Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Re: Christoffers tanker

Indlæg af jimmi abildgaard »

Christoffer I. N. skrev:"Checkpoint V - Explorer" er færdiggjort for en halv-hel times tid siden.
Jeg fik lige en spand motivation til at få lavet nummeret færdigt, da jeg igår loggede på Myspace, og så at Oxygen Records søgte numre til en ny udgivelse. Nummeret går rimelig godt i spænd med hvad Oxygen ellers udgiver. Det var et af de 5-10 labels, og faktisk oprindeligt det første label, jeg havde tænkt mig at sende mine 4 numre til. Tilgengæld vil de 2 mørke numre ikke passe særlig godt til det label, så nu ser jeg lige hvad de siger til mit nyeste i første omgang.
Vi krydser fingre. :) :please:

Jeg krydser fingre med dig... :please:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

jimmi abildgaard skrev:Jeg krydser fingre med dig... :please:
Tak for det Jimmi, ja sådan noget er altid spændende, når man sender sin musik ud til professionelle musikere/labels og bliver bedømt udelukkende på hvad jeg har sendt med af musik og evt. info. :)

Medlemsavatar
Michael Hornung
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: København

Indlæg af Michael Hornung »

:thumbup:

Krydser sgu fingre for dig mester...
Mvh
Michael Hornung

[url=http://www.facebook.com/digitalmovementrecords]Digital Movement Records Facebook[/url]
[url=http://www.youtube.com/dmrdenmark]Digital Movement Records YouTube[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Michael Hornung skrev: :thumbup:

Krydser sgu fingre for dig mester...
Jow tak. Mangler bare svar på nu om de kan/vil bruge det. Håber sgu på det. :)


Lige i den her uge hvor jeg har fået nyeste nummer ud af hovedet, har jeg gået og lyttet til det, jeg synes mit næste skud på stammen skal lyde som. Lyttet til noget ældre Antix, SunControlSpecies, lidt Ticon og som altid, lidt Protoculture. Min bornholmer-ferie som var dejligt præget af at se en masse dejlig natur startede med at inspirere mig hen i denne retning. Næste nummer bliver noget 142 BPM lyst full on, måske 144, alt efter hvordan drivet i nummeret nu bliver.. Planen var at få lidt ældre Iboga-lignende lyde ind, som eksempelvis Antix og SunControlSpecies. Har idéer til 2 forskellige full on numre lige nu, men det bliver muligvis kun til et enkelt i første omgang, nu får jeg at se. :)
Har taget fri mandag så jeg kan få 3 dages tid til at komme godt igang med det kommende nummer. Dejligt med forlænget weekend. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nå, dagens bedste nyhed er jo som vi alle ved herinde at D-Cam synth squad er udkommet. Derfor tror jeg jeg vil gribe næste nummer lidt anderledes an end med andre tidligere numre. Min plan er nemlig at bruge Cypher (eller Strobe) til bass, istedet for filterscape VA, som en afveksling. Har gået og ventet på Cypher lige siden jeg så den første gang, og vist at DEN måtte jeg bare prøve til noget bass.
Filterscape giver en fed lyd til de lidt mørkere bass'er, men jeg har altid savnet lidt en mere varm lyd i bass'en, som i eksempelvis dette nummer:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Købte D-cam synth squad i fredags, og fik begyndt på noget nyt 142 bpm full on igår. I dag har jeg ikke lige de vilde idéer til det nye full on så jeg besluttede mig for at lave en lille demo af D-Cam Synth Squad. Demo ogdemo er måske så meget sagt, men ihvertfald benytte en af synths'ne fra pakken til noget progressive house. Skal lige ha' lavet en mini-opbygning og så ryger det op på soundcloud om en times tid eller hvor lang tid der nu går. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sådan, der gik lige ekstra tid med problemer i exporten osv, nu skulle den være på plads og uploaded:


Som skrevet, bare en lille demo af hvad man eksempelvis kan bruge Strobe til.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jubiiiiiiii.. :)

Jeg er kommet godt videre med mit nye full on. Jeg tror jeg er flinke mod jer og giver jer en lille bid imorgen hvis jeg får tid. :)
Stilen er rimelig lys, og fed grotte-jungle-halvdyster stemning med et uplifting feel agtig. :-D

Jeg har indtil videre loadet 7 VST instrumenter, og ikke lagt noget audio på endnu (udover kick og beat i Battery), hvilket er lidt usædvanligt for mig. Hvis det er en mindre "effektiv" idé jeg har gang i, skal jeg ha' lidt audio-FX's ind allerede efter 3-4 instrumenter, men i dette tilfælde har jeg altså fået lagt en god del flere lag på, og det er da dejligt at det går som det gør. :)
Indtil nu er der loadet følgende:
Battery - til samples
Filterscape VA - til bass
Cypher 1 - melodisk agtig synth
Vanguard - en "beatsynth" som jeg plejer at kalde det, små rytmiske filter-stabs
Virus TI - en fed stemningsfuld klokke-agtig synth
Cypher 2 - stemningssynth
Motu Ethno - KOBJÆLDE! For at fremhæve jungle/grotte-stemningen

