Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg af AvS »

Så fik jeg langt om længe pakke fra (aage/eskildsen) med HD-650 og en Furman powerconditioner. Dog har de åbenbart ikke de 8 strømkabler på lager så jeg har ikke fået dem endnu, så jeg kan ikke teste Furmanen. Virkeligt ringe at der skal gå næsten en hel måned når man bestiller fra en dansk webshop og endnu mere ringe at de ikke svarer på de mails jeg har sendt. Første og sidste gang jeg bruger deres webshop.

Nå men nu til det gode. :) HD-650 er fantastiske! De lyder enormt meget som når jeg lytter på mine monitors borset fra der ikke er forstyrrende resonanser fra en ikke optimal akustik. Og som skrevet tidligere havde jeg problemer med støj fra min SPL 2control's hovedtelefon udgange. Jeg havde en mistanke om impedans problemer og ganske rigtigt - støjen er helt væk med HD-650. :banan:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Uuuuh, altid godt med nyt gear :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har tidligere hørt HD-650 på en hovedtelefon-udgang fra et gammelt jvc mini-anlæg. De lød meget kedelige og tynde, og jeg konkluderede hurtigt at det måtte være lyden af en dårlig signalvej eller hovedtelefon-udgang der gjorde at de lød som de gør. Jeg er ikke i tvivl om at de under de rette omstændigheder lyder super. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja et gammelt jvc mini-anlæg har nok ikke den bedste amp til en 300ohm hovedtelefon som HD650. :)
Men jeg vil så sige at det er ikke fordi at de lyder umiddelbart imponerende når man lige lytter på dem. Der er intet der stikker ud, så at sige, så kan man nemt synes de virker kedelige. Jeg er sikker på at mine venner, som ikke laver musik, hellere vil have nogle mere hifi agtige bøffer med vildere bund og mere diskant men HD650 lyder bare enormt rent og flat synes jeg hvilker jo er super til musik produktion .

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Så fik jeg langt om længe 8 strøm strømkabler til furmanen, men så opdager man at Furman har 11 strømudtag og ikke 8 som der står på Eskildsens webshop. Det er jo fedt nok at den har flere end jeg havde regnet med, men samtidigt pænt irriterende at have ventet en måned på et forkert antal kabler. :censored: Kæft det har nok været det mest uprofessionelle webhandel jeg nogensinde har oplevet.

Hvor er gammel-sur-mand-smileyen når man skal bruge den? :D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Billede

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

:lol: :thumbup:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nyt (gammelt) gear!

Udover en gammel Yamaha CS-5 som er meget sjov men ultra ultra simpel har jeg idag, købt Jesper Ranums gamle Roland MKS-50.
Nøøøj hvor er jeg overrasket over hvor fed den er! På papiret virker den ikke så interessant men det er nok den mest inspirerende synth jeg længe har leget med.
Dejlig dejlig lyd. Det er mest dens pads som er lækre især med dens chorus på. Den laver også en fed pwm trancet lead lyd - instant Astral Projection. :D

Bedste 900kr jeg har givet ud!

Har i øvrigt langt om længe fået has på hvordan man sætter sysex faders op i logic så jeg styrer den udelukkende fra Logic. Uden en form for interface til den er den temmeligt trist at programmere.

Poster mp3er snart.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Udover en gammel Yamaha CS-5 som er meget sjov men ultra ultra simpel har jeg idag, købt Jesper Ranums gamle Roland MKS-50.
Nøøøj hvor er jeg overrasket over hvor fed den er! På papiret virker den ikke så interessant men det er nok den mest inspirerende synth jeg længe har leget med.
Dejlig dejlig lyd. Det er mest dens pads som er lækre især med dens chorus på. Den laver også en fed pwm trancet lead lyd - instant Astral Projection. :D
Ja jeg mente nu nok at så snart jeg læste MKS-50 tænkte jeg på Astral. Der er stadig noget fedt over det flyder-univers de havde gang i. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Et lille track preview:

http://steinholtz.dk/snd/explodingshark_bounce02.mp3

Udover mastering og finpudsning af mix'et (skal have noget mere energi - lyder ret blødt, og lyden skal længere frem) så mangler jeg blot intro og outtro skal trækkes et par bars længere.

Mixkritik er meget velkommen.

Føromtalte MKS-50 kan iøvrigt også høres. Det er de der store onde detunede PWM pads/hits med chorus plus den lille trancede op/ned/arppegiator ved build-up til slutning.

Og så er der kommet nyt gear igen. :D

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det lyder rigtig lækkert. Dejlig fyldig lyd over hele banen. Er grundlyden på synths'ne bare så god eller hvor meget efterbehandling har du?
Fede våde effekter på synths'ne. Kunne være fedt at høre noget endnu mere uplifting fra din side af, hvis det selv falder dig ind på et tidspunkt.
Du kan da godt have ret i at der skal mere energi ud af det, men hvis det var mig der havde mixet det der var der kun meget få ting jeg ville rette. Jeg hører ikke umiddelbart nogle fejl eller mangler. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Takker. Jeg laver generelt mindre og mindre efterbehandling af mine synth lyde. I dette nummer er der en smule Logic eq og Logic comp (med lowcut som det mest radikale) på nogle af dem men også nogle som der slet ikke er gjort noget ved. Dog skal det siges at jeg er begyndt at optage med let kompression på mine synths. Optager igennem min greatriver og Daking Fet II. Synes virkeligt det hjælper med at holde det hele lidt mere fast.
Er også begyndt at ty lidt til *host* presets *host* :oops: :) Er bare ikke sej nok til at lave interessante lyde fra bunden - især ikke i f.eks. NI FM8, som har nogle vildt fede lyde. Det er der hvor den der main ambient lyd med syggo rumklang på kommer fra. Der er også en pad-preset fra Absynth et par steder.

