Garcia's kedelige og intetsigende blog.

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Låst
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Re: Garcia's kedelige og intetsigende blog.

Indlæg af garcia »

Uncite skrev:Yes! Beastie er jeg helt med på. Det holder det nye album.
Sådan! Så ved jeg hvad jeg skal ud at investere i. Har ikke fået købt det endnu.
Bliver en god læseferie jeg ryger ind i :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Rolf Hansen
Forum Donator
Indlæg: 232
Sted: Vordingborg

Indlæg af Rolf Hansen »

Helt tilfældigt faldt jeg over det, du har skrevet her, og her har jeg tydeligivs et par andre erfaringer end Frank.
garcia skrev:Frank w.p advarede mig sidste år om at vælge linjefag på læreruddannelsen som også omhandlede mine helt store interesser i privaten. F.eks at vælge musik når ens store passion var musik. Manden har ret, er jeg bange for.
Nu var det godt nok pædagoguddannelsen jeg tog, og alligevel tænker jeg at samme ting kan gøre sig gældende. Under uddannelsen valgte jeg sjovt nok også værksted (som kan minde lidt om billedkunst), fordi jeg var rimelig skråsikker omkring, at jeg vidste det om musik som var værd at vide. Det jeg overså var, at det ikke handler om at lære at spille musik eller udtrykke sig gennem diverse musiske medier. Når man tager en uddannelse som vores handler det om at sætte det i en anden (læringsmæssig, udviklingsmæssig) sammenhæng, som i og for sig ligger langt fra selve det at lave en pophitter eller producere for andre osv. Det er den ene side af sagen. Så kommer..
garcia skrev:Og så kommer den helt store problemstilling: Jeg har valgt musik som linjefag. Det skal jeg have næste år. Er jeg ud fra et velmenende fagligt synspunkt ved at dræbe den sidste kreative lyst i privaten? Uha, tør næsten ikke selv svare :(
Jeg senere hen brugt musik i stor stil som redskab i mit arbejde. På nogen områder har jeg kunnet kombinere det med mine erfaringer som sangskriver og wannabe-producer, men det der har fyldt mest er min (dertil tilegnede) viden om hvordan musik fungerer i mennekset og kan bruges i andre sammenhænge. Derfor har det været meget let at skille ad. Når jeg har rendt en helt dag på arbejdet og arbejdet på "projektet", så har jeg stadig lyst til at få lagt det fede groove på et track jeg er igang med. Som sagt, for mig har det ikke været mængden af musisk påvirkning i min hverdag, der har været det bærende, fordi det er to forskellige interesser det tager udgangspunkt i. Det kan vel sammenlignes lidt med at du er pilot i dit dayjob, og derhjemme elsker du at bygge modelfly.

Og så har jeg lige en kommentar til denne her, hvor du skriver omkring billedkunst:
garcia skrev:For det er jo ikke et "rigtigt" fag.
Det undrer mig lidt, at du fremlægger det sådan, for når du arbejder med æstetisk virksomhed, æstetiske læreprocesser osv. så bearbejder man sig selv som menneske. Grundlæggende for læring er, at din krop og dit sind er parat til det. Det fungerer ikke, at du skal lære om differentialregning, hvis din følelsesmæssige eller fysiske tilstand er ustabil. Jeg kan stærkt anbefale at finde et par pixi-bøger om musikterapi, som kan give et billede af hvor kraftigt et redskab musik er. Musik har en mere grundlæggende plads i mennesket end overblik over hvordan bruttonationalproduktet er skruet sammen.

God vind i sejlene med uddannelsen!

Rolf Hansen

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Rolf, du misforstår lidt det sidste i mit indlæg. Jeg mener det er rigtige fag begge to.
Men det er IKKE den gængse opfattelse i folkeskolen. Og jeg har immervæk været på 8 forskellige de sidste 2 år.
Mange forældre og nogle kollegaer ser det ikke som en prioritet i forhold til de andre fag.
Det skyldes jo at de kreative ikke fag er noget eleverne bliver målt og vejet på på samme måde som matematik og dansk, hvor der
er nationale tests og prøver.

