Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Re: Christoffers tanker

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:ÅÅÅÅÅÅååh! Jeg hader mig selv for ikke at kunne koncentrere mig om én bestemt genre i mere end 1 døgn.
Det skifter sådan med jævne mellemrum fra at jeg lytter til trance, til at jeg lige må lytte nogle psy-numre (som så bliver til at jeg lytter psy i nogle dage), så over til trance igen, indtil man lige kommer til at lytte til noget prog house. Nu er jeg gået i Prog mode, så må lige dele dette nummer med dem af jer der ikke kender det i forvejen:


Jerome Isma-Ae - Smile When You Kill Me (Blake Jarrell Mix)
ÅÅÅÅÅÅååh! det er sgu da også bare et herligt nummer det der!

Har du egentlig hørt "A State Of Trance 2009" CD1? Virkelig gode numre hele disken igennnem! Det er for mig en af de bedste compilations i lang tid. Den er dog ikke sprit ny...

CD2 er OK. Men jeg har godt nok hørt CD1 mange gange efterhånden. Super flow trackene imellem.

CD 1 - On The Beach

1. John O'Callaghan feat. Lo-Fi Sugar - Never Fade Away (Andy Duguid Mix - On the Beach Intro Edit)
2. Sunlounger feat. Kyler England - Change Your Mind (Myon and Shane 54 Remix)
3. M6 - Paradise Lost
4. Ron Hagen & Pascal M - Riddles In The Sand
5. Mat Zo - The Fractal Universe
6. The Blizzard with Gåte - Iselilja (Sunn Jellie & The Blizzard Dub Remix)
7. Monogato - Miami Vibe (Omnia Remix)
8. Josh Gabriel presents Winter Kills - Deep Down
9. Myon and Shane 54 feat. Aruna - Helpless (Monster Mix)
10. tyDi feat. Audrey Gallagher - You Walk Away
11. Andy Moor & Ashley Wallbridge feat. Meighan Nealon - Faces
12. Rex Mundi feat. Susana - Nothing At All
13. Jerome Isma-Ae - Shaguar
14. Dash Berlin with Cerf, Mitiska & Jaren - Man On The Run (Nic Chagall Remix)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:ÅÅÅÅÅÅååh! det er sgu da også bare et herligt nummer det der!

Har du egentlig hørt "A State Of Trance 2009" CD1? Virkelig gode numre hele disken igennnem! Det er for mig en af de bedste compilations i lang tid. Den er dog ikke sprit ny...

CD2 er OK. Men jeg har godt nok hørt CD1 mange gange efterhånden. Super flow trackene imellem.

CD 1 - On The Beach

1. John O'Callaghan feat. Lo-Fi Sugar - Never Fade Away (Andy Duguid Mix - On the Beach Intro Edit)
2. Sunlounger feat. Kyler England - Change Your Mind (Myon and Shane 54 Remix)
3. M6 - Paradise Lost
4. Ron Hagen & Pascal M - Riddles In The Sand
5. Mat Zo - The Fractal Universe
6. The Blizzard with Gåte - Iselilja (Sunn Jellie & The Blizzard Dub Remix)
7. Monogato - Miami Vibe (Omnia Remix)
8. Josh Gabriel presents Winter Kills - Deep Down
9. Myon and Shane 54 feat. Aruna - Helpless (Monster Mix)
10. tyDi feat. Audrey Gallagher - You Walk Away
11. Andy Moor & Ashley Wallbridge feat. Meighan Nealon - Faces
12. Rex Mundi feat. Susana - Nothing At All
13. Jerome Isma-Ae - Shaguar
14. Dash Berlin with Cerf, Mitiska & Jaren - Man On The Run (Nic Chagall Remix)
Har ikke hørt cd'erne nej. Dog har jeg købt 6, 11 og 14 som download.
Nic Chagall remixet var noget nær den fedeste live-oplevelse jeg har haft nogensinde til Trance Energy i år. Armin startede sit set ud med den som nummer 1 eller 2. Det var sindssygt. :)

Armin er virkelig den fedeste dj jeg har oplevet live, nogensinde. Nu kan jeg efterhånden sige jeg har oplevet nogle stykker af de "store" trance-dj's. tiesto 2 gange, PvD 1 gang og Armin 1 gang.
PvD står bare og glor ind i skærmene på hans 2 macbooks, tiesto får folk sådan nogenlunde med, men Armin forstår virkelig at kommunikere med publikum og få folk max med.

