Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg af Morten B »

Lækkert tungt nummer, men mixet lyder meget lukket i forhold til hvad du ellers leverer. Stereo billedet er også lidt snævert.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tak for feedback. :) Du har helt ret. Der lyder lidt mørk når nu jeg lytter på mine store monitors. Og stereo billedet kunne også være bredere.
Må jeg lige kigge på.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Men jeg kan godt høre hvad mixcubes'ne giver. De skal nok bare kombineres med dine nearfields.

Har selv en lille billig single membran højttaler som jeg er glad for. Kører i mono. Den er et godt supplement når der skal sættes niveauer.

En mixcube ville dog heller ikke være dårlig :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har lige fået sat Mail op til at bruge min hotmail konto. Egentligt blot noget jeg længe har ville gøre for at få mine mail på min harddisk som backup, men havde ikke lige tænkt over at min hotmail er 11 år gammel og den starter med at hente de ældste mails først, så nu er jeg selvfølgeligt begyndt at læse nogle af dem. Det er enormt syret og også ret ubehageligt. Ubehageligt at læse mails fra min far som døde for 2 år siden. Han virker helt levende når man læser dem. Og syret at læse mail fra min forrige kæreste. I det hele taget bare underligt at gå tilbage i tiden på den måde.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hyggelig lille video med Daniel Lanois omkring mixing:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Er kommer videre med tidligere omtalte track:

http://www.steinholtz.dk/snd/toolate_bounce03.mp3

Jeg har skået starten væk i dette eksempel da den var noget juks.
Er i gang med at bygge op til klimaks. Har ikke kigget så meget på selve mixet.
Har iøvrigt fundet en elguitar til 50 kr. på et loppemarked. :D Den er også brugt i nummeret men det er super fesent da jeg ikke kan spille guitar. :)
Er også begyndt at lave todo lister til de numre jeg er igang med. Det fungerer virkeligt godt synes jeg, det med at lytte, vurdere og skrive ideer ned, når jeg sidder et andet sted en derhjemme. Kan anbefales.

To do list til dette nummer:

- Intro
- Klimaks
- Indsæt ny sample af dreng under buildup
- Bas variationer
- Variation/fill til trommer
- Optag mere interessant guitar
- Skru ned for stereo delay på MKS-50 pad
- Lav kick reverse til første kick under buildup + små ghost kicks
- Revidér synth melodi (er for fesen?)
- Lav reverse guitar ending til eksplosion - noget highfreq glimmer, evt. reverse chimes? Introducér flere reverse guitar toner.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har haft en super dejlig aften, selvom den ikke har været anderledes end andre. Sjovt som det samme kan opleves så forskelligt.
Har barre chillet, lavet en super lækker pizza og set Mulholland Drive. Tror endeligt jeg har fundet en mening med den film.

Var iøvrigt inde og se David Lynch udstillingen på Gl. Strand forleden dag. Interessant men også mega sort. Fik fat i nogle af hans pointer men det meste kommer så langt inde fra hans bevidsthed at man ikke har en chance for at følge med.

De viste nogle af hans kort film som var ret fede og så så viste de hans Dumbland tegneserier. Kan ses her:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 764151155#

Virkeligt stenet og dumt. Tror bare det at der er nogen som ser dem og griner af det beviser hans pointe. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har her på det seneste fået en enormt fascination af gamle science fiction film trailere:

Tron:


Scanners:

:D

Det er bare så corny og fedt på en og samme tid. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha den Scanners ser fandme dum ud. :-D

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Tron er den sejeste, og jeg er ved at tisse i bukserne, af at vente på Tron Legacy, med musik af Daft Punk! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

lakris skrev:Tron er den sejeste, og jeg er ved at tisse i bukserne, af at vente på Tron Legacy, med musik af Daft Punk! :)
Selvom jeg intet kender til originalen, er Tron Legacy helt sikkert også en film jeg skal se. :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så skynd dig at se den første :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg har faktisk heller ikke set Tron. :oops: Men den skal klart ses snarest - den trailer må virkeligt have været det vildeste dengang. Synes at den den dag i dag er super sej; også musikken er cool. Minder meget om Juno Reactor. Iøvrigt sjovt så langt man er nået med computer grafik i dag men æstetikken har ikke ændret sig; måske tvært imod. Der er så meget focus på at det skal se realistisk ud men stilen i den Tron trailer holder max, synes jeg selvom det er meget primitivt.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kæft det genialt det her:



:dollargrin:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Er inde i en helt blank periode. Får slet ikke lavet noget musik. Har nogle ideer men de når bare ingen vegne. :/
Tænker på at skaffe mig af med noget gear og have et mere minimalt setup, for ikke at have for mange muligheder.
Synes virkeligt ikke det gavner kreativiteten med så meget gear om ørerne. Har lige solgt min Gyraf Pultec, selvom den var fantastisk, men det er bare for besværligt at inkorporere en mono eq i et rent itb setup, synes jeg.

