Garcia's kedelige og intetsigende blog.

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Låst
Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Re: Garcia's kedelige og intetsigende blog.

Indlæg af AnotherDan »

Thomas, vi vil se robotter.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

garcia skrev:Sådan laver man fantastisk propaganda:


Lomborg fra sin skarpe side:


Carsten Jensen med helt igennem sej lille film om dansk politik:
Fedt!

Carsten Jensen som DR generaldirektør!

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

www.footdrums.com

Geniale fodpedaler til de ensomme musikere på farten (eller der elsker at spille alene hjemme i stuen).

Her er en bad ass ved at banke deres deluxe model igennem:

Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg var inde og synge i en manley ref c i går.
Det var en anden end den jeg i sin tid lånte til at prøve.
Så altså testet to forskellige med mindst et halvt års mellemrum.
MEN det var samme fantastiske lyd.

Kan simpelthen ikke anbefale denne mikrofon nok.
Neumann m149 lyder fantastisk, men bliver måske nogle gange en my for meget til nogle ting.
Synes manley ref c passer til alt. Dens lyd er så sprød og åben, at man ikke føler
man skal efterbehandle en hel masse bagefter. Uanset om det er til kvindevokaler eller mandevokaler.
Da jeg i sin tid havde en til låns prøvede jeg den direkte i duet kortet.
I går røg den i en calrec channelstrip.
Men selv direkte i duet kortet lød den fantastisk.
Deaktiveret

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

garcia skrev:Geniale fodpedaler til de ensomme musikere på farten
Haaah, vidste slet ikke såen noen fandtes!

Det var lige det der skulle til for
at få mine smilehuller støvet af idag.

Kunne måske være en god idé at få
monteret i biler med automatgear,
så der var lidt flere pedaler at træde
på..... :dollargrin: .....hmmmm!!

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Haha, ja det var da en god idé.
Jeg tilbringer så ufatteligt mange timer med at holde i kø på de danske motorveje når jeg
kører fra det ene job til det andet. I dag var jeg i frederikssund og næste weekend både helsingør og rødovre mener jeg.
Så kunne man lige trampe og øve mens man holdt der :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hva laver du herovre på sjælland, Thomas?

Og skal jeg virkelig gentage mig selv?

VI VIL SE ROBOTTTER ;)
A fancy tagline goes here...

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Der skal nok komme robotter, men lige nu er de strandet mellem forskellige jobs :lol:

Jeg er ofte på sjælland og optræde, Dan. Næste weekend er jeg igen afsted.
Har faktisk tænkt på at de gange hvor jeg er alene afsted, burde svinge forbi en halv times tid og sige hej til folk
man har skrevet eller snakket med, men faktisk aldrig mødt in person. Men som regel har jeg en ungarbejder med
til at være i kostume og slæbe grej.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis du på et tidspunkt kommer et smut forbi Hørsholm er du velkommen til at komme op og sige hej. :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Christoffer I. N. skrev:Hvis du på et tidspunkt kommer et smut forbi Hørsholm er du velkommen til at komme op og sige hej. :)
Det noterer jeg lige.
Hvis jeg kommer den vej forbi, så sender jeg lige pm.
Hvad ligger af større byer i nærheden af Hørsholm?
Deaktiveret

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hørsholm ligger midt imellem helsingør og københavn...

Giv lyd hvis du er herovre omkring københavn - lige de næste par uger jeg presset fuldstændig i bund dog. Men hva er det helt præcist du laver? - nu du snakker om kostume osv. bliver man jo nysgerrig.
A fancy tagline goes here...

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg er afsted med Byggemand Bob, Postmand Per og alle de andre store børnenavne.
Så er ungarbejderne i kostumerne mens jeg er legeonkel/konferencier.
Det har sørget for at jeg har haft råd til at læse de sidste par år og det er (som regel) sjovt at lave :)

Siger jo hele tiden at jeg vil skære ned og ikke arbejde med så meget forskelligt. Kun fokusere på det ene.
Men det er så gået sådan at jeg stadig arbejder med at underholde børn, mens musikken
hovedsageligt er baseret på at skrive. Vikararbejde på skoler holder jeg pause med pt.
I øjeblikket tøffer jeg rundt mellem forskellige studier og co-writer samt topliner lidt der kommer ind.
Der kommer nok nogle produktioner inden ikke så længe, men der er langt i mellem fordi de tager så sindsygt meget tid at få færdige.

Dog føler jeg mere og mere for at få mit eget projekt op at stå og fokusere på det.
Altså helt droppe produktionerne, eller skære MEGET ned.
Og så kun skrive ved siden af bandet/projektet.

