Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg af AvS »

Sad lige og tegnede:
Vedhæftede filer
cut_the.gif
cut_the.gif (32.04 KiB) Vist 2951 gange

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Japansk præcision :shock: :

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Hold nu f*cking kæft mand!! Hvordan gør de det der??

Hvis bare der var en der gik forkert :twisted:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Yikes!!! Japanere er skræmmende.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har netop smidt min flatmate ud af min lejlighed og det betyder at jeg nu har et helt rum dedikeret til lydstudie. :banan: Ingen seng i vejen mere!

Har netop sat nogle ret cool lamper op som giver en hyggelig atmosfære. Skal også have rykket mig selv længere væk fra mine monitors så jeg har bestilt nogle monitorstativer hos thomann. Bliver så fedt! :)

Jeg har også besluttet mig for at være bedre til at dele de ting jeg arbejder på; også dem som nok aldrig bliver til andet en små sketches.

Er pt. igang med noget energisk trance agtigt noget. Kan høres her:
http://www.steinholtz.dk/snd/delay101.mp3
Vi dumper ind ca. lidt over halvejs. Jeg forestiller mig en lang og meget langsommere ambient opbygning som leder op til denne del af nummeret.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder lækkert, ville være fedt med mere melodi senere hen i nummeret. Melodi-mæssigt tænker jeg i stil med Man With No Name og sådan, dvs. knap så twisted. Det minder mig lidt om noget Hallucinogen/old school stil.

Din idé med en flyder-opbygning til det du har nu kunne være fedt ja. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tak. Helt enig med at den skal have en melodi over det. Har aldrig rigtigt lyttet til MWNN. Må jeg da lige gøre. :)
Og ja det er lidt Hallucinogen og Sphongle agtigt på en måde. Kom faktisk til igår til at tænke på at det minder lidt en Shpongle - Star Shpongled Banner (slutningen) og det er derfor jeg tænker at den stille optakt ville være fed. Plus at som der er nu kan man sq ikke holde ud at høre på et helt nummer igeennem. Bliver jo bims i hovedet af det. :D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har endeligt lige fået sat mine monitors op på stativer og rykker hele mit bord væk fra væggen. Lyder godt nok anderledes end før da mine monitors stod på nogle hjemmelavede racks som stod på mit bord. :shock: Da jeg så endeligt skulle nyde den gode lyd og komme igang med at lave musik på min "nye" setup dør mit midiinterface :puke: Fanme dårlig timeing.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Har endeligt lige fået sat mine monitors op på stativer og rykker hele mit bord væk fra væggen. Lyder godt nok anderledes end før da mine monitors stod på nogle hjemmelavede racks som stod på mit bord. :shock: Da jeg så endeligt skulle nyde den gode lyd og komme igang med at lave musik på min "nye" setup dør mit midiinterface :puke: Fanme dårlig timeing.
Kedeligt.. Hvilket interface?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Midiman Midisport 4x4. Det er ellers den dims som har kørt absolut mest stabilt i hele mit setup. Tror det er noget statisk elektricitet der har dræbt det fordi der var et midikabel forbundet til det men som i den anden ende ikke var forbundet - lå på mit gulvtæppe og jeg har pt. nogle nylon bukser på som skaber rigtigt meget statisk elektricitet. Hver gang jeg rejser mig fra min stol og tager et skridt på gulvtæppet kommer der et klik i mit system, så jeg tror lidt at det har noget med det at gøre!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ah, det kunne da godt tænkes. Så snart jeg læste midiman ville jeg nok os mene at det efterhånden havde tjent sin værdi ind. Det var jo M-Audio i gamle (altså, RIGTIG GAMLE) dage, så vidt jeg husker.. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja det var det. Heh tror også jeg har haft det i omkring 8 år. Har hørt om virkeligt mange som har haft problemer med midiman/m-audio interfaces, men som sagt så har det været den mest stabile boks i hele mit setup! Har bare stået i et hjørne og gjort sin pligt. Så jeg er lidt trist faktisk hehe

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Sur røv... Men det er hvad der sker når man bærer nylon bukser :dollargrin:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Har lige hørt dit energiske trancenummer (havde overset det). Det lyder sgu godt. Må man spørge hvad du har brugt til "303" lyden, den sidder lige i skabet.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er en Korg MS-20. Eeeeeelsker den. :love:
Ved nærmere efterlytning her på arbejde skal jeg nok lige omprogrammere nogle af de fills den laver. Fungerer ikke 100% synes jeg.

