Bryla's blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Niels C
Medlem
Indlæg: 283
Sted: Hobro

Re: Bryla's blog

Indlæg af Niels C »

Hej Thomas.

Jeg er meget interesseret i at høre, hvordan du tweaker dine templates :-) Jeg vil jo også noget med det orkestrale, så inspiration er jo altid godt!!

Jeg har kun lige skimmet din anden gennemgang med henblik på at vende tilbage og læse den grundigt og derefter kommentere.. Derfor ingen kommentar fra mig til den - endnu.

Jeg synes, det er super, du tager dig tid til at lave disse tutorials! :-D :thumbup:

Venlig hilsen

Niels

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Lyder interessant efter min mening :)
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Hvis det er video måske...
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Super... så kommer den nok i weekenden.

Jeg laver ikke video - folk ville ikke fordrage at høre min stemme. Men jeg mener jeg kan gøre det ret udførligt på skrift
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så fik jeg bestilt Mbox 2 Mini og Trilian

Nu kan man stemme på mit køkken på http://www.invita.dk/Default.aspx?ID=11990 Det er at finde nederst side 10, og du kan gøre det hver dag og er med i lodtrækningen om biobilletter!
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hmm... demoer Keymap 1.5. Tro sgu jeg køber det. Det ville sætte skub i alle de halvfærdige EXS instrumenter jeg har lavet - og dem der endnu ikke er blevet til noget
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så brugte jeg natten på at glo videoer om Keymap 1.5 og i morges opdagede jeg at Keymap Pro 2 snart udkommer... tror bare jeg venter på den
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg er ked af hvis jeg har skuffet folk, men får den ikke lagt op. Jeg bestiller dog Keymap 2 når den kommer, og begynder at lægge EXS biblioteker ud. Har lige brugt noget tid på demo af Keymap med gamle gamle samplinger jeg lavede. Slicing, automapping, autoloop, organisering - alt er bare MEGET nemmere nu...
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Skala FM havde et kig over på Billboard Hot 100 i weekenden og jeg blev bidt af nummer 1. Er der nogen der kender Owl City?
skriver noder

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, det er egentlig et meget fint nummer. Den der amerikanske accent ødelægger det bare for mig, jeg kan ikke holde ud at høre på det.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så du foretrækker - dansk accent?

Så er jeg igang med at installere Trilian

Nå men jeg ville egentlig skrive om min seneste tur til London. Onsdag aften tog jeg turen til Billund og flyet til Stansted, hvor jeg ankom 21.30 mener jeg. Kl 23.15 var jeg på Liverpool Str Station og skulle gå ned til St. Pauls hvor YHA havde et pænt værelse ventende til mig.

Torsdag morgen var det på gåben op til Barbican hvor generalprøven til torsdagens aftenkoncert skulle starte kl 9.30. Jeg var der en time før og brugte tiden til orientering og løb rundt i backstage områdets uendelige labyrint af snævre gange, elevatorer og trapper, jeg ikke anede en skid om. Heck - prøven gik i gang og de startede med at øve Berg's violinkoncert med Gil Shaham som solist og legendariske Michael Tilson Thomas dirigerede LSO. Magen til passioneret solist skal man lede længe efter. Det var en fornøjelse at se ham '...fiddle with the violin', som han sagde. MTT var med sin gammelfar humor og udprægede afslappethed fantastisk til at tilføre værket de nuancer, der gør det fedt at høre klassisk musik, og ikke altid kan regne med at man ved hvordan værket skal lyde, når man går til koncert.

Efter pausen gik solisten, og orkestret voksede til en blanding af tidlig og senromantisk orkesterbesætning - stor stryger grupper, lille blæser (med 4 horn) og kun pauker, da Schuberts 9. Symfoni skulle øves. Det var dette værk, jeg havde familieret mig selv med en måned forinden, og jeg sad klar med partitur og blyant, fulgte med så godt som jeg kunne (jeg havde ikke takttal, hvilket gjorde det mega besværligt at finde takt 372 på et splitsekund - det ved jeg til næste gang jeg skal notere.) Igen fik MTT sat sig fingeraftryk på symfonien, selvom de kun nåede de 3 første satser. Alt i alt var det rigtig spændende at overvære prøven, da man får at se, hvordan de kreative beslutninger bliver taget. Kan varmt anbefales!