Min søster er også pædagog og uden det skal lyde som en kamp på uddannelse så handler børnehaven og folkeskolen om to vidt forskellige ting som jeg ser det. Det ene er ikke bedre end den anden. Men der er nogle andre krav når børnene lander i folkeskolen grundet alle de tests. Og fordi den giver adgang til hvad du vil lave videre i dit liv. Såsom gym, teknisk skole osv.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Rolf Hansen
Forum Donator
Indlæg: 232
Sted: Vordingborg

Indlæg af Rolf Hansen »

Vi siger det samme, Garcia!

Men det jeg mest ville snakke om er at vælge fag ift. interesser.. :-)

Rolf Hansen

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

haha ok :lol:

Ja, men du har ret. Det handler jo om hvordan man ser på det.
Har en uges tid mere til at overveje om jeg fortsætter med billedkunst.
Men regner med det og mht musik ja, så skal jeg da godtnok lige have øvet op på at spille efter noder igen.
Det har jeg ikke brugt i mange år. Men det bliver da meget fedt at komme i gang igen!
Deaktiveret

Medlemsavatar
Rolf Hansen
Forum Donator
Indlæg: 232
Sted: Vordingborg

Indlæg af Rolf Hansen »

Det er den ene side af sagen. Den anden er hvordan du sætter musik i en læringssammenhæng - og det er lige præcis der, det bliver let at skille din interesse som popmager vs din rolle som lærer ad. Jeg ville ikke have nogen betænkeligheder. Jeg fortryder jeg ikke valgte musik, for jeg hat skulle bruge alt for meget energi på at følge op på det. Jeg anbefaler at gøre i det, som du brænder for.

Rolf Hansen

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så sker det sgu! (gen)Starter band!

Jeg har længe joket med en kammerat for sjov om at starte band igen. Vi havde et for MANGE år siden, før jeg blev prof. Faktisk brugte vi allerede dengang en computer til trommer, mig på bass, min kammerat på guitar og en kvinde på sang der hedder Anne Bjerre. Selvom det er tilbage til 94/95 ca. Så var da med på noderne allerede dengang mht computeres rolle. Men hold kæft at slæbe sådan et kæmpe monster med, fyldte ligeså meget som forstærkerne. Ville ønske jeg havde videooptagelsen fra den konkurrence vi deltog i. Hvorfor gemmer man ikke sådan noget :puke:

Nå, men hvorom alting er, så har vi leget lidt de sidste par gange jeg har været forbi og nu gør vi noget ved det.
Alle de sange jeg har siddet på, bliver hevet op af skuffen og får nogle seriøse prygl.
Det er rock n' roll, stiv pik og håret tilbage med helt basic opsætning: Trommer, vokal, bass og guitar.
Skal nok poste lidt løbende omkring tilblivelsen af vores musik :)

Men vi kommer nok til at slås lidt om det skal være på dansk eller engelsk :lol:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg overvejer lidt en tablet pc til at sketch tegne på. Nogle der bruger en ipad 2 til dette og kan tale for/imod?
Kan se at man kan få sketchbook pro som app til den :)

Underligt spørgsmål i et musikforum så derfor spørger jeg i min blog og så må vi se om der er nogle der tegner herinde :wink:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Mig og Byggemand Bob. Taget sidste eller forrige sommer.
Vedhæftede filer
mig og bob.jpg
mig og bob.jpg (37.1 KiB) Vist 1923 gange
Deaktiveret

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

garcia skrev:Jeg overvejer lidt en tablet pc til at sketch tegne på. Nogle der bruger en ipad 2 til dette og kan tale for/imod?
Kan se at man kan få sketchbook pro som app til den :)

Underligt spørgsmål i et musikforum så derfor spørger jeg i min blog og så må vi se om der er nogle der tegner herinde :wink:
På Louisiana er der en udstilling netop nu. Citat:
Opdagelsen af en billig tegneapplikation kaldet Brushes, som kan downloades til iPhones og iPads, åbnede en anderledes verden for den engelske maler David Hockney. Hver eneste dag i de senere år har Hockney eksperimenteret med og udført mindst 400 tegninger, først på sin iPhone, siden på sin iPad. Med udstillingen David Hockney: Me Draw on iPad viser Louisiana flere hundrede af værkerne på 20 iTouches, 20 iPads, et tredelt slide show og flere projektioner.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Wow, den burde jeg se. Men der er bare RIGTIG langt derover for mig.
Måske kan jeg være heldig at jeg skal optræde i nærheden, så jeg kan køre forbi.
Tusind tak for info, det er altid interessant at være uptodate med hvad der rører sig af teknologi indenfor kunst.
Deaktiveret

