Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg Skrevet: 18. jul 2018, 19:21

Er så meget i 80'er synthesizer soundtrack humør for tiden:

Jeg så Terminator utallige gange da jeg var lille. Husker hver eneste lyd. Anede intet om synthesizere den gang, men kan huske hvor betaget jeg var af alle de mystiske synth lyd. Lyden i starten af dette track er for fed (Prophet 10 har Brad Fiedel sagt at det er).
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 18. jul 2018, 19:36

Jeg har altid bedre kunne li' temaet i 2'eren. Men musikken i begge de gamle film er så fed.

Hvad så med Axel Foley filmene, kan du li' musikken til dem? Det er jo ligeså meget synth, bare en anden boldgade.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 18. jul 2018, 20:08

Temaet i 2eren er ret meget det samme som temaet i 1'eren, men med mere moderne og cinematiske lyde. Det er også af Brad Fiedel. Ellers kan jeg faktisk ikke rigtigt huske soundtracket til T2, udover en enkelt ret fed synth lyd som går igen.
Syntes musikken til Beverly Hills Cop var fed nok, men jeg føler ikke rigtigt noget for det. Det er lidt for lallet og glad musik.
Brugeravatar
Arnold
Producer
Producer
Sted: Sønderjylland

Indlæg Skrevet: 19. jul 2018, 08:14

T1 var på mange måder mere rå end T2. T2 var mere poleret (og sikkert også med større budget) og derfor en glimrende scifi actionfilm, men manglede den horror, som var i etteren IMHO.
Jeg kom aldrig helt ud på kanten af sædet som jeg gjorde ved T1, og musikken i den første er helt speciel - prøv blot at lytte til den hidsige synthmusik i nogle af biljagterne (!) - det ville aldrig gå idag (bortset måske fra i Stranger Things). Musikken bidrager i den grad til uhyggen i T1, som er næsten fraværende i T2. Desuden burde Arnold aldrig være holdt op med at spille skurk. Oh well.....
vh Arnold
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jul 2018, 11:07

100% enig. T1 var nemlig mega rå og upoleret, på den fede måde. Synes også T2 er en rigtig god film, men meget mere Hollywood og clean. Tror egentligt jeg vil sige at T2 er en bedre film, men jeg føler bare mere for T1. Jeg lyttede lige til T2 soundtracket i går. Det er lidt spøjst, for det er faktisk meget horror agtigt når man hører det alene, selvom T1 er en mere dyster film. Men T2 soundtracket er horror på en mere klassisk måde, med strygere og kor. Synes der manger det rå og maskinelle feel, som soundtacket til 1eren har, men det er stadig ret fedt. Til gengæld synes jeg at T2 soundtracket føles mere outdated end T1 i sin produktion. T2 soundtracket lyder vanvittigt slut 80'er start 90'er agtigt, med synth trommer og reverb på alt. T1 soundtracket er mere tidløst, dog med enkelte numre med samplede orkester hits som lyder vildt 80'er agtige.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. jul 2018, 12:37

Hah det nok min nye favorit person på youtube:

Indrømmet jeg har kun set 3 min men er flad af grin.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. aug 2018, 15:15

Udfaldet af dagens 2 timer leg:
https://soundcloud.com/steinholtz/poppy-sketch/s-r5oM6

Syyyyygt cheesy og fesent, så den bliver ikke public på min soundcloud. Kæmper ofte med ikke at lave noget cheesy, men der sker tit. Men det er sjovt at lave. Kunne måske godt dreje det til noget mindre fesent, da jeg synes bas og trommer er fede nok i lyden, men tror jeg lader det være som den lille krusedulle som det er.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 17. aug 2018, 15:18

:banan: fornemmer jeg et strejf 80'er inspiration? :)
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. aug 2018, 15:26

Tjo måske nogle af lydene, da de er EMU Emulator samples, men jeg overvejede faktisk at gå all in og konvertere det til ren 80'er synthwave bonanza. Så ville det passe til mit super-hemmelige-projekt som jeg har arbejdet på i nogle måneder nu. 8-)
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 20. sep 2018, 10:33

Har lige opdaget at flere, hvis ikke alle, de numre jeg har liggende på soundcloud, og hvor jeg har slået download til, er blevet hentet og lagt ud på en masse meget obscure sites, til fri download. Virkeligt noget lort, at jeg nu ingen kontrol har over hvor mine numre havner til download. Skulle måske have sagt til mig selv at dette ville ske. Har slået download fra nu og skal aldrig, aldrig, aldrig, lægge noget ud på nettet til fri download fremover. Det forhindrer nok ikke at det stadig vil ske, men forhåbenligt kan det minimere det.

Tilbage til "Blogs"