Efter prøven stod den på café og en gåtur - som blev lidt længere end jeg havde regnet med - da jeg blev nødt til at tage metroen op til Tottenham Court Road, hvor turen gik til Foyle's. Fik egentlig ikke lyst til at købe noget alligevel, og satte mig på metroen til Liverpool Str Station igen, hvor jeg gik på min trofaste sushi-bar Moshi Moshi. Sidste gang var det ikke tilfredsstillende, men i går kunne jeg spise meget :) Tilbage til Barbican til koncert.

Jeg havde fået plads midtfor i midterste etage foroven. God udsigt og lyd - måtte gerne have været liiidt tættere på. Koncerten var intet mindre end fantastisk! Man kunne mærke at orkestret tog sig sammen. Ikke at de ikke gjorde det til prøven, men nu var det altså alvor! MTT dirigerede Schubert uden noder, og Shaham dansede løs - også selvom han til koncerten var klædt åh så pænt. Det var den bedste gennemspilning af Schuberts 9. jeg nogensinde havde hørt. Ligeledes Berg's violinkoncert havde en speciel varme over sig i aftes.

Jeg hang lidt i salen, som jeg er ved at bliver forelsket i!
BilledeEn varm sal med god klang. Jeg blev der så længe jeg kunne - indtil jeg blev bedt om at smutte :) Igen gik turen tilbage til Liverpool Str Station til en varm baguette til natmad, og busen til Stansted var 25 minutter forsinket, så jeg var først i lufthavnen kvart i tolv!, hvor jeg sad og ventede til kl 3, da security åbnede. Lang historie forkortet, jeg kom godt hjem - men har hovedpine pga søvnmangel .....

Planlægger min næste tur kort efter nytår
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt med "2" gode koncerter da! :)
Hvordan kom du egenligt ind til prøve? Er det noget der er offentligt tilgængeligt?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

konservatorie-elev er jeg
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev:konservatorie-elev er jeg
Og det giver adgang til generalprøver m.m.? Lækkert. :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

jeg ved ikke om det er derfor, men jeg fik mig i hvert fald smigret mig ind :)

Jeg skal til møde i morgen hele dagen angående fusionen mellem VMK og DFM konservatorierne. Uh skal læse meget.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Uncite skrev:Ja, det er egentlig et meget fint nummer. Den der amerikanske accent ødelægger det bare for mig, jeg kan ikke holde ud at høre på det.
Ditto, det lyder meget påtaget. Så foretrækker jeg en mere straight udtale.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bryla skrev:jeg ved ikke om det er derfor, men jeg fik mig i hvert fald smigret mig ind :)

Jeg skal til møde i morgen hele dagen angående fusionen mellem VMK og DFM konservatorierne. Uh skal læse meget.
Har du engageret dig i konservatorieråd el. lignende?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

nope, blev udvalgt

ved ikke om det er sjovt eller spændende, men lyttede guitarbreaket i Black or White af :) pentaton-helvede!!
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2009-11-08 kl. 16.05.12.png
Skærmbillede 2009-11-08 kl. 16.05.12.png (46.68 KiB) Vist 2427 gange
skriver noder

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

Tjaa, er 99 Luftballon ikke også det? :dollargrin:
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

nej - absolut ikke
skriver noder

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

:oops: på nær en enkelt tone :?

I øvrigt, nørd :-D det er det her du snakker om right?
http://www.youtube.com/watch?v=tyBs6-cmFvQ#t=165
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

jo det er :)

Har længe gået og tænkt jeg måtte lytte det af. Tog mig 2 minutter, og bagefter følte jeg virkelig ikke jeg var vokset..... men okay, det er ikke Jason Rebellos break på 'Perfect Love, Gone Wrong' fra 'Brand New Day'
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det her kom der ud af, at jeg lige sad og legede med Trilian og Ivory for lidt siden. Min Bryla-Blues :)

www.thomas.bryla.dk/trilianfun.mp3

enjoy

ADVARSEL: Linket indeholder jazz
skriver noder

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

> ADVARSEL: Linket indeholder jazz

Ikke alene indeholder det Jazz - det er hamrende fuld af det... Skønt :)
Du spiller dejligt

Jeg får hørt alt for lidt jazz for tiden, og med din unge alder minder det mig om hvor gammel en mand jeg efterhånden er blevet. Jeg lavede min første bog med titlen "Jazz" 4 år før du blev født hehe - en fotobog med billeder af bl.a. en halvdød Chet Baker. (Og nej, bogen er ikke særlig god, så ingen grund til at se den. Nyd musikken i stedet for)

Default avatar
jknutz
Medlem
Indlæg: 175
Sted: Esbjerg

Indlæg af jknutz »

Frem med Bogen :)

Nyt svar