Bryla's blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Re: Bryla's blog

Indlæg af deMib »

jknutz skrev:Frem med Bogen :)
Nope! Jeg har trods alt stadig en rest af selvkritisk sans tilbage. Nogle "kunstneriske" udfoldelser egner sig bedst til helt privat brug hehe

Default avatar
jknutz
Medlem
Indlæg: 175
Sted: Esbjerg

Indlæg af jknutz »

så må du jo lave en revideret udgave der kan tåle offentlighedens lys :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

deMib, tak for de fine ord :) Selvom jeg ikke direkte kan høre noget Chet i mit link, er han også en af dem, jeg har lyttet meget til. Det er bare at slette de nøgenbilleder fra bogen og publicere den, ikke?

Link en gang til: www.thomas.bryla.dk/trilianfun.mp3
skriver noder

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

bryla skrev:deMib, tak for de fine ord :) Selvom jeg ikke direkte kan høre noget Chet i mit link, er han også en af dem, jeg har lyttet meget til. Det er bare at slette de nøgenbilleder fra bogen og publicere den, ikke?
Nej, det var skam heller ikke med reference til din musik at jeg nævnte Chet Baker - han er bare med i bogen. Dit spil er nok mere i retning af Horace Parlan, som også er med i bogen, hvis det endeligt skal være. Og så alligevel ikke ... Og det er jo egentligt også helt lige meget :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

deMib skrev:
Nej, det var skam heller ikke med reference til din musik at jeg nævnte Chet Baker - han er bare med i bogen.
Det var heller ikke det jeg mente egentlig :) men vi er enige. Parlan kender jeg dog kun ganske lidt til. Hvad spiller du selv?
skriver noder

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

bryla skrev:Hvad spiller du selv?
Det er snart mange år siden jeg var aktivt udøvende musiker. Det var mest mellem starten af 70'erne til midt i 80'erne. Startede på guitar som 3-4 årrig, men røg hurtigt over på trommer. Spillede mest old school funk, jazz-fusion og andre former for stærkt indadvendt musik. Da jeg var 18 bevægede jeg mig over i produktion. De næste 12-15 år levede jeg af at producere plader, drive pladestudie (dengang der stadig var penge i det), forlag, pladeselskab, arbejdede som A&R osv. I 96/97 droppede jeg helt den professionelle del af musikbranchen til fordel for Nettet.

Jeg elsker stort set al slags musik - undtagen march og barok. Men min all time favrite er nok stadig Weather Report, hvis jeg skulle nævne en enkelt.

I dag driver jeg forskellige net-orienteret selskaber, investerer, holder foredrag rundt omkring i verden, blogger, skriver bøger osv. Så nu har jeg råd til at være en glad amatør og nøjes med at lave det jeg synes er sjovt :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Manden med de gyldne ører ;) det lyder sgu meget cool. Er selv helt tosset med WR, og nåede heldigvis at høre Zawinul. Pastorious kunne jeg ikke gøre så meget ved :(

march og barok kan jeg så godt lide :) men det er mit perverse sind....

Jeg synes du lige skulle skrive det igen - og alt andet du har lyst til her:
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=17&t=170

Du har jo fået en rimmelig aktiv og opmærksom start på Lydmaskinen, så jeg tror folk ville være interesserede i hvem du er.
skriver noder

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Er linket rigtigt? Det ligner bare et testområde :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg vil lige slå et slag for dette app til iPhone:

Classics

6kr for 23 klassiske historier. Nævner i flæng:

Alice i Eventyrland
Robinson Crusoe
Junglebogen
The Time Machine
Gullivers rejse
Stolthed og Fordom
Dracula
Skatteøen
Frankenstein
Wizard of Oz
Odyssey

Fantastisk til dem der er interesseret i sådan læsning. Alle bøger husker hvor du er kommet til og du bladrer virtuelt - nice touch. Pænt layout gennemgående.

Ligeledes kan man få Great Books Mega Collection for 12 kr.
Mange af de samme er med, men denne indeholder 200 titler, og du kan altid downloade flere. Du kan indstille mange ting selv som farve og der er flere forskellige måder, du kan læse på. Tap for at den skifter side, scrolle med fingeren eller autoslide, så teksten selv glider opad hele tiden. Jeg synes ikke læsevenligheden er lige så god som Classics, men antallet af titler gør det til en meget attraktiv pakke!