Iøvrigt; At lave et hurtigt bounce af hvad jeg arbejder på, og så lytte på det et andet sted end i studiet hvor jeg har lavet det, er virkeligt noget som har hjulpet mig meget til at komme videre med mine numre. Jeg tænker rent kreativt ikke mix mæssigt. Man lytter bare på en helt anden måde når man sidder et andet sted end man plejer.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Uncite skrev:Sur røv... Men det er hvad der sker når man bærer nylon bukser :dollargrin:
:dollargrin: Grinede rent faktisk out loud.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

1 gennemlytning med blok og papir, inden man har vænnet sig til lyden. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nice. Har selv været forelsket i en MS-20 i et par år nu. Overvejer om den næste synth jeg skal ha' bliver et modular system eller en MS-20.
De er bare kommet noget op i pris og de har jo nogle år på bagen, men udseenet og lyden taler virkelig til mig. Hmmm, what to do? :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

KØB KØB KØB! :D Men ja nogle synths er røget godt op i pris og jeg forventer ikke at de bliver billigere igen. Tvært imod for de bliver jo aldrig nogensinde lavet igen.

Speaking of gamle synths så har jeg netop idag langt om længe fundet mig en Roland SH-2! Wohohoo! :banan: Har ventet i 6 år på at sådan en ville dukke på her i dk i min omegn. Det iøvrigt en gut som sælger en masse andet super lækkert gear på dba.dk. Så at han bla. havde Ms20, JP8 og en Roland Sh-5! Sh-5'eren har jeg også altid drømt om men det må blive en anden gang.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har lige opdateret Reaktor. Det var før mere eller mindre ubrugeligt pga. dårligt workflow og ringe ustabilitet men indtil videre virker det som om at de har fikset alt det. Der er også kommet nogle nye instrumenter som er totalt out of this world. Leger med Skrewell nu og det er noget det mest abstrakte, syrede og interessante jeg længe har leget med! Mega fedt lavet, men det er kun til uharmoniske drones så vidt jeg kan gennemskue.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder vild.
Gad vide hvordan den lyder uden den decimator/crusher/resonator udover det hele. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hmm ja de der crushed percussive lyde kommer nok ikke fra Skrewell.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har fikset et par Roland SH-2 demoer:

http://www.steinholtz.dk/snd/sh2_sd200_ ... rus_01.mp3
http://www.steinholtz.dk/snd/sh2_sd200_ ... rus_02.mp3

Eller faktisk er det en del mere end sh2. Det er ren analog fx demo.
Der er lidt rene Sh2 lyde i starten men så kommer der noget korg SD-200 på (crunchy analog BBD delay), som er kørt igennem Frostwave Resonator. På et tidspunk kommer der et Rockman Stereo Chorus. Serøst stor lyd!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har lige haft et godt flow og er kommet lidt videre med et ambient track jeg har haft liggende et stykke tid, men det er langt fra færdigt.
Har lavet et råt mix på mine Mixcubes og HD-650. Umiddelbart en super fed combo med mixcubes til level sætning af sporene og til at komponere på og så HD650 til eq og andre finjusteringer. Bliver spændende at høre det i morgen på mine main monitors:

http://www.steinholtz.dk/snd/toolate_bounce01.mp3

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

PelleB skrev:Hold nu f*cking kæft mand!! Hvordan gør de det der??

Hvis bare der var en der gik forkert :twisted:
Det hedder "at øve sig" - det kan man komme langt med! 8-)

Nyt svar