Har forøvrigt os set Simon Patterson (i mere eller mindre vågen/sovende tilstand, jeg var bombet efter Armin's set), tyDi og John O Callaghan.

Har desværre stadig tilgode at opleve Above & Beyond live, og den dag hvor jeg kommer til det glæder jeg mig til. De laver nogle ostede ting for tiden, men med visse ting rammer de plet hos mig, og så må¨man ikke undervurdere deres erfaring og hvad der ligger "bag" deres navn efterhånden.

Jeg sidder og tænker over hvem jeg ellers kunne tænke mig at se, men i mit hoved er der ligeså mange små som store jeg gerne vil opleve. Ferry Corsten ville være fed at kunne skrive på listen, og så folk som Gareth Emery og Andy Moor.


For lige at vende tilbage til det med trance-compilations, så overvejer jeg for tiden at bestille Anjunabeats Vol 7, både fordi at Anjuna's compilations plejer at være KONGE masteret, og så også fordi der er temmelig mange fede numre på, at dømme ud fra previews'ne. Og så kunne jeg os godt tænke mig at ha' en form for "reference-cd" mht. hvordan trance skal lyde i dag. Det nyeste jeg har er Armin's Imagine album, som jo sådan set bare er Armin & Rank1-lyd. Jeg har masser af Psy-reference-cd'er, men stort set ingen trance. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Uuuuh. Det lader til at der er en remixopgave der kalder på mig.. :)


+ der er landet 4x30cm neonrør, endnu mere lysgejl til studiebordet. Skal nok tage stemningsbilleder når det er sat op. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:+ der er landet 4x30cm neonrør, endnu mere lysgejl til studiebordet. Skal nok tage stemningsbilleder når det er sat op. :)
Yeah. Så er størstedelen monteret, bliver for vildt. Pics kommer som sagt. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:
Christoffer I. N. skrev:+ der er landet 4x30cm neonrør, endnu mere lysgejl til studiebordet. Skal nok tage stemningsbilleder når det er sat op. :)
Yeah. Så er størstedelen monteret, bliver for vildt. Pics kommer som sagt. :)

For sygt!!!!

:dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:For sygt!!!!

:dollargrin:
Er blevet enig med mig selv om at undskyldningen for al den neon-lys er at jeg jo bliver nødt til at finde en erstatning til natlys når jeg ikke kan få flere gammeldags pærer til mine lava-lamper. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Yes, fået dannet en god bund til det kommende Laguna Blue remix. :)
Lige nu består det af kick, bass, beat og en dejlig lille Mau5-agtig Virus lyd. Skal vi kalde stilen ChillMau5? Glæder mig til at lege og lave videre. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Yes, fået dannet en god bund til det kommende Laguna Blue remix. :)
Lige nu består det af kick, bass, beat og en dejlig lille Mau5-agtig Virus lyd. Skal vi kalde stilen ChillMau5? Glæder mig til at lege og lave videre. :)

Turn it up!

(Som Gareth E. altid siger i hans podcast udsendelser)

Har du lagt mærke til det?

Sgu fået det helt på hjernen efterhånden... :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Turn it up!

(Som Gareth E. altid siger i hans podcast udsendelser)

Har du lagt mærke til det?

Sgu fået det helt på hjernen efterhånden... :-D
For at være ærlig lytter jeg ikke rigtigt til Emery's podcasts. Lytter somme tider til ASOT, men ikke noget fast.

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:
Rahbek78 skrev:Turn it up!

(Som Gareth E. altid siger i hans podcast udsendelser)

Har du lagt mærke til det?

Sgu fået det helt på hjernen efterhånden... :-D
For at være ærlig lytter jeg ikke rigtigt til Emery's podcasts. Lytter somme tider til ASOT, men ikke noget fast.

Ka du så: http://www.garethemerypodcast.com/

Turn it up!

