen og solen gør sine indtryk på en, ingen tvivl om det.
Snart står det på Jellig festival og der skal sq nok ske en masse.
Viste i/du at Jelling Festvallen rent faktisk er DK´s 3 størte Festival ?
Hæng på
/Renekim
|
| Fri May 08, 2009 12:45 |
|
 |
|
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Joined: Sat Apr 22, 2006 11:33 Posts: 5016 Location: Hørsholm, Danmark
|
Fedt med noget lærdom om DnB, det kunne jeg godt ha' tænkt mig at være med til!
_________________ Diskografi: 3.: JohnJohn - Aestas Estas (Laguna Blue Remix) - Soundcloud link 2.: Michael Hornung - Caribbean Night (Laguna Blue Remix) - Soundcloud link 1.: Copenhagen Bass - Rock The Beat (Sunflake Remix) - Soundcloud link
|
| Fri May 08, 2009 13:38 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
At tale er sølv, men tavshed er guld !!!Spoken word, det var det vi har arbejdet på de sidst par uger. med meget forskellige resultater. Der var de "traditionelle" ting som lød meget som Dan turell/halfdan E agtige, de rent vokal og tromme sporg, til de mere experimenterende ting. Emnet var rimeligt bredt og så var der ellers "fri leg". Vi nærmer os med hastig skridt afslutningen på et fantastisk forår her på slottet. det har været fedt at se og møde SÅ MANGE engagerede mennesker, i hver sin retning. der er uden tvivl noget at leve op til  i næste uge går det løs på jellingfestivallen, det skal nok blive fedt. Derefter er det tid til projektuger. i denne tid, har en fra hold besluttet sig for at sætte gange i sit "pladeselvskab" så han skal til at lave en del hjemmeside og promovering . Hele siden bliver gratis, og det bliver fedt at se hvad der kommer ud af det. mig selv (sagde hunden) har tænkt lidt over en surround installation med video, men det er meget på tegnebrætstadiet endnu. Man kan høre vores album med spoken word her  Denne gang er mit indlæg ikke så stort. Samler energi og inspiration til jelling festivallen. Hæng PÅ !!! /Renekim
|
| Sun May 24, 2009 16:10 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
Jelling Festival. Så var man der. Midt i det hele. En masse Efterskole unge på deres første festival. Boten anna fra et øltelt og nattefrost. Jeg gik glip af rigtigt rigtigt meget. Forklaringen kommer senere- Daniel fra vores elektroniske hold underholdte torsdag aften med noget god gammeldaws techno(han siger det hedder house) Det var sq rart og der var virkelig gang i folk der. Der blev råbt og danset til den storer guldmedalje. Vi havde en lille scene og område sammen med Branbjerg højskole, vejle kommune og university college lillebælt. Her er starten så af min forklaring. Natten imellem Torsdag og fredag skulle jeg tilbringe i vores fællestelt. Jeg var frisk og klar, jeg kan da sagtens klare lidt festival.... men nej. jeg KUNNE ikke sove, Især ikke når det havde bestemt sig for at være en af de koldeste nætter i år, DAMN. Jeg var nød til at tage hjem, fredag formiddag, fordi jeg ikke havde sovet nok, SUPER SUPER SUPER ærgeligt !!.(til dem der ikke lige ved det, men jeg virker ikke normalt, er rent faktisk syg and so on, har sq BRUG for min søvn.) Jeg kom igen lørdag eftermiddag, for at spille. Nåede at høre Mads Meskalin live. DET var sq rigtigt rigtig fedt. Solen skinede fra en skyfri, og musiken passed som fod i hose lige der. Så skulle jeg spille. Personligt synes jeg det gik skidt, men sårn er det jo. En lidt forkølet blog denne gang. Jeg var ikke så meget på festivallen, men en ting. Line Array anlæg er sq fedt !! Store scene var sq fed. Har fra pålidelig kilde at Franz Ferdinan var rigtigt fedt.Man kunne både høre vocal og musik  . Ej at forglemme, Teltscenen var helt sikkert et besøg værd !!! , DER var der sq hul igennem :D :D. Nu glæder jeg mig til roskilde, nåhhh nej,, jeg har ingen billet, men damn,, jeg ville sq gerne derne !!!! Det næste stykke tid står i projektet tegn, folk skal arbejde med DERES ting de næste 3 uger. det bliver spændene hvad det så munder ud i NYD VEJRET !!! /Renekim
|
| Mon Jun 01, 2009 16:47 |
|
 |
|
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Joined: Sat Apr 22, 2006 11:33 Posts: 5016 Location: Hørsholm, Danmark
|
renekim wrote: NYD VEJRET !!! I lige måde, på denne årets første officielle sommerdag.  Det lyder da til at et af skolens projekter for eleverne er at få dem ud at spille m.m., og det er da fedt!
