Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Re: Christoffers tanker

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis jeg er ovenud heldig, kan jeg allerede modtage min reparerede BMC-2 imorgen. Fakturaen er ihvertfald betalt, og nu hvor det er samme bank kunne jeg håbe, at de ser min betaling i dag, og sender retur i dag.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For dem der evt. er interesserede i at høre hvad jeg har fået ud af Virta i min demo-test her til aften, noget af mit basic baggrunds-klik kørt igennem Virta, derefter smadret/jævnet ud igennem UAD 1176 Rev A, og ind i Eventide Ultrareverb.
Kan downloades. Meget råt lavet, klippet på den måde i slutningen grundet demo-hvæs i Virta.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mere almindelig vocoder-klang/brug, dvs. stadig Virta test:
Manglede at fatte hvordan man spillede flere toner i Virta, det er fattet nu. Standard Loopmaster houseloop ind i Virta, efterfulgt af U-He Uhbik F, Eventide Ultrareverb, FXPansion Bloom.


Får den shoppet senere i dag. Ret sjov effekt. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så kom postmand Per endelig med min BMC-2!!!! Så kan der laves musik igen. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I dag har jeg installeret fuldversion af Virta og bare jammet med den.
Fik optaget det her stykke her til aften:
[soundcloud][/soundcloud]

Eneste lydkilde er Virta selv, en af dens Vosim osc's trigget via midi.
Står lidt mere om signalkæden på soundcloud, ellers spørg. :)

Det er så fedt at man kan route alt hvorhen man vil.
På delay-delen er der en indbygget pitch-shifter. Til det her legede jeg med at lade aftertouch styre pitch'en på delayet, og samtidigt skrue helt ned for feedback, da feedbacken sidder med i pitch kæden, så pitch på feedback enten stiger eller falder for hver repetition.
Jeg droppede dog den idé da jeg kom på det her melodi-stykke, det passede ikke rigtigt ind.

Jeg har i efterhånden mange år gerne villet ha' et vocoder plugin. Det her er ikke umiddelbart sådan som mine "vocoder-drømme" så ud, men det er et virkelig sjovt plugin at behandle lyd i.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Spændende. Synes at "rugen" i reverben bliver lidt træls i længden. Det der spilles omkring 1:04-1.05 og gentages senere igen clasher lidt med delays på en lidt urytmisk måde.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, beklager mine elendige keyboard skills. :)
Det er, som det meste andet jeg har uploadet indenfor de sidste måneder, indspillet live direkte til audio. Jeg kunne godt rette i midi'en, da den også bliver optaget, men det bliver noget rod at skulle nudge sig frem til noget der lyder naturligt. Enten får maskinen lov at lave melodien, eller også gør jeg.
Tak for lyttet og follow'en på sc. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lavede det her stykke lyd-atmosfære på vel ca. 8-10 timer fra igår til idag:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=71258

Nogle af de ting jeg tidligere har demoet her på bloggen, med Virta og S&H-styret samplerate reducer blev prøvet af endnu engang til dette.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik lyst til at bruge dagen på at smække en test af noget 112 BPM house/techno/prog-agtigt sammen, også for lige at sikre mig jeg stadig havde nogenlunde styr på mix af den slags. Samtidigt en oplagt mulighed for at teste mine synth-trommer i et mix, og få prøvet Kush Omega plugins'ne af. Alle lydkilder er lavet af mig i forskellige synths. Og endnu engang mit elskede Soft Guitar Hall preset fra UltraReverb.
Der kunne sagtens mixes mere på det, og forhåbentligt opnåes lidt mere loudness, men jeg blev nu ganske tilfreds.
Privat soundcloud link:


Og ja, der blev vist fokuseret mere på det tekniske end det musikalske.. Håber I overlever. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kan ikke spille dit link, selvom jeg er signed ind.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Garrrh sorry, er rettet nu!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Lyder ret lækkert. Der kunne godt ligge noget Sade-agtig sang henover.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak. Jeg er faktisk blevet ganske glad for det. Ærger mig næsten over jeg ikke fik lavet det længere, det har kørt på repeat i hovedtelefonerne her til aften.
Men det er dejligt at få bekræftet at jeg stadig har lidt af den lyd i mig, når jeg ellers har lysten.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I starten af August begyndte jeg på et nyt langt chill-nummer, som jeg fik arbejdet godt på, indtil jeg blev snottet op til LM grill-party, og så er der vel nærmest gået 4-5 uger uden lyt på det, grundet snot og BMC-2 til reparation.
Det var meningen jeg ville være gået igang med det fra sidste uge af, men jeg ville gerne have ørerne op i gear, inden jeg kiggede på det igen.