:-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mit nye Prog House remix skrider så småt frem, og igår nåede jeg til et punkt hvor jeg vidste med mig selv at jeg ikke kunne komme videre, før jeg havde et sidechain plugin. Det blev så Vengeance Producer Suite - Multiband Sidechain. Havde luret på det lige siden jeg hørte om det første gang, men som det altid går med de ting jeg virkelig har brug for, så køber jeg dem først når jeg står og skal bruge det for at komme videre (eksempelvis kan også nævnes at der gik ca. 2 år eller mere fra at jeg lagde mærke til Virus TI'en, til at jeg købte den - I det tilfælde mit held, da OS 2 lige var kommet til den en måned eller to inden jeg købte). Jeg skal ha' lavet noget sidechained pad-synth-skrammel til remixet, og da jeg sidder på en gammel Cubase SX3.1 havde jeg intet andet alternativ.
Ikke fået leget særlig meget med plugget endnu, men det skal nok komme. :)


I forbindelse med at jeg købte Vengeance-plugget, kan jeg fortælle om hvordan installations-proceduren foregik her. Det skal måske lige nævnes at der konstant kører Norton Antivirus Corporate Edition og ZoneLabs ZoneAlarm på musikmaskinen, men den er kun på internettet når en installation kræver det. Og internet-adgangen på maskinen fik jeg så brug for igår.

1: Køber og betaler plugget hos Vengeance, downloader zip-filen som fyldte 10-15MB, og fik min syncrosoft licens-kode med det samme. Det tog ingen tid.
2: Installerer plug på musikmaskinen, cubase brokker sig over at plugget ikke er aktiveret i syncrosoft donglen.
3: Åbner syncrosoft license control, sætter internet på, og skriver min kode ind.
4: Syncrosoft license control beder mig om at installere nyeste version.
5: henter ny version af syncrosoft
6: Prøver den nye syncrosoft center, men den beder om at jeg installerer .NET Framework 2.0 (Ganske almindelig ting for windows computere som er jævnligt opdateret igennem windows update, men det er min musikmaskine ikke da den stort set aldrig er på nettet)
7: ind på microsofts side, hente den version der linkes til på forsiden som hed noget med 3.51, finder ud af at det vist udelukkende var en opdatering. Den kan ihvertfald ikke få internet-adgang.
8: forblive inde på microsofts side og stene over hvilken version af .NET framework 2.0 som passer til mit operativsystem osv. finder den rigtige.
9: installere .NET framework 2.0
10: køre syncrosoft license control, aktiverer plugget.
11: starter cubase, men kun halvdelen af plugget er synligt (kun transmitteren optræder i min vst plug browser i cubase, selve MBS er der ikke)
12: Åbner min plugin oversigt i Cubase, sætter et hak udfor VPS MBS plugget. prøver at loade det nummer jeg har gang i, for så at finde ud af at mit powercore opfører sig underligt efter jeg har kigget i plugin oversigten.
13: genstarter, åbner cubase, og det hele spiller som det skal. :)

Spring fra punkt 2 til 13 og du er ude over licenserings-delen. Hader sådan noget skrammel.
Istedet for at det tog 5 minutter, tog det en lille times tid. Juhu.


Nå, nu virker det da, og det er perfekt. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har lige mixet det sidste nummer ind i et lille 14-tracks lørdags-improvisations set.
Det kniber lidt med at få øvet mine dj-skills i hverdagene, nok fordi jeg godt ved at jeg ikke stopper hvis jeg først er kommet igang.

I dag blev det til noget der ligner 1½ time, og idéen var som altid at starte ud med noget progressivt, og så bare fyrer noget banger-trance af til slut.
Tracklist er her:
01: Probspot - Heatsink
02: Nic Chagall Featuring Jonathan Mendelsohn - This Moment (Prog Mix)
03: Soliquid - Music Is For Rich People (Mat Zo Mix)
04: Mauro Picotto - Ibiza Angel (Rex Mundi Mix)
05: Sonicvibe Presents Vardran - Lightform (Vardran's Chunky Funky Mix)
06: Sam Sharp Vs. The Doppler Effect Vs. Albert Vorne - Roundabout Hides In The Deep Formentera (Airillusions Mashup) (Checkpoint V Final Edit)
07: Avenger - Pegasus
08: Alex M.O.R.P.H. - New Harvest (Mike Shivers Catching Sun Dub)
09: Tiddey - Taylla
10: Ram - Call It A Night (Jorn Van Deynhoven Meets Sascha Milde Mix)
11: Thomas Bronzwaer - Look Ahead
12: Garry Heaney - Citation
13: Fast Distance - Pacifica (Temple One Mix)
14: Inertia - The System