_________________ Diskografi: 3.: JohnJohn - Aestas Estas (Laguna Blue Remix) - Soundcloud link 2.: Michael Hornung - Caribbean Night (Laguna Blue Remix) - Soundcloud link 1.: Copenhagen Bass - Rock The Beat (Sunflake Remix) - Soundcloud link
|
| Mon Jun 01, 2009 17:07 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
Scenen er sat , lyset er dæmpet, en enlig kegle af lys rammer scenen. en mand træder frem i lyset. Rummet bliver fyldt af de første tone, musikken breder sig, og manden begynder at synge. And now, the end is near and so I faaaaaaaaace the final curtain.Goddag og velkommen til min (Renekim) sidst indlæg for dette forårsophold på Engelsholm Højskole´s Elektorniske musik linje. Og Hvad har vi så lært ? ja, hvor begynder man dog henne ? Det ville tage en krig og en mindre afrikansk stat at skrive alt den viden man har suget til sig som en svamp her. Vi har siden januar begået en del Albums, som alle kan høres på Bansbase.dkVi har været rundt omkring i den elektronisk musisk kringekrog. Vi har haft besøg af studerende fra DIEM. Besøg af Casper Meinhart fra fukt , til at fortælle os og undervise os i D´n´B og den mere dansevenlig musik. Vi har været en tur på studietur til prag. Vi har grædt , vi har grinet, kort sagt Levet en drøm det sidst halv år´s tid. De sidst uger her, er blevet brugt på mange forskellig ting. Os elektronisk hoveder har, sjovt nok, lavet en del musik. Der er blevet produceret EP´er , og lavet et enkelt internetpladseselskab. Det er vores norske elev , Morten , som havde taget ideen og lavet det til sit projekt. Det hedder http://www.marsmelons.com/Nu står sommeren for døren. Det er tid til at komme ud og prøve krafter med "det virkelige liv" lidt en skræmmende ting, efter et halv år´s tid her i "puppen" Jeg er sårn at jeg elsker at være her, så jeg nupper sq lidt mere tid her. hvis remmer og tøj (og økonomi) kan holde. men den bekymrig til den tid. Hav en rigtig fantastisk sommer, og husk .: Et højskole ophold tager et halvt år, men holder hele Livet !! Kram livet /ReneKim
Last edited by renekim on Mon Jun 22, 2009 14:57, edited 1 time in total.
|
| Mon Jun 22, 2009 14:27 |
|
 |
|
david mondrup
Lydmaskinist
|
- og jeg som troede, du havde travlt med at pakke dit værelse ... men ja, det har været en fed tid, og ja, vi gør det igen til efteråret. Det er sådan set ikke fordi mit hold mangler elever, men skal vi nå op på den rekord i deltagerantal der blev sat i dette forår, så er der plads til et par stykker til. Vi starter 30/8, vi skal sammen med keramiklærer Susanne og undertegnede til Berlin i uge 41, og derudover skal vi lave en masse fede projekter både på linjerne og på tværs. Det hele er ved at være planlagt, og lige om et øjeblik går jeg i gang med at lægge de foreløbige planer for efteråret på http://www.engelsholm.dk, så kan man jo selv tjekke det ud. Indtil da, så nyd forårsholdets compilation. Engelsholm har overgået sig selv igen (klik på cover billedet): 
|
| Mon Jun 22, 2009 14:50 |
|
 |
|
Kristofferb
Executive Producer
Joined: Mon Apr 24, 2006 14:25 Posts: 579 Location: Thisted, Danmark
|
Det har været dejligt. Jeg synes det er en god compilation med meget forskellige udtryk, vi har lavet. Tjek den ud. 