Har lige åbnet og lyttet en 10-15 minutter - det færdige nummer bliver omkring 30-31 minutter.
Hold nu KAJE det er lækkert.
Jeg havde på forhånd nogle idéer til ting der kunne tilføjes eller afprøves, men jeg må nok lige lytte det ordentligt igennem, og vurdere om der egenligt skal mere på.

Sidder nærmest med den her følelse af "Hvordan fanden har du lavet dét?!". Det er en dejlig følelse at blive ramt af, når det en sjælden gang imellem sker med mit eget.

YESS!!!!! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ved godt jeg har sagt det flere gange før. Men jeg gentager det gerne lige..
Jeg kommer ALDRIG til at skille mig af med min Virus TI.

Her et lille klip af de filer jeg sidder og klipper i, live jam med Virus'en, 1 LFO styrer F-Shift, 1 styrer Osc volume.


Download her:
TI 1 flange - 1 - cut 14.wav
(225.77 KiB) Downloadet 173 gange
Og i sædvanlig stil har jeg lavet ca. 30 minutter i alt, fordelt over 3 forskellige lyde... :lol: :censored:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige en længere sekvens, så er det lettere at få idé om bevægelserne i de to LFOs. MP3 upload, nu det er LM der hoster.



TI 1 flange - 1 - cut 27.mp3
(712.25 KiB) Downloadet 192 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der nyt hjemmelavet baggrundsbillde:
IMG_5955 - GIMP invert.JPG
IMG_5955 - GIMP invert.JPG (3.38 MiB) Vist 1512 gange
LM resize:
Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

flere billeder af en tegning der netop er afsluttet:
IMG_6105 - GIMP invert.JPG
IMG_6105 - GIMP invert.JPG (3.96 MiB) Vist 1512 gange
IMG_6132 - GIMP invert.JPG
IMG_6132 - GIMP invert.JPG (3.41 MiB) Vist 1512 gange
IMG_6137 - GIMP invert.JPG
IMG_6137 - GIMP invert.JPG (3.36 MiB) Vist 1512 gange
Billede

Billede

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så fik jeg sgu taget hul på at lave video af mine synth-jams:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=71521

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et lille tip herfra her til aften.
For et par måneder siden læste jeg noget audio-blog, artiklen var mere omkring det mentale end teknik.
Jeg kan ikke huske om det stod som jeg endte ud med at gøre, eller om jeg bare blev inspireret af det skrevne. Uanset hvad, jeg kom ihvertfald frem til at skjule "Proceslinjen" på min musik-computer.
Arbejds-flow-mæssigt har det gjort en stor forskel for mig, at jeg aktivt skal føre musen ned i bunden af skærmen, for at uret nede til højre vises. Jeg har aldrig haft det "problem" at arbejde nonstop i 4 timer, uden at tænke på om det er pause-tid. Hvis man har den slags tendens, kan det godt være, at et konstant ur vil være en positiv ting for én. For mig er det yderst positivt at slippe for uret.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Præcis derfor jeg elsker Ableton's fullscreen mode.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Efter at ha' set Akira tidligere i dag, havde jeg lyst til at eksperimentere med at lave sådan en skanner/radar/interface agtig FX. Elsker synths med MSEGs, det er lige til at tegne sig frem til den modulation man vil ha'.
Generelt, så bruger jeg ofte synths og effekter hvor der er lidt indbyggede drift af parametre indbygget, så jeg eksporterer normalt samme lyd flere gange, og bruger den eksportering jeg syntes passer bedst ind. I tilfældet med denne FX har jeg klippet 11 ud af 32 repetitioner ud, kan hentes her:
CP5SD - 2016-10-26 interface FX.zip
(2.48 MiB) Downloadet 35 gange
Brug løs. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Blev færdig med den kreative del af mit halv-times nummer igår, og havde svært ved at overskue at skulle igang med mixingen i dag. Så istedet blev det til leg med en synth jeg er glad for, nemlig Linplug Spectral.
Kan høres her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=71649

EDIT: Sorry, har været nødt til at slette tråden, da der er blevet vist interesse for projektet. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige smidt en demo op af min første tid med U-He Repro-1. Kan høres og hentes her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=611489#p611489

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Christoffer I. N. skrev:Efter at ha' set Akira tidligere i dag, havde jeg lyst til at eksperimentere med at lave sådan en skanner/radar/interface agtig FX.
Århh, det er godt nok længe siden jeg har set den. Og ja, der er meget god inspiration at hente i anime - både mht. lyddesign og grafik.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar