Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg af AvS »

Well min smag afviger ofte fra flertallets skal det siges. Det har fået gode anmeldelser rundt omkring men jeg er sq ikke begejstret.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

En hippie field recorder! :)
http://www.critterandguitari.com/content/kaleidoloop

Den er faktisk lidt sej. :oops:
De har også et ret funky mini klaver synth ting.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Er kommet videre med det track jeg postede herinde før: http://steinholtz.dk/snd/toolate_bounce04.mp3
Mangler bare en ordentligt intro nu og måske noget variation i basslinen.

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

Du har udvidet min musikhorisont!

Fedt nummer. Hvis det nu skulle stå til mig, kunne det klare at være en lille smule mere build-up/breakdown agtigt. Arrangementet kan godt klare at blive lidt mere dance-agtigt :wink:
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvis det stod til mig, så behøver nummeret praktisk talt ikke mere nu. Jeg er stadig helt vild med din MS-20 bas, den ligger så fedt i mixet :-D

Generelt rigtig lækre lyde. Jeg ved ikke om det rigtig er mixet endnu? Der kunne nemlig godt bruges en lille bitte smule mere luft i toppen (ikke ret meget) og der er et par niveauer hist og her som godt kunne komme en my op eller ned, men det er småting. Stereo billedet er super godt.

Gode "The Orb" referencer :-D Skulle hilse fra min kæreste (stor The Orb fan), nummeret går også rent ind hos hende.

Glæder mig til at høre det helt færdigt.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

YoBilee>> Glæder mig at høre. Og jeg kan sagtens følge dig i det du siger. Faktisk var det oprindeligt meningen at det som er outro nu var er buildup til et mere energisk klimaks, men så tog min dovenskab over og sagde at nummeret faktisk var slut der. :D

Uncite>> Det er faktisk ikke min MS-20 på bass. :) Mener at det er Logics ES-1, kørt igennem logics pedalboard for noget distortion. Den nye lead lyd, med lfoen på er MS-20.
Mht. til mixet bliver det ikke meget anderledes end nu. Synes også det er ok selvom det lyder ret anderledes og mere smadret end jeg normalt laver det. Der er lige noget rumklang fra min M3000 som ikke er med endnu, da det skal optages, men det bliver først til allersidst at der kommer med.
Hvilke lyde tænker du på mht. niveauer?
Et lille "trick" mht. stereobilledet som jeg nærmest altid bruger at når jeg laver mastering, (dette nummer er dog kun lynhurtigt "masteret") er at jeg smider voxengos msed på og booster siderne en anelse (omkring 1 db eller 2 max). Det virker næsten altid godt til at gøre det hele lidt bredere og større. Jeg bruger også msed i mixet, især på pads, til at gøre dem større.

Lidt sjovt mht. The Orb fordi jeg lavede faktisk nummeret før jeg havde hørt The Orb, men jeg vil dog gerne indrømme at de der jet samples er kommet på efter jeg havde lyttet til dem. :) Det jo nok især dem du refererer til.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Er det Es-1? Sejt. Den lyder i hvert fald rigtig godt :)

Det er helt cool at du går efter en lidt mere "beskidt" lyd end du plejer. Som sagt ligger mixet også fedt der hvor det er nu.
Mht. niveauer, så skal jeg lige ha' lyttet det igennem igen ved lejlighed, da det som sagt er småting jeg lagde mærke til (og for længst har glemt).

Ja, det er Jet samples og vokalen i starten der minder mig en smule om The Orb, men på en god måde selvfølgelig.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Har lyttet en del på dit nummer igår og i dag. Det er virkelig lækkert.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

:santa:

Jeg har byttet min Sony DPSv55 med en gammel Boss RX100 fjeder rumklang. Har altid ønsket mig et fjederrumklang.
Denne lyder dog enormt smooth og har meget lidt fjeder flapren (i ved den typiske fjeder sploing lyd). Den er i mono men prøvede lige at køre den igennem min Rockman stereo chorus og hot damn jeg er imponeret! :shock: Det lyder seriøst godt!

Har lavet en hurtig demo hvor jeg klimter lidt med en fm synth og skifter mellem dry og wet:

http://www.steinholtz.dk/snd/rx100_rockman.mp3

Lyder virkeligt fedt synes jeg. Havde aldrig troet at et billidt fjeder rumklang kunne lyde så pænt og rent. Kor effekten giver også noget modulation til rumklanget som gør det interressant. Glæder mig til at bruge det i en produktion.
Eneste minus ved RX100 er at den altid spytter en smule dry signal ud så den er lidt svært at bruge i et ITB box mix - man skal sørge for at det aligner perfekt med kilde signalet, når man optager rummet, så der ikke kommer fase gøjl.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Yeeearh, nice. Jeg elsker fjeder klange. Er selv igang med byggeplaner til en stereo unit. Min Danelectro spring king er fin nok, men lyder ret billig og MEGET metallisk (hvilket dog kan være rigtig fedt til nogle ting).