_________________ Musik jeg laver: http://soundcloud.com/dererensky/
Jungletrommer
|
| Tue Jun 23, 2009 09:37 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
Hurting No ONE .. Hurting NO ONE .. BUM BUM BUM BUM .. ahhh, Underworld i itunes, nummeret cowgirl. Jeg er sq blevet så vild med Engelsholm Højskole, at jeg tager en tur til. Og hvad venter der så ude i hoisonten... To spændene ting er 1. Studie tur til berlin . 2. Projekt sammen med billedekunst, Video. 2 ting som jeg glæder mig meget til. Det starte den 30. august, der er flere pladser, så kom frisk !!, meld dig til. Du vil bestemt ikke fortryde det (og nej, jeg får absolut ingen penge for at sige det) Hæng på denne Blog, mere vil komme. /ReneKim
|
| Wed Jul 22, 2009 13:32 |
|
 |
|
david mondrup
Lydmaskinist
|
Næ, det er rigtigt, Rene får ingen penge af os. Og det er også rigtigt at man skal være velkommen til at melde sig til. Men i modsætning til sidst har jeg fået lov at sætte prop i størrelsen på holdet - og der er faktisk ved at være fyldt op. Så man skal nok til at skynde sig.
Fingeren ud! Ses vi?
|
| Wed Jul 22, 2009 13:36 |
|
 |
|
Kristofferb
Executive Producer
|
Hvad er så dit max antal elever til holdet? Bare af nysgerrighed.
Jungletrommer
|
| Sat Jul 25, 2009 10:00 |
|
 |
|
david mondrup
Lydmaskinist
|
15
|
| Sat Jul 25, 2009 12:06 |
|
 |
|
Arock
Producer
Joined: Sat Nov 17, 2007 14:25 Posts: 263 Location: Esbjerg
|
Er der næsten ved at være 15 electrofolk? Det er sku da for nice!
Rene: Glæder mig til at hilse på dig, så når der kommer en fremmed korthåret fyr og trykker din hånd ved du at det er David der hilser på dig.
Nu må folk da lige skrive hvem der kommer - hvis de er her på forummet. I DO!
_________________ http://soundcloud.com/home-surgery - Med venlig hilsen David.
|
| Tue Aug 11, 2009 11:04 |
|
 |
|
Kristofferb
Executive Producer
|
Jeg kigger nok forbi skolen på et lille besøg på et tidspunkt. 
Jungletrommer
|
| Tue Aug 11, 2009 12:03 |
|
 |
|
david mondrup
Lydmaskinist
|
Så er vi ved at være på plads til at tage imod et nyt sæt elever på søndag. Elektronisk Musik har stadig 2-3 ledige pladser, så du kan lige nå det. Skulle du være interesseret i en af de øvrige linier (sangskrivning, smykker, billedkunst, keramik, glas), så er der også pladser på de hold, omend nogle er mere fyldte end andre. www.engelsholm.dk - ses vi?
|
| Wed Aug 26, 2009 20:48 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
SÅ !!! NU !!! ENDELIG !!!
Så blev det den 30 August og det blev den dag hvor det hele startede. Frisk og ankommet. Er blevet installeret i et Tårnværelse med Allan ,fra forårs opholdet, som nabo. Idag er der ikke sket det vilde, andet end at Hr. mondrup afslørede et meget skjult talent. mere om det senere !!
Imorgen går det løs. glæder mig.
I vil kunne følge med her, Jeg vil skrive i ny og næ og hvordan det går her på Engelsholm Elektronisk linje
Btw. lige nu køre der Underworld på itunes, (ikke film soundtracket, men gruppen fra England), det er sq fedt.
Ses derude
/Rene
|
| Sun Aug 30, 2009 22:55 |
|
 |
|
david mondrup
Lydmaskinist
|
Nåmen nåda ... så er vi efterhånden rigtig godt i gang, og vi har gennemgået det første modul (og er endda rigtig godt i gang med modul 2 - mere herom senere). 13 elever har lavet lyde udfra overskriften "Alternative lydkilder". Det er en gammel traver som opgave på mine hold, men den fungerer godt. Idéen er at lave musik med lyde der ikke stammer fra sang og traditionelle musikinstrumenter, men derimod fra lyde optaget på og rundt omkring slottet. Desuden har vi også leget med at åbne datafiler som lyd (billedfiler, word dokumenter, hvad som helst der består af 1er og 0er - hvilket inkluderede alle filer på en computer sidst jeg kiggede efter). Audacity kan gøre det, og man får til tider nogle meget agressive og/eller overraskende lyde ud af det. I modsætning til tidligere hold, har der sneget sig en del vokal ind i produktionerne. Der er blevet optaget mere eller mindre i smug under de forskellige lektioner og morgensamlinger, så jeg har oplevet selv at blive fest indpisker - that's a first. Derudover har det her hold som det første virkelig taget den teknik til sig, at loope ultrakorte segmenter af de optagede samples i Simpler eller EXS24, hvorved de har skabt synthesizere ud af materialet. Dermed er der også langt flere melodier og harmonier i de her numre end der har været i tidligere tilsvarende compilations fra vores side. Man kan selv lytte her: Engelsholm Højskole: ReallydDet er slet ikke dumt. Vi er nu nået næsten halvvejs i modul 2. Det er Geek Week, og vi har en ambition om at nå at gennemgå alle knapper på alle apparater. Mandag gennemgik vi David Gibsons visualiseringsmodel til mixing, og brugte den som udgangspunkt til først at gennemgå EQ (y-aksen), og dernæst stereo effekter, såsom pan og forskellige metoder til at opnå stereo spread (x-aksen). Onsdag blev det tid til dynamiske effekter, compressor/limiter og expander/gate (z-aksen). Idag har vi så været omkring tidsbaserede effekter, delay, reverb, chorus, flanger, phaser, og i morgen er det tid til mastering. Jo jo, det går stærkt, og det er både tungt, tørt og langhåret. Til gengæld bliver vi kloge.
