Bryla's blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Bryla's blog – Fup I Farvandet

Indlæg af bryla »

danstanley skrev:Damn du har været busy og fået noget fra hånden, godt gået. :-)


/Dan
Tak, Dan!
Glæder mig til at høre alle de ting :)
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Human Flow og Last Men In Aleppo er begge shortlisted til en Oscar for bedste dokumentar. Begge har musik af Karsten Fundal og orkestrering af undertegnede.

http://www.dfi.dk/Nyheder/FILMupdate/Pr ... Oscar.aspx
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Vi mænger os med celebs her på Lutmaskinen! :thumbup: :clap:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak! Nyt logo?
Skærmbillede 2017-12-08 19.14.43.png
Skærmbillede 2017-12-08 19.14.43.png (147.79 KiB) Vist 2332 gange
:dollargrin:
skriver noder


Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Er du arrangør krediteret hos koda etc ? eller hvordan fungerer det ?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

raoul skrev:Er du arrangør krediteret hos koda etc ? eller hvordan fungerer det ?
Ja. Der er dog stor forskel på hvor stor en del af mit arbejde er orkestrering eller arrangement. Det svinger fra projekt til projekt.
skriver noder

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

klart med forskellige hatte på. tak for indsigten. super sejt det du har gang i :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt Thomas!

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

T'løk.

Dumt spørgsmål jeg nok kunne google mig til, men hvad består dit arbejde af, når du orkestrerer et nummer? Får du en lydfil + midi med arrangementet og sætter et orkester på arbejde? Laver du ny midi med forskellige roller til melodistykkerne eller whatever, der har brug for det?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

MrBacon skrev: Får du en lydfil + midi med arrangementet og sætter et orkester på arbejde?
I bund og grund er det oftest det, der sker. Det kan dog være alt fra at jeg får en melodi med anvisningen om, at gøre noget med det eller en komplet midifil med præcise anvisninger om hvornår fløjte 1 spiller dit og fløjte 2 spiller dat. Begge dele er ekstremerne og oftest laver jeg det, der ligger imellem.
I alle tilfælde er mit produkt nodearrangementer og jeg er kun med på filmprojekter, når der skal indspilles med et orkester af en art.
skriver noder

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

bryla skrev:
MrBacon skrev: Får du en lydfil + midi med arrangementet og sætter et orkester på arbejde?
I bund og grund er det oftest det, der sker. Det kan dog være alt fra at jeg får en melodi med anvisningen om, at gøre noget med det eller en komplet midifil med præcise anvisninger om hvornår fløjte 1 spiller dit og fløjte 2 spiller dat. Begge dele er ekstremerne og oftest laver jeg det, der ligger imellem.
I alle tilfælde er mit produkt nodearrangementer og jeg er kun med på filmprojekter, når der skal indspilles med et orkester af en art.
Cool. Må være fedt at få lov at lege med. Ikke mindst alle de dygtige musikere, der gider spille ens arrangementer.

Hvordan sikrer du dig, at kunden er tilfreds, før du indspiller? Midi med EW og andet godt til approval først eller?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

MrBacon skrev: Hvordan sikrer du dig, at kunden er tilfreds, før du indspiller? Midi med EW og andet godt til approval først eller?
Hvis de vil/har tid, kan de åbne mit arrangement i deres eget Sibelius. Jeg tweaker ikke playback og Sibelius lyder af prut. Der er en tillid til, at jeg laver arrangementerne efter komponistens vision.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så er den seneste hollandske trailer kommet! Sjældent set at de bruger soundtracket fra filmen.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ekstra-nyt om Oscars: Karsten Fundals score til Human Flow er shortlistet til bedste originale soundtrack!!
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har brugt juleferien på et par af Mike Verta's masterclasses. Fandt lige denne video som bekræfter mig i det jeg altid siger til mine elever: De har ikke brug for mig, og de kan gøre alle musikskoler arbejdsløse. De skal bare transkribere og imitere alt det, de kan lide.
Dem, der er afhængige af en lærer, er dem, der ikke får det gjort. Dem, der får det gjort, bruger læreren til at forstå, hvad de har aflyttet.
skriver noder

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu er det ikke lige orkestermusik, jeg gør mest i, men hans pointe er jo eviggyldig. Jeg ville godt nok være et andet sted musikalsk, hvis jeg som ung havde tvunget mig selv til at lytte meget mere af. Men det var lidt nogle andre ting ved musikken, der motiverede mig, så det gjorde jeg ikke :(
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Last Men In Aleppo nomineret til en Oscar for bedste dokumentar!!
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke Thomas! For andet år i træk er du involveret i en Oscar-nomineret film. :denmark: Det er sgu vildt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak Christoffer! Det er faktisk utroligt :) god streak. Så gælder det bare om at holde den kørende
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Og så har jeg netop fået at vide, at Last And First Men som jeg arrangerede for BBC Philharmonic, skal opføres med London Symphony Orchestra i år!! :denmark:
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så hev De Sidste Mænd I Aleppo en Robert hjem i går!
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Var i studiet med et symfoniorkester sidste uge og har fået en hel bunke godt materiale med hjem! Har lige sendt en håndfuld stykker afsted til Holger i dag, og glæder mig til resultatet :)
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

I søndags fejrede Kolding Musikskole et 50 års jubilæum og som tidligere elev havde de bedt mig om at skrive åbningsnummeret. Det skulle bygges på Drømte mig en drøm i nat og skrives for 500 elever fra symfoniorkestret, big bandet, harmoniorkestret, renæssanceorkestret, kor, guitar/marimba/saxofon-ensembler og elektroniske musikere.

Jeg har skrevet for alle slags ensembler og orkestre før, men aldrig på samme tid! Stykket blev godt modtaget og blev spillet super flot af alle eleverne!
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2018-05-08 07.21.04.png
Skærmbillede 2018-05-08 07.21.04.png (1.27 MiB) Vist 1918 gange
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det lyder som noget af en opgave! Har du en idé om hvor lang tid du brugte på det?

Nyt svar