Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Re: Mit navn er Morten

Indlæg af raoul »

det sidste

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

raoul skrev:det sidste
Noteret :thumbup:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg er klart til nr. 1 evt. beskåret tættere på håret, og måske faktisk lidt af håret skåret af, så fokus er på ansigtet - selvom håret jo sidder lige i skabet. :) Jeg synes også alle er enormt mørke. Har testet på 2 forskellige skærme.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:Jeg er klart til nr. 1 evt. beskåret tættere på håret, og måske faktisk lidt af håret skåret af, så fokus er på ansigtet - selvom håret jo sidder lige i skabet. :) Jeg synes også alle er enormt mørke. Har testet på 2 forskellige skærme.
Fedt, tak :)

Ja, de er bevidst mørke, er blevet lidt vild med det look på det sidste, men måske for overdrevet her.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke!
Fandt lige det fulde nummer på deres Soundcloud. Rigtig lækkert, og lige min stil af det du laver. Groover godt. :banan:

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

lyder godt :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fedt, tusind tak :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Syyygt. Er på Beatport Hype top 100 :-D
Screenshot_20190427-185833.png
Screenshot_20190427-185833.png (343.74 KiB) Vist 1198 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt :banan:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Wow! Cool tillykke

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så vi må konstatere, at flere har god smag! :clap:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

:banan: :jam: Danke danke!

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fedt!
skriver noder

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Sweet! Du kører med klatten. Lyder godt. :love:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sejt.

Bliver det ikke en smule fragmenteret med ekslusive udgivelser på Beatport, Bandcamp osv. ?

Risikerer du ikke at sætte dine følgere af?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Sejt.

Bliver det ikke en smule fragmenteret med ekslusive udgivelser på Beatport, Bandcamp osv. ?

Risikerer du ikke at sætte dine følgere af?
Beatports "Exclusive" betyder bare, at udgivelsen først frigives på Beatport, derefter de andre butikker efter et par uger, eller en måned, eller sådan.
This Is Not har eksempelvis deres første udgivelse ude på Junodownload:
https://www.junodownload.com/labels/This+Is+Not/

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Modtaget. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Har haft den vildeste uge i studiet. Har færdiggjort 4 numre på 4 dage :shock: :shock: :shock:

Det har jeg sgu aldrig prøvet før. Ingen tvivl om at det hjælper mig at have hardware. Det gør i hvert fald en kæmpe forskel i forhold til at afslutte numre.
Jeg har de sidste par måneder desuden primært fokuseret på at øve mig i at lave numre færdige, hvilket jeg kan mærke bærer frugt nu. MEN! Det er nu alligevel lækkert lige at ramme den der kreative guldåre som viser sig en gang imellem.

Og ja, har jo svært ved at lave et indlæg uden der kommer lidt modular snak med i billedet, så bær lige over med mig :dollargrin:

Arbejder konstant med ideer til udvikling af mit setup, det vil nok være en ongoing battle. Er sådan set rigtig godt tilfreds lige pt, men der er jo altid et niveau mere. Lige nu overvejer jeg to forskellige modeller.

Model 1:

Billede

Den øverste række er ens på de to, så det er den nederste vi kigger på. Er stadig meget tilfreds med Atlantis +uFold kombinationen i øverste række til bas, det er bare så f*cking fedt med faders i stedet for dreje potmetre til live. Derfor overvejer jeg faktisk at anskaffe en Atlantis mere til nederste række som varetager alt fra Chords til leads, percussion og effekter.

Det kræver jo så at jeg har et par oscillatorer mere i kredsløbet, i hvert fald hvis jeg vil lave chords. De giver desuden et væld af muligheder i forhold til modulation.

Men lad os lige tage den fra en ende af (Det kommer vist til at tage lidt tid det her).

1. 2HP Play - En lille sample player. Har ikke prøvet den endnu, men tænker det kunne være rigtig sjovt at have. Jeg har så tænkt mig at loade den med nogle klassiske synth samples, og måske lidt loopede vokaler eller noget. Den kan vist loade 32 samples ad gangen.