Din nye RX100 lyder meget bedre, også en hel del bedre end jeg havde troet (havde selv kig på den :dollargrin: ). Fedt med chorus på, det skal jeg lige prøve med min en dag.

Men ååååhhhh... Hvem der dog bare havde en AKG BX20 :love:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja! Der er LIGE røget en BX20 for lidt under 5k på dba, Havde ikke lige set at den var der men det er for sent nu. Øv bøv

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:Har købt Call Of Duty Black ops til xbox360. Kæft et lorte spil. Ufatteligt hurtigt og forvirrende gamepley. Har slet ikke følelsen af at det er mig som spiller. Jeg lægger slet ikke mærke til om jeg skyder folk eller ej fordi det hele er så forvirrende. Plus at indtilvidere er nærmest alt scriptet så man bliver bare slæbt igennem hele spillet og får at vide hvilken retning man skal skyde. Uderover et skod gameplay vil den enten ikke gemme mit spil, eller også er det meningen at hvis jeg siger "save and quit" at jeg starter hver bane helt forfra!? Skudlydende er også elendige; lyder fjernt og helt uden punch. Det eneste positive er utroligt flot grafik og zombiemode som er ret scary.

Dont buy.
Call of Duty har aldrig været et fedt spil. En gang hypet lort uden ægte gameplay.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:Ja! Der er LIGE røget en BX20 for lidt under 5k på dba, Havde ikke lige set at den var der men det er for sent nu. Øv bøv
What? Øv øv øv :(

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Toolate 04:
Lækker distortet acid bass i bunden. De der tamburiner du introducerer ved 2 minutters tid passer ikke helt ind imo, de er for lyse i lyden.
Fed bass-lyd ved 3:30. Kunne være endnu federe hvis det begyndte at groove videre der ved 4 minutter hvor du har dit "slut-break". Det lægger op til noget super atmosfærisk lige der, og så sker der ikke mere.. :(
Rigtig lækkert over hele linjen. Det eneste jeg lige kunne sætte en finger på er den der tamburin jeg ikke synes passer ind. En mere eksperimental lyd istedet kunne passe bedre ind. Og så hvis nummeret var 2-3 minutter længere og der hvor du slutter nu faktisk kun var "starten" hvis man kan sige det sådan. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Cool tak for feedback. Ja det burde være et par min. længere men jeg har det sådan at jeg egentligt er ok glad for det og vil bare gerne videre til noget andet nu. Tror jeg vil lade det ligge lidt og ikke lytte på det før engang efter jul for at kunne lytte på det med friske ører.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Skal bruge noget feedback på denne korte track ide:

http://steinholtz.dk/snd/phonebooth_bounce02.mp3

Jeg kan slet ikke vurdere om stemmen holder eller om den bare er plat?
Det er ikke rigtigt mixet endnu så se bort fra det. Omkvæd skal måske også revurderes.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er omkvæd det synth-stykke der kommer ind ved 22 sekunder? Synth og melodi passer ikke rigtigt ind synes jeg. For lyst/spacy iforhold til hvad resten ligger op til af stil imo.
den der robo-distort stemme er helt i orden. Ville cutte noget bund af den og måske booste det frekvens-område den ligger i, men det har du nok også selv en idé om, når du kommer til mix. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har været godt at være lidt væk fra arbejde og skærmen i julen. Har fået lavet en del musik af den grund. Jeg er 99% færdigt med et nummer som jeg snart smider op. Skal lige tweakes lidt og mastereres men ellers synes det er noget af det bedste jeg har lavet. Stay tuned. :)

I mellmtiden tjek denne seje flash partikel generator:
http://unitzeroone.com/labs/particleVideo/

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

f*ck den er vild!!!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ganske blæret. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Forhelvede hvor er jeg træt af at betale penge til soundcloud.com når det nærmest konstant er nede. Har lige lavet et nummer færdigt som jeg gerne vil dele men deres server er pt. helt væk? Ikke engang en fejl side vises.
Irriterende at de tjenester som bliver populære og som man er "nødt" til at bruge hvis man vil have mange lyttere, er så ringe! Myspace var noget lort på alle fronter - soundcloud konceptet er nogenlunde men det virker bare sjældent. :puke:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Så lykkedes det:

http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=36456

Feedback er velkommen men tracket er færdigt så jeg ændrer ikke noget.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ser Escape from New york på DR hd. Tror ikke jeg har set den film i 15 år. Dejligt gensyn og ikke mindst fedt at høre soundtracket igen. Vildt fede analoge droner og lydeffekter. :jam:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu kan jeg ikke lige huske lyden i filmen, men det er da en rigtig kult-film ja. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg kunne kun huske hovedtemaet, da jeg på det tidspunkt jeg så filmen slet ikke var inde i synths og lyd, så lydeffekterne og de ambient stykker der var bare flød sammen med billederne, som de jo også skal.

Er vild med hovedtemaet. Ret speciel stemning:

Nyt svar