OT: Er jeg den eneste, der lægger mærke til, at de første 5 giver 37 - det samme som den sidste?Razmo skrev:Christoffer I. N. skrev:Deep Mind 12, Prophet 12, Prophet X, Tempest, Pro 2, Subsequent 37 ...
Tak - forsæt så bare emnet.
Dato tors 28. mar 2024 18:51
Indlæg af SustainerPlayer »
OT: Er jeg den eneste, der lægger mærke til, at de første 5 giver 37 - det samme som den sidste?Razmo skrev:Christoffer I. N. skrev:Deep Mind 12, Prophet 12, Prophet X, Tempest, Pro 2, Subsequent 37 ...
Indlæg af Christoffer I. N. »
Sådan er det.. Lær værktøjet at kende istedet for at købe nyt.Razmo skrev:jeg har aldrig lavet så meget og lært så meget om sounddesign som efter jeg besluttede kun at forholde mig til REV2...
Yup... hvilket faktisk også har gjort at jeg overvejer DeepMind12... har luret dens SysEx, og den lader til at være kompatibel til SoundDiver som jeg bruger som editor... men med det sagt, skal det også være synths der vækker min interesse og lyst til at skabe noget på, så det er lidt af hvert... men DeepMind12 er helt klart en maskine jeg er interesseret i... og prismæssigt er det jo en no-brainer... plus de mange FX tiltaler mig ved den... der er nok også mange der har købt den, så masser af kunder hvad det angårmik_c skrev:Hvis du pønser på at sælge lydbanke, ville det så ikke give mening at vælge nogle lidt mere prisvenlige modeller som flere har råd til og der er flere i omløb af?
Der er jo sådan set intet i vejen for at gøre begge dele... men mit sound bank projekt er ikke mit hovedmål, jeg er bare nødt til at lave de lyde selv jeg ikke kan få på andre måder, og har besluttet at prøve at sælge bankerne hvis jeg kan... det er ikk enoget der behøver give en masse, jeg laver dem hovedsageligt til mig selv, men man kan jo lige så godt tjene det man kan på dem, når nu folk selv spørger ind til at købe... det er ikke noget jeg regner med giver vildt meget... så jeg behøver som sådan ikke gå efter de synths der koster mindst... men du har nok ret i, at der er mest salg i lydbanker på de billige som nybegynderne plejer at vælge ... jeg synes dog også at DeepMind hører til i den kategori... de der "sub-5000 kroner" synths.mik_c skrev:Jeg tænkte mere sådan billigere synths som UltraNova/miniNova, Blofeld, Reface DX, Roland JD-Xi og i den dur ... alle synths med mange parametere og advancerede synth muligheder og en stor kundebase af brugere der sikkert aldrig får nosset sig sammen til at programere særlig mange lyde på dem selv. ... Men kan godt være det er bedre det du har gang i med det lidt dyrere segment. Dem der ejer de lidt dyere synths er måske også lidt mere villige til at betale for sound packs på trods af der er færrere potentielle brugere.
Det er jeg enig i... den virker til at være helt utrolig til prisen... ja ja, det er Behringer, men hvis man passer på sit udstyr, så tror jeg nu nok den holder længe... ellers kan man sige, at den ikke er dyrere, end at man kan købe en mere... de kan jo også kobles sammen til flere voices så man vill ejo kunne bruge dem sammen... Jeg rører også sjældent knapper og fadere/knobs.. .jeg editerer jo via editor, så det er meget lidt slid jeg har på mine maskiner... det eneste jeg ville være lidt nervøs ved omkring Behringer er keybed'et... det er jo det eneste ud over ModWheel og PitchWheel jeg sådan rigtigt slider på kan man sige... men det må man jo tage med... dens effekter er hvad der gør den unik, plus dens Roland-like analoge filtre selvf... men den er ikke essentiel for at jeg kan lave det jeg vil... men nu er jeg lidt ligeglad med om jeg har mere end jeg har brug for, det handler for mig efterhånden mere om at jeg får det jeg har BRUGT! ...Joachip skrev:Hvis ikke det var fordi jeg var inde i et eller andet sært inspirationsmæssigt vakuum, ville jeg købe en Deepmind12 med det samme. Jeg kender to der har den, og de laver begge to nogen virkeligt seje ting på den. Den ene laver sådan noget happy house/techno/electronica på den (svulstige akkord-lyde!), mens den anden laver dyster mørk ambient og experimental, hvilket DM12 åbenbart også klarer rigtigt godt.
Og det er også interessant at se hvad de to får ud af den, fordi ham den første som regel programmerer alting, mens ham den anden i meget højere grad drejer på knapper "live", og derfor aldrig kan outputte det samme to gange i træk. Så folk med så forskellige arbejdsmetoder kan åbenbart få noget ud af den.
Og selvom jeg generelt ikke går så meget op i built-in effekter i en synth, så må jeg sgu sige at dens effekter er over normal standard. F.eks. synes jeg dens mange forskellige distortions og amp simulations er overraskende gode... og endda forskellige. Dens rumklange er vistnok TC, som ikke er mit typiske valg, men til synth lyde synes jeg faktisk TC er et godt valg.
Hvor holdbar den så er, er så spørgsmålet. Allerførste gang jeg prøvede den oppe hos min ven, fik jeg lige trukket en plastic-dut af en af faderne. Den kunne heldigvis let sættes på igen. Men f*ck jeg fik røde ører, og han skraldgrinede og sagde "ja, det er jo behringer!".
Indlæg af SustainerPlayer »
Ja, jeg tog et mere der