|
| Thu Sep 17, 2009 18:09 |
|
 |
|
david mondrup
Lydmaskinist
|
Jeg glemte helt: det er Martha fra malerholdet der har lavet det überfunky cover til vores første compilation. Stor ros.
|
| Thu Sep 17, 2009 18:10 |
|
 |
|
david mondrup
Lydmaskinist
|
Og så lige lidt fra den nærmeste fremtid: - på lørdag får vi besøg af Jacob Buchanan kvartet, inkl. Marilyn Mazur. Det er ikke just elektronisk, men Mazur er altid værd at nævne. - I næste uge glæder vi os til ankomsten af vores nyindkøbte Korg M1. Så skal der leges! - sidst men ikke mindst, så glæder vi os også rigtig meget til fredag, hvor vi får besøg af selveste Kenneth Abildgaard, med et skønsomt udvalg af gamle hardware samplere, til en gennemgang af hvad de er for nogle størrelser, noget historie, og forhåbentlig også noget hands-on. Der er ikke meget der er så godt som en vaskeægte knap.
|
| Thu Sep 17, 2009 18:14 |
|
 |
|
renekim
Tekniker
|
Tågen sænker sig over slottet.. en kutteklædt skikkelse sniger sig hen til døren. åbner den. går ind. sætte sig ned og tænder hans trofaste følgesvend, hans mac. Goddag og velkommen til ReneKim´s udskejelser her på Engelsholm Bloggen. Den gang er der nogle Helt andre boller på suppen. ingen tvivl om det. som Hr.mondrup er inde på er der mere melodi and so on i de nye produtioner. Der er mere end MIG (sagde hunden) der synes at der skal være noget til fødderne i elektronisk musik. DET ER FEDT !!!! Vi er et hold, der har samlet sig i et hjørne, hvor der primært er Ableton live og FEST !! ,, altså 4 - til - Gulvet. Ganske inspirerrende. Hos os sidder der også en pige. Hun har sunget i radio pigekoret. så hun kan sin dur og mol. Det var sq rimeligt fedt da hun tørt udtalte "Det sq svært og det tager BARE lang tid" omkring hendes nummer hun sad og arbejdede med. Så kom ikke og sig det bare et at trykke på en knap og lave elektronisk musik. som sædvanlig peger vi i alle retninger, og det er som sædvanligt nogle folk med hver deres indgansvinkel til musikken der er her. Det første modul , hed Real lyde og det resultat kan høre på bandbase. det er sq fedt. Parti Parti. som man siger  for tiden er det Hr. mondrups ynglingstid, nemlig GeekWeek, eller Hvordan man får Rene til at falde i søvn i løbet af 0 komma fem. Det er så tørt så man kan sandblæse en cykel, men DAMN det er noget man skal kunne , for det er rene guldkorn man få at vide. og vi er ikke færdige endnu !! Nu er det sent , og slottet er stille. jeg skriver lidt mere når der sker lidt mere. /Rene
|
| Fri Sep 18, 2009 00:47 |
|
 |
|
klp29
Forum Donator
|
Gud, nu slår det mig - Engelsholm............. er det ikke lige uden for Vejle? Det er jo nærmest i min baghave, så ! 
_________________ :] Kenneth WedMore Lund
Min blog om studie, grej osv: http://www.kennethlund.dk/category/lydstudie/
|
| Fri Sep 18, 2009 05:54 |
|
 |
|