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

garcia skrev:Jeg overvejer lidt en tablet pc til at sketch tegne på. Nogle der bruger en ipad 2 til dette og kan tale for/imod?
Kan se at man kan få sketchbook pro som app til den :)

Underligt spørgsmål i et musikforum så derfor spørger jeg i min blog og så må vi se om der er nogle der tegner herinde :wink:
Jeg har brugt Sketchbook Pro lidt og det er en rigtig fed app.

Mit behov er dog mere på absolut skitse-niveau, så jeg bruger Penultimate rigtig meget

/megl

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

http://itunes.apple.com/us/app/penultim ... 98826?mt=8

Hvis det er denne, så er det efter sigende en bestseller. Men det ser bare ud som om den ikke helt kan nok i forhold til det jeg efterspørger. Er ved at træne mig selv op igen og derfor følger jeg nogle bestemte måder at tegne på, som sketchbook pro nærmest virker baseret på at hjælpe med. Men ved så ikke om det koster en halv milliard. For har ikke en ipad eller iphone, så har faktisk aldrig været inde i app store :oops:
Deaktiveret

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

Nej - Penultimate er helt sikkert ikke for dig, men for mig ;-)

Som jeg skrev er Sketchbook Pro fed ... og den koster $5

/megl

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Wow, det er jo ingenting. Må snart vågne op og følge lidt med :lol:
Så er det bare en skam at en ipad snart koster ligeså meget som en macbook pro med studenterrabat.
Det er sindsyge priser :shock:
Deaktiveret

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

Arhhhh ... hvor er det du kan få en MacBook Pro for 3700?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så snakker du også den mindste Ipad 2 uden 3gs, så den er afhængig af trådløs netværk.
Den koster 5500 - 5900. En macbook med 10 - 12 % rabat er kun 2000 mere.
Uanset hvad så synes jeg det er svært at finde hvide Ipad 2 til 3700 nogle steder på lager.
Kan det virkelig passe at de er udsolgt over det hele?
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Deaktiveret

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Aaalt for kort preview. Vi vil ha' mere! 8-)

He he, ej det lyder da spændende :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Der kommer længere teaser i morgen.
Det er et temmelig omfattende dogme projekt, som bliver forklaret som dagene skrider frem :wink:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Deaktiveret

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Spændende projekt, glæder mig til at følge.

Robotten i Forbidden Planet som du har med i er totalt cool...
Også en af Leslie Nielsen's seriøse roller iden film, et must see, hehe...

Den er også fra en tid hvor de bare kunne lave movie posters:

Billede
A fancy tagline goes here...

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeps, jeg har en meget stor forkærlighed for de fantastiske fortællinger de film besad.
The creature from the black lagoon, the blob, invasion of the flying saucers, wolfman osv.
Der var så mange gode historier. Og det er det jeg elsker ved filmmediet: Man kan skabe fantastiske verdener der ikke eksisterer.
Man kan gå ind i et helt andet univers. Det er da for fedt. Nu vil jeg skabe det samme med lyd.
Som lovet skal jeg nok præsentere mere snart. Men kan fortælle at jeg bl.a har skabt en robot der synger inkl robot kor og alt er lavet med 0 og 1 taller :wink:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg skal til eksamen i psykologi om en uges tid og til eksamen i dansk ugen efter.
Burde læse men det er altså svært at koncentrere sig om bøger når man har opfundet en robot der kan synge
og man leger med milkytracker, som I gamle dage. Legebarnet i mig har totalt taget styring over min krop :lol:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Sådan laver man fantastisk propaganda:


Lomborg fra sin skarpe side:


Carsten Jensen med helt igennem sej lille film om dansk politik:
Deaktiveret

Låst