2.+3. ADDAC VCO'er - Baseret på re-issue af CEM 3340, som er en klassisk chip brugt i mange synths, bl.a. PRO-1. Jeg har snakket om den for nylig. De store fordele ved dem er for det første at CEM 3340 chippen lyder rigtig godt. De har Octave switches (Det er så super brugbart at jeg ikke fatter hvorfor det ikke er standard på de fleste VCO'er). De har intern waveform mixer, hvilket er en rigtig god ide, specielt fordi hver waveform er tilgængelig på sit eget output også, så der kan jeg trække modulation fra. Genialt!

4. Mixer - Simpel lille 4 kanals mixer. Lyder ikke specielt godt, men den har fadere - Yay! Overvejer dog en CP3 (Moog klon) i stedet, da de lyder virkelig godt og samler alting på en lækker måde.

5. Wavefolder/Ringmod - Giver endnu en bredde til lyddesign.

6. Atlantis - Bare fordi den er fed og nem at bruge.

Til sidst i kæden har jeg en eq fra Ladik. Den er fantastisk. Meget simpel, 5 faste bånd, men den lyder overraskende godt, også ved boost. Efter eq'en er der lige nu en ny autocompressor/distortion fra SSF, men tror det er overkill.

Model 2:


Billede

De første 5 moduler er ens, så det er beslutningen om jeg skal gå med Atlantis eller ej der er hele kernen.

En solid grund til ikke at gå med atlantis er nemlig:

6. Erica Synths Fusion VCO - Det er altså et monster af en fætter. Med indbygget BBD baseret detune, Tube overdirve, Sub oscillater, Waveform switch og jeg skal give dig. Også 3340 baseret, så meget stabil tracking. Jeg vil helt klart kunne få nogle lyde ud af den som Atlantis aldrig vil kunne skabe.

Check den lige ud her:

7. AJH Minimod Filter - Også det filter jeg bruger nu. Lyder formidabelt. Har indbygget CP3 mixer. Ja, ikke så meget pis med den. Er fed live pga. Cutoff potmetrets størrelse og position.

8. Intellijel DUAL ADSR - Rigtig lækker Envelope generator, baseret på Roland SH-101, lige som Atlantis. Der er bare et eller andet helt rigtigt over den.

Og igen efterfulgt af Ladik eq, og denne gang en dual VCA fra Electrosmith, der ikke behøves ved Atlantis løsningen. Den har normaling fra den ene kanal til den anden, så den kan bruges som en 2-kanals mixer, hvilket er smart i forhold til at inkorporere min Cyclone TT 303. Alternativt laver jeg en lille mixer til at blende nederste række og Cyclone i 1U strip'en i midten af racket.

Det var vist det. Af andre ting kan jeg nævne at Erica Synths Black Stereo Delay som sidder i øverste højre hjørne sammen med en 2HP Verb er noget jeg overvejer. Jeg savner stadig en vellydende, clockable delay, men gad godt den lige var halv størrelse. Det er alligevel meget plads at bruge på en delay.
Lige nu har jeg en Erica Synths Dual FX, som lyder ganske fint, men det er et lidt mærkeligt udbud af algoritmer. Jeg kan desuden godt lide 1 modul - 1 funktion, hvis muligt, så en decideret delay enhed sammen med en dedikeret verb ville være optimalt.
Jeg savner lidt noget modulation i FX afdelingen, noget phaser, flanger eller chorus, men der kan sgu ikke blive plads til det hele :dollargrin:
Senest rettet af Morten B fre 31. maj 2019 10:45, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nice. Men er det ikke to ens billeder eller er jeg ædru?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Nice. Men er det ikke to ens billeder eller er jeg ædru?
De minder meget om hinanden, men dog ikke ens. Du skal kigge på den nederste række i midten :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hmm - det er det samme billede hos mig. Seriøst.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Hmm - det er det samme billede hos mig. Seriøst.
Weird, det har ændret sig. Bliver nok nødt til lige at uploade på egen server. 2 sec.

Edit: Så er den oprindelige post opdateret :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yeps. Nu spiller det så at sige :)

Nyt svar