Nu skal jeg snart ha' noget at spise, og så tror jeg eftermiddagen står på at lære VPS MBS at kende og bruge den i mit Prog House remix. Vil gerne ha' bygget noget af remixet op i løbet af denne weekend så jeg har noget mere at køre på. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

ÅÅÅÅÅÅåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh for hevlen da, sidechain er guld værd. Bare så I ved det. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Opbygget 2:15 minutter af remixet på 1-2 timer, så det kører præcis som det skal. Resten laver stort set sig selv, har jeg fornemmelsen af. :)
Fik proppet en sidechained vanguard-pad på, og den gav mig lige det jeg manglede i mit "drive", + jeg fik sidechained bass'en. Nu svinger det en tand eller ti bedre.

Skulle ikke undre mig at hvis jeg får arbejdet 4 timer e.l. på det imorgen er det færdigbygget, og skal evt. bare justeres lidt. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Åh nej, en eller anden, skyd mig. Jeg har lige brugt 9000 kr. på en RGB laser, ILDA interface og en laserpointer. :-D



Video af stroboskoperne i aktion som lovet:

Default avatar
Mgb

Indlæg af Mgb »

Christoffer I. N. skrev:Åh nej, en eller anden, skyd mig. Jeg har lige brugt 9000 kr. på en RGB laser, ILDA interface og en laserpointer. :-D



Video af stroboskoperne i aktion som lovet:
Man må da ikke håbe du lider af epilepsi :-D

Ser ellers fedt ud :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mgb skrev:Man må da ikke håbe du lider af epilepsi :-D

Ser ellers fedt ud :-)
Det kan jeg sige med sikkerhed at jeg ikke gør. Jeg bliver dog temmelig svimmel og synes ikke helt jeg har styr på balancen hvis jeg ved et uheld glor direkte ind i pærene (forståeligt nok, da de er 200W xenon-lys hver)... :shock:

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Mgb skrev:Man må da ikke håbe du lider af epilepsi :-D

Dét emne var faktisk et af de sjoveste øjeblikke i KLOVN, faktisk - det var GRINEREN da Ole Bornedahl faldt om på toilettet fordi Frank tænde/slukkede lyset HAHAHAHAHAHA

Medlemsavatar
Michael Hornung
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: København

Indlæg af Michael Hornung »

Ser vildt ud, i må have nogle syret fester i dit studie? ;-)
Mvh
Michael Hornung

[url=http://www.facebook.com/digitalmovementrecords]Digital Movement Records Facebook[/url]
[url=http://www.youtube.com/dmrdenmark]Digital Movement Records YouTube[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Michael Hornung skrev:Ser vildt ud, i må have nogle syret fester i dit studie? ;-)
Hæh, jeg er MEGET følsom overfor mit udstyr. :-D Så det bliver ikke til det helt vilde, men hvis folk vil se det irl er de mere end velkomne til det. :) Det giver til gengæld en lækker stemning når jeg sidder og mixer. :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Haha vildt.

Du er den eneste jeg har set, der har "diskotek"(ikke ondt ment) stemning, når der laves musik (måske er det genrebetonet eller ?)
:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Genrebetonet vil jeg nok sige det er. Nu er heavy-bands og rnb-stjerner jo også begyndt at bruge laser til deres optrædener, men jeg synes nu laser har et eller andet "tysk pløjemark med dunkerytmer klokken 3 om morgenen" over sig. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så blev jeg færdig med mit seneste Laguna Blue remix her til aften. Mere om det senere.. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Så blev jeg færdig med mit seneste Laguna Blue remix her til aften. Mere om det senere.. :)
Yesss, seneste remix godkendt, og fluks videre til næste remixopgave! :-D

Skal nok spamme herinde når der er release m.m. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Cool. Tillykke :)

Hvem udgiver det?

Nyt svar