Nu må vi se. Mit liv er sgu forunderligt på mange måder. De fleste af de eventyr jeg har haft, er ikke noget
jeg selv har søgt voldsomt, men kommet til mig ad finurlige veje. Bare hoppet på toget, når det er standset og
nydt turen derefter. Men min fornuft sagde til mit ego at det var tid til en uddannelse i rygsækken inden jeg backpackede videre :-D
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jessie J er nok den artist i verden jeg allerhelst ville arbejde med pt.
Hun tager godtnok de andre ud for tiden.
Hun synger fantastisk, har en sindsyg rytmisk sans og en virkelig fed udstråling.
Do it like a dude var forfærdelig og håber de fyrede hendes a&r bagefter.
Men price tag og den nye nobodys perfect er fandme fed pop, lige min stil:

Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Stoneren Benny Blanco i et befriende ærligt interview

Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Coldplay har jo udgivet den første single fra deres kommende album.
Nummeret hedder "Every teardrop is a waterfall". Vi behøver vist ikke kommentere riffet og hvor det er fra, men hvad synes i?
Jeg er godtnok lidt delt. Kan egentligt godt lide den og den bliver lidt underworld agtig. Dem har jeg jo været meget vilde med og været
så heldig at se live i tidernes morgen. Samtidig går der lidt edge i guitaren. Min konklusion er at nummeret bliver lidt for anonymt, men kan godt lide det. Det er fedt at have i baggrunden, mere end at hive frem for at høre direkte. En slags soundtrack til livet.

MEN jeg havde godtnok håbet på noget andet, må jeg sige.

Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg var med Rasmus Klump i Øregårdsparken ved strandvejen i dag.
I morgen skal vi til Rødovre med Byggemand Bob.
Derfor er jeg på hotel Cabinn fra nu og til imorgen.
Hvis nogle har lyst til at se bold, er der kickoff kl 20.00 og døren er åben for alle glade mennesker LOL
Jeg er på værelse 315 :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

garcia skrev:Coldplay har jo udgivet den første single fra deres kommende album.
Nummeret hedder "Every teardrop is a waterfall". Vi behøver vist ikke kommentere riffet og hvor det er fra, men hvad synes i?
Jeg er godtnok lidt delt. Kan egentligt godt lide den og den bliver lidt underworld agtig. Dem har jeg jo været meget vilde med og været
så heldig at se live i tidernes morgen. Samtidig går der lidt edge i guitaren. Min konklusion er at nummeret bliver lidt for anonymt, men kan godt lide det. Det er fedt at have i baggrunden, mere end at hive frem for at høre direkte. En slags soundtrack til livet.

MEN jeg havde godtnok håbet på noget andet, må jeg sige.
God beskrivelse af nummeret. Synes det lidt kedeligt og meget anonymt. Jeg har ikke noget imod det for håndværket fejlet intet og det er rart at lytte til, men det mangler virkeligt et ordentligt hook og noget kant når nu det er deres første single fra et kommende album. Vi kommer sikkert til at høre det i en eller andet amerikansk roadtrip film på et tidspunkt.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Præcis, det er god underlægningsmusik. Spændende hvordan de næste singler lyder.
Men det er da fint at de har progression.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Hørte den p3 i dag og måtte bare hjem og finde ud af hvem det er.
Dante - next to you. Åbenbart et cover:

Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Hun er en af Englands helt store darlings og udover at være stemmen på I need air fra Magnetic Man (som jeg er MEGET stor fan af) så
er hun jo godt i gang med en solo karriere. Jeg hørte denne sang flere gange i radioen og troede det var Sugababes. Søgte og søgte og endelig fandt jeg nummeret. Det var så Katy B . Easy please me. Så måtte jeg lige tjekke hvem der havde produceret.
Surprise! Det var sgu Magnetic Man 8-)

Deaktiveret

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Glæder mig til at se Magnetic Man på Roskilde i år. 3 timers set med blandt andre Katy B inde over også.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Christoffer I. N. skrev:Glæder mig til at se Magnetic Man på Roskilde i år. 3 timers set med blandt andre Katy B inde over også.
Er det rigtigt! Gid det var mig! Fedt, jeg håber du får en fantastisk koncert, Christoffer.
Var på roskilde fra 97 - 99 men har ikke været det siden de 3 år i træk.
Til gengæld så jeg både kraftwerk, Aphex Twin, Orbital og andre store legender :)
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg vil lige slå et slag for en ældre film af mesteren Tim Burton.
Jeg har altid haft en forkærlighed for skæve eventyrlige film, som bl.a Jean-Pierre Jeunet (med Caro) er mester i.

Forleden lånte jeg den af en kammerat fordi jeg aldrig fik set den færdig, men kun de første 20. min.
En aften for længe siden satte jeg den på, halvtræt og tilsyneladende uinspireret.
For hold fast hvor er denne film en sjælden set perle. Big Fish.
Jeg kan anbefale alle at se den.

Men hvorfor lige den? For det første fordi den er gør det som filmmediet er skabt til, nemlig at skabe små og skæve
eventyrlige verdener kombineret med en fantastisk lysside og dejlige farvevalg. Den er nemlig ikke så
overgjort som Alice i eventyrland, men så tilpas nede på jorden at man let overtales til at følge med.
For det andet fordi den omhandler et problemfyldt forhold mellem far og søn, som jeg på en måde kan relatere til. Uden jeg vil komme nærmere ind på det overfor fremmede.
For det tredje fordi jeg selv elsker at fortælle historier. Jeg fortæller altid godnat historier for mine børn ud fra fri fantasy.
Og filmen har et dejligt budskab omkring netop det at fortælle historier.
Nu vil jeg stoppe inden jeg forærer for meget væk.
Den var en dejlig warm up til livets træ, som jeg vil ind at se snarest :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Men Thomas, der er ingen robotter i big fish...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

+1 til Big Fish. Dejlig film. Kan anbefale The Fall fra 2006 i den sammenhæng. Måske lidt mere familie/børne orienteret men fed og utrolig smuk eventyr film.

Låst