Jeg er blevet utrolig glad for disse to apps, da jeg længe har haft lyst til at studere disse klassikere. Nu har jeg dem med mig over alt, og i dag da en elev ikke dukkede op, satte jeg mig da bare til at læse :) Fantastisk.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har lige hørt Miguel Zenon Group! Hold kæft de er fede. Henry Cole på trommer!!! Det var musik der rykkede
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Længe siden jeg skrev. Vil lige sige jeg har haft to dage med Jacob Groth på konservatoriet.... :) I går aftes var jeg så inde i bio med min kæreste og se Luftkastellet der blev sprængt. God film som varmt kan anbefales. Jacob har lavet musik til hele trilogien og andre film som 'Otto er et næsehorn' og 'To verdener' og TV-serier som 'Livvagterne' og 'Rejseholdet'. Disse to dage var en slags introduktion og en definering af vores uddannelse på kons og hvordan han tænker sig uddannelsen skulle forløbe. Det var meget inspirerende at møde ham og høre ham fortælle. Næste møde med ham er til januar.
skriver noder

Medlemsavatar
Niels C
Medlem
Indlæg: 283
Sted: Hobro

Indlæg af Niels C »

Hey :-)

Jeg sad i nat (efter at være faldet i søvn på sofaen) og prøvede din "video i Logic"-tutorial. Meget fint pædagogisk fremgangsmåde, men videolinket virker ikke mere :-s Jeg har dog leget med en video hentet fra National Geographics hjemmeside. Det kunne ellers have været rart at have fulgt din video til ende :)

Ved du eller andre, hvor man kan hente kortfilm, reklamefilm etc. til at lege med? altså gratis download?

Niels

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Niels, ja den er røget i svinget, i det det er flyttet over på Lydmaskinens server. Måske gør det heller ikke noget, og man kan jo sagtens bruge alle andre videoer for at prøve disse forskellige teknikker af.

Så er jeg kommet hjem efter at have hørt mine fantastiske elever spille julekoncert på Sønderskov Slot :) Det er rigtig hyggelige omgivelser og dejlig julestemning.
I går aftes overværede jeg VSO i deres første prøve på Bach's Juleoratorie, som de skal opføre i Ribe Domkirke på søndag kl 16. Den koncert glæder jeg mig også til.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Sidder og bruger min lørdag på Kieslowski-trilogien - igen som en del af mine studier af mine rødder.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Den nye Victor Borge?
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så fik jeg EastWest Complete Composers Collection i går, men under autorisering af det første produkt, gik det i kludder for mig :( så jeg venter på tech support. Prøver forsigtigt at installere det næste i morgen. Tror der er godt 100DVD'er i pakken og over 600GB materiale.... tror godt jeg ved, hvad julen går med.

Det jeg bestilte var:
Symphonic Orchestra Platinum Plus
Symphonic Choirs
Silk
Gypsy
StormDrum 2
Pianos (den burde jeg nu have fået gratis ;) )
RA

Min plan er at købe udvidelsen til StormDrum næste år, og til den næste 2-for-1 deal de laver, nupper jeg FabFour og Ministry Of Rock :jam:

Nå.... installerings/registrering helvede venter mig
skriver noder

Default avatar
christianden
Medlem
Indlæg: 194
Sted: Sdr. Stenderup (Kolding)

Indlæg af christianden »

:morning:

Held og lykke med det da :D
Christian Kjær Larsen
http://soundcloud.com/kjaer

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

jamen :morning: tak

Så er der en måned til at jeg skal premiere et værk for Jacob Groth :) uhhh... nerverne er heldigvis ikke begyndt at melde sig endnu. Det gør de nok, når jeg sidder i DR-byen
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

mmm Bing Crosby's Christmas Collection :)
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har lige siddet og kigget samtlige billeder fra mine ture til Japan igennem. Damn det er sgu nostalgisk, og jeg får helt vildt lyst til at tage derover igen - nu!!

Jeg må lede efter Lost In Translation, Inugami, Babel og alle de andre film der finder sted i Japan
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

bryla skrev:
Så er der en måned til at jeg skal premiere et værk for Jacob Groth :)
Så er der 28 dage til, og jeg er lige blevet færdig med at orkestrere det....
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så er jeg lige kommet hjem efter midnatsmessen i Sct Michaels kirke i Kolding hvor jeg er organist. Den forløb på vanlig vis fantastisk godt, og udover de dejlige sangere, der gæstede pulpituret, kom der også en solist og sang :) det bliver man glad af.

Nå. Jeg må ikke blive for længe oppe, da der er julemesse om 8 timer
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er rart at have ekstra tid i julen. I dag fik jeg lavet en masse sushi.
Vedhæftede filer
Billede 4.png
Billede 4.png (405.37 KiB) Vist 3081 gange
Billede 2.png
Billede 2.png (472.03 KiB) Vist 3080 gange
Billede 1.png
Billede 1.png (1006.03 KiB) Vist 3078 gange
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så har jeg lavet en mock-up af stykket jeg arbejder på. Skal til at mixe lidt på det - måske i morgen. Jeg er blevet ovenud tilfreds med forløbet indtil videre. I sagens natur må jeg ikke lade andre høre det, inden jeg premierer det, men det skal helt klart en tur ud til Lydmaskinen bagefter (medio januar)

Sushien er spist og jeg fik i går den sofa, jeg for lang tid siden har snakket om. Hurup tager jo op til 2 måneder om at bygge den, men den er godt nok blevet dejlig :)
skriver noder

Nyt svar