Tvivler på at jeg kommer til at lave noget mere uplifting. Er alt for sur og depri til det. :D Heh nej er bare ikke så meget til den slags selvom det måske ikke er så lagt fra det jeg laver nogle gange.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har fået lavet en hel del på førnævnte track. Er blevet en del mere ambient. Synes det er meget tæt på at være færdigt nu:

http://steinholtz.dk/snd/explodingshark_master01.mp3

Jeg er dog nødt til at gå tilbage i mixet og rette nogle ting for jeg kan slet ikke få nok volume ud af min master. Min limiter arbejder 4-6 db allerede her og det er ikke specielt højt. Jeg går normalt ikke op i høje masters (kan høres på alt hvad jeg laver) men jeg vil godt kunne nå samme niveau som mit sidste track (Katla - kan høres på mit website). Jeg har så heller ikke taget den nemme vej - har brugt en del bas som spiller oveni kicket.
Der bør egentligt også være en lille overraskelse eller gimmick ved klimaks. Det er lidt for meget set samme hele vejen i gennem.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tjoe, ved ikke om jeg synes der behøver at komme med lyd ud. Du har lidt ret, der kunne godt ske noget ekstra hen mod slutningen, men ellers er det super. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nu er jeg nået til det punkt hvor jeg synes det er færdigt (aka. har givet op.) :)
Der er ingen forskeld fra det som jeg postede før borset fra en minimalt anden lyd. Fik aflastet min master limiter en smule (1-2db ca.) ved et lowcutte noget reverb og sidechaine bassen til kick.

Tracket har fået nyt navn - Get your ass to mars:

http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=32250
http://soundcloud.com/steinholtz
http://steinholtz.dk/

Lige før upload lagde jeg dog mærke til et lille klik i starten. :doh: Bare så skide irriterende men jeg sked på det i denne omgang. :) Må fikse en anden dag (dvs. det sker nok aldrig hehe)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Lige før upload lagde jeg dog mærke til et lille klik i starten. :doh: Bare så skide irriterende men jeg sked på det i denne omgang. :) Må fikse en anden dag (dvs. det sker nok aldrig hehe)
Kender det ALT for godt. :dollargrin:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Bliver nok nødt til at revurdere min master. Er bange for at jeg har hevet lidt for meget lav mid og bund ud. Lyder en smule tyndt i forhold til den første version. :smash:

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Jeg må lige slikke lidt røv på dig! f*ck du er vild! Synes dog bedst om din master 01, end den endelige version.

Du har reddet min chiller! ;)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

hehe tak :D jeg synes faktisk også at master 1 er bedre på nogle punkter. Den er bedre i bunden. Den nye er lidt for tynd.

Der har jeg lært noget vigtigt: Aldrig lav kritiske mix/master beslutninger når man er træt!

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Jeg er bare blevet misundelig på den der rigtig umodne måde. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

:)

Har lige smidt en ny master op på websitet + soundcloud. Det bliver den endelige version.

Og nu videre til næste nummer...

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Bliver lige nødt til at dele mit favorit danske electro-punk band:

http://royalbeer.tv/tak-rock/hard-candy/ (der er en player lidt længere nede til højre)
http://www.myspace.com/ulikehardcandy

Mange af deres sange er virkeligt godt håndværk. Er helt vild med deres nye, og mere bløde nummer, Punish Me. Ellers er Electro for fedt og omkvædet i Supressor sparker numse. Desværre er deres produktioner ikke toppen (dog heller ikke dårlige). Ville være fedt hvis de fandt en dygtig producer som kan give dem en mere up to date sound for de nye de har lavet lyder vildt 80'er agtigt. :peace:

Default avatar
Kristofferb
Medlem
Indlæg: 672
Sted: Århus, Danmark

Indlæg af Kristofferb »

Get Your Ass To Mars holder.
Musik jeg laver:
[color=#408000][url]http://soundcloud.com/dererensky/[/url][/color]

[color=#FF0000]J[/color][color=#FF40FF]u[/color][color=#80BFFF]n[/color][color=#40BF40]g[/color][color=#004000]l[/color][color=#4080BF]e[/color][color=#40FFFF]t[/color][color=#BF0040]r[/color][color=#FFBF40]o[/color][color=#4000BF]m[/color][color=#BFFFBF]m[/color][color=#408080]e[/color][color=#8000BF]r[/color]

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

:)

Inspirerende interview med manden bag lyd og musik til LIMBO (dansk spil til xbox360):
http://www.dr.dk/DR1/Troldspejlet/Spil/ ... 114615.htm

Dygtig fyr. Rigtigt spændende lyddesign han har gang i:
http://www.martinstigandersen.dk/electr ... music.html

Spillet kan i øvrigt varmt anbefales. Fed stemning. Koster kun 100 kr.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

f*ck LIMBO er fedt! I starten syntes jeg bare at det var en fed stemning men egentligt ikke et specielt originalt gameplay, men er kommet lidt længere ind spillet og det sker vildt fede og originale ting. Meget kunstnerisk udført det hele og musikken/lyden smelter fantastisk godt sammen med det visuelle. :thumbup: :denmark:

Nyt svar