Jeg får tilgengæld spillet en del Alan Wake på xbox360. :) Super fedt spil og mega uhyggeligt. Man bliver dog lidt immun overfor uhyggen til sidst men det ændrer ikke på at spillet er rigtigt fedt skuet sammen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis du har writers block er det jo bare at holde en større eller mindre pause. Sådan kan det jo gå.. :/

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, emnet har jo været oppe at vende herinde en del gange efterhånden og jeg kender ikke mange musikere/malere/forfattere etc. som ikke har kreativitets huller i ny og næ.

Men det går ALTID over. Pas på med at sælge dit gear, overvej det i et par måneder mindst, for når brønden er fyldt op igen kan det føles ærgerligt at have solgt sine guldklumper.

MEN! Hvis du beslutter dig for at sælge din MS-20, så smider du mig lige en PM, ik? :dollargrin:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hehe, den ryger ikke. :) Alle de gamle synths har jeg i hvert fald besluttet ikke at sælge. Det bliver højst pakket væk i et stykke tid.

Det er egentligt ikke er writers block jeg har. Jeg har faktisk flere ideer end adrig før, men jeg får ideerne når jeg ikke er hjemme og så snart jeg kommer hjem og sætter mig foran computeren sker der bare ikke noget. Kan slet ikke få de ideer jeg har oversat til lyd, men det skyldes nok at jeg har møg travlt på arbejde for tiden, og min arbejde som grafiker kræver desværre at jeg sider det meste af dagen foran en computer så når jeg kommer hjem går min hjerne helt død; især hvis jeg sidder foran skærmen. Det er frustrerende fordi jeg rigtigt gerne vil lave musik, men bare ikke har energien.

Får tilgengæld lyttet til en masse musik. Har altid kendt til The Orb's eksistens men aldrig fået lyttet på dem før nu. Helt fantastisk og inspirerende musik! Meget originalt og kreativt det hele.


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

http://vimeo.com/1335711

Mit favorit "The Orb" nummer. Min kæreste har den på original vinyl, der lyder det virkelig lækkert :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Yup lækkert nummer. Er også ret vildt med A Huge Ever Growing Pulsating Brain That Rules from the Centre of the Ultraworld fra samme album.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Var i London i weekenden og høre b.l.a. Hallucinogen og Prometheus inde i nogle gamle tuneller til parkering af toge. Det er en fed ting ved musik som ikke er så mainstream; det bliver ofte spillet på nogle spændende og spøjse lokationer fordi det ikke passer ind i de etablereder spillesteder. Anyway; det var fedt bortset fra elendig lyd. Øv øv. Faktisk var det ikke så meget akustikken der var problemet, som man ellers skulle tro, for der var to andre scener i andre lignende tuneller hvor lyder var fin. Der var f.eks. en hommega scene hvor Astrix spillede; god lyd, men jeg kan bare ikke fordrage den nye Israeli lyd.

Prometheus spillede en masse fra hans nye album Spike, som var udemærket. Han har altid kørt sit eget show og ikke rigtigt fulgt strømmen. I like. Samme med Hallucinogen. Hans stortrommer var dog ikke så fimsede som de har været. :) Kan huske hans lidt ældre tracks havde nogle super bøde fesne kicks. Næh nu er han gået over til at lave vildt langsomt psytrance. :) Tror de fleste af hans numre kørte max 130bpm de første mange minutter i hvert fald.

Var på også på Ministry Of Sound dagen efter, hvilket var en positiv overraskelse. Dygtige DJ's og god lyd. Sygt ond bas (nærmest for meget) - så meget at ens stemmebånd blev moduleret af de dybe frekvenser, så det lød som en ringmodulator hver gang man sagde noget. :)
Det var tilpads med mennesker og behagelig temperatur over det hele; nogen som jeg synes er rigtigt vigtigt for et spillested. Det stedet manglede var et sted hvor man kunne hvile ørene og snakke sammen i stedet for at råbe, og så burde de spille noget mere afvækslende musik i de forskellige rum. Giver slet ingen mening at have 4 forskellige rum når det er præcis samme musik der spilles i dem.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ej sådan en weekend kan jeg godt være meget misundelig på. :)
De forstår at lave nogle gode fester i England IMO. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fedt. Jeg har flere gange haft planer om at tage til London, bla. for at høre nogle twisted kunstnere, men det er ikke blevet til noget endnu.
Lyder som en rigtig god tur :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har købt Call Of Duty Black ops til xbox360. Kæft et lorte spil. Ufatteligt hurtigt og forvirrende gamepley. Har slet ikke følelsen af at det er mig som spiller. Jeg lægger slet ikke mærke til om jeg skyder folk eller ej fordi det hele er så forvirrende. Plus at indtilvidere er nærmest alt scriptet så man bliver bare slæbt igennem hele spillet og får at vide hvilken retning man skal skyde. Uderover et skod gameplay vil den enten ikke gemme mit spil, eller også er det meningen at hvis jeg siger "save and quit" at jeg starter hver bane helt forfra!? Skudlydende er også elendige; lyder fjernt og helt uden punch. Det eneste positive er utroligt flot grafik og zombiemode som er ret scary.

Dont buy.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det må man da sige er noget af en falliterklæring hvis det også afspejler andre spilleres holdning. Synes det har været temmelig hypet. Men tak for tippet da, selvom det er kedelige penge at ha' brugt.. :/

Nyt svar