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Jeg tror jeg er flinke mod jer og giver jer en lille bid imorgen hvis jeg får tid. :)
Nå, det må I sgu undskylde. Håber ikke der har siddet for mange (hvis nogen overhovedet? :-D ), som fik lange næser over at der intet kom. Jeg uploader med 99% sikkerhed noget i løbet af weekenden. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Weekenden er jo lige startet, og jeg ville nødig skuffe de der eventuelt vil høre hvordan det går med mit full on, så her er et lille klip som lovet:


Download den oprindelige fil på soundcloud i 16 bit wav hvis det lyder interessant, eller bare lyt derinde. :)


Det I hører er indtil videre 8 midispor, de der er tidligere beskrevet, og så har jeg lige tilføjet en vanguard som spiller en melodi "oven i" bass'en, og den er mixet i mine HDJ-2000 med volume godt oppe, så den skal muligvis mixes om.

Fyr løs. :)
Og stil endelig spørgsmål hvis der er specifikke lyde I vil vide mere om.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Trance-stilen hiver i mig fra alle sider. Som før beskrevet, har hver stilart en eller anden egenskab som giver mig en bestemt følelse eller oplevelse når jeg lytter til stilen.
Siden den tur jeg var på tidligere på året til Trance Energy i holland, og forstærket efter Tiesto-festen i Forum, har jeg haft svært ved at give slip på trancen og fokusere på mit Psy.
Der er mange flere ugentlige trance-udgivelser sammenlignet med psy, og som med alle genrer er der ca. 50% der er skidt, nogle gange mere, andre gange mindre. Jeg prøver at sparke mig selv igang med at lytte en af mange psy-cd'er jeg har liggende som jeg endnu ikke har fået hørt, men det er som om at det ikke rigtigt giver mig noget. Tilgengæld giver trancen mig alt det jeg synes jeg er i humør til for tiden, så det svinger lidt mht. hvad jeg laver på af mit eget for tiden.


Som en lille bonus-info kan jeg fortælle at jeg nok snart går igang med en trance-collab med en bruger herindefra, hvis der er nogle der kan gætte hvem collab'en skal foregå med (udover den implicerede :-D ) giver jeg en eller anden form for virtuel gave.. :)

Medlemsavatar
Michael Hornung
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: København

Indlæg af Michael Hornung »

Rahbek78 måske? 8-)
Mvh
Michael Hornung

[url=http://www.facebook.com/digitalmovementrecords]Digital Movement Records Facebook[/url]
[url=http://www.youtube.com/dmrdenmark]Digital Movement Records YouTube[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Michael Hornung skrev:Rahbek78 måske? 8-)
Nej, desværre. Mig og Henrik har snakket om engang at lave noget sammen, men der er ikke noget i horisonten på den front lige nu. Flere gæt? :)

Medlemsavatar
Michael Hornung
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: København

Indlæg af Michael Hornung »

Øv! ramte ved siden af :-D
Mvh
Michael Hornung

[url=http://www.facebook.com/digitalmovementrecords]Digital Movement Records Facebook[/url]
[url=http://www.youtube.com/dmrdenmark]Digital Movement Records YouTube[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Michael Hornung skrev:Øv! ramte ved siden af :-D
:)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Trance-stilen hiver i mig fra alle sider. Som før beskrevet, har hver stilart en eller anden egenskab som giver mig en bestemt følelse eller oplevelse når jeg lytter til stilen.
Siden den tur jeg var på tidligere på året til Trance Energy i holland, og forstærket efter Tiesto-festen i Forum, har jeg haft svært ved at give slip på trancen og fokusere på mit Psy.
Der er mange flere ugentlige trance-udgivelser sammenlignet med psy, og som med alle genrer er der ca. 50% der er skidt, nogle gange mere, andre gange mindre. Jeg prøver at sparke mig selv igang med at lytte en af mange psy-cd'er jeg har liggende som jeg endnu ikke har fået hørt, men det er som om at det ikke rigtigt giver mig noget. Tilgengæld giver trancen mig alt det jeg synes jeg er i humør til for tiden, så det svinger lidt mht. hvad jeg laver på af mit eget for tiden.


Som en lille bonus-info kan jeg fortælle at jeg nok snart går igang med en trance-collab med en bruger herindefra, hvis der er nogle der kan gætte hvem collab'en skal foregå med (udover den implicerede :-D ) giver jeg en eller anden form for virtuel gave.. :)
Hehe... Det lyder faktisk ret meget som min "forvandling" i sin tid. Har lyttet meget til psy/goa fra 96 -> 99 eller deromkring. Mest af alt blev der lyttet til Astral Projection.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Hehe... Det lyder faktisk ret meget som min "forvandling" i sin tid. Har lyttet meget til psy/goa fra 96 -> 99 eller deromkring. Mest af alt blev der lyttet til Astral Projection.
Jeg vil gerne holde alle døre åbne musikalsk, det vil vi nok alle gerne os elektroniske producere. Det er mest frustrationen over ikke at kunne fokusere på ÉN genre i et par måneder uden at der lige sniger sig noget ind som lyder federe på en anden måde end det man sidder og lytter på i denne periode. Nogle folk vil måske sige at der er stor lighed imellem Drum N Bass og Trance eller en anden vilkårlig elektronisk genre, men der er bare ikke særlig mange elementer fra den hyper-producerede DnB (Som jeg synes lyder så stinkende fedt og dejlig anderledes fra 4/4-musikken), som kan bruges i "standard-skabelonen" e.l.

Godt at høre du har dine goa-rødder i orden mht. Astral. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der gang i mere studie-gejling. Har planer om at male mine 2 3units blændplader sorte med blå & grønne "fadede" mønstre på. Glæder mig til at se hvordan resultatet bliver. Sprayer dem nok først imorgen. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Så er der gang i mere studie-gejling. Har planer om at male mine 2 3units blændplader sorte med blå & grønne "fadede" mønstre på. Glæder mig til at se hvordan resultatet bliver. Sprayer dem nok først imorgen. :)
Fik sprayet første lag igår (blå og grøn "underfarve"), og i dag sprayet sort. imorgen skal der nok sprayes mere sort på for at dække nogle ting, og så skal der MÅSKE noget lak på. umiddelbart er lakken unødvendig da overfladen er fed som den er, men det finder jeg ud af. Der kommer en bygge/male-guide til hvad jeg har gjort for at få panelerne til at se ud som de kommer til, selvfølgelig med tilhørende WIP billeder. Bliver smidt inde i studiebygnings-forummet.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH bliver så fedt at komme hjem fra arbejde imorgen og finde ud af om de skal ha' mere sort, om de skal ha' lak, eller om jeg skal prøve dem i racket. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så har de fået lak. Skulle være hærdede (24 timer) klokken ca. 18 imorgen lørdag, så ca. der propper jeg dem i racket for første gang. Har indtil videre kun holdt pladerne oppe mod racket når jeg er kommet hjem fra arbejde og kigget på dem oppe ved racket, for at få en idé om finish og farve m.m.
Hvert lag og hver dag har budt på fede detaljer at se på dem, så det har været en fed lille proces.

Når jeg har fået taget billeder af det færdige rack imorgen, kommer der en DIY-guide til folk der kunne blive inspireret af denne idé.

Lidt sjovt at tænke over faktisk. Har altid haft noget med farver, mønstrer osv. For en 10-15 år siden tegnede jeg faktisk rigtig meget. Jeg kan dog ikke huske nogle "kæmpe" ting jeg har tegnet efter jeg begyndte på min musik i 11-års alderen. Tilgengæld er design "generelt" ikke noget jeg går synderligt op i, iforhold til mange andre jeg kender. Det er muligvis heller ikke det rigtige sammenligningsgrundlag, design af hifi/TV/generelt design iforhold til mønstre, tegninger o.l. Nok bare en rant tanke. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der billeder af hele processen med malingen af rackpanelerne, kan ses her:
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=15&t=23048

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

Christoffer I. N. skrev:Som en lille bonus-info kan jeg fortælle at jeg nok snart går igang med en trance-collab med en bruger herindefra, hvis der er nogle der kan gætte hvem collab'en skal foregå med (udover den implicerede :-D ) giver jeg en eller anden form for virtuel gave.. :)
Det skulle ikke være St. Rush? For så ville det virkelig blive godt!
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

YoBilee skrev:
Christoffer I. N. skrev:Som en lille bonus-info kan jeg fortælle at jeg nok snart går igang med en trance-collab med en bruger herindefra, hvis der er nogle der kan gætte hvem collab'en skal foregå med (udover den implicerede :-D ) giver jeg en eller anden form for virtuel gave.. :)
Det skulle ikke være St. Rush? For så ville det virkelig blive godt!
Var den så let at gennemskue? :-D

Heh, *virtuel tanke/gave i retning af dig*
Ja, mig og mikkel har snakket om at lave lidt sammen i et stykke tid nu, og det ser ud til at snart kunne blive realiseret. Hvilken stil vi laver er vist ikke helt planlagt endnu, men det bliver med stor sandsynlighed noget trancet noget imellem 128 og 140 bpm. Se dét kan jo være mange ting.. :)

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

Det vil jeg da glæde mig til at lytte til, damn jeg er god! Sad tilfældigvis og lyttede til Shine On Me samtidig med at jeg læste tråden, sååh :D
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

ÅÅÅÅÅÅååh! Jeg hader mig selv for ikke at kunne koncentrere mig om én bestemt genre i mere end 1 døgn.
Det skifter sådan med jævne mellemrum fra at jeg lytter til trance, til at jeg lige må lytte nogle psy-numre (som så bliver til at jeg lytter psy i nogle dage), så over til trance igen, indtil man lige kommer til at lytte til noget prog house. Nu er jeg gået i Prog mode, så må lige dele dette nummer med dem af jer der ikke kender det i forvejen:


Jerome Isma-Ae - Smile When You Kill Me (Blake Jarrell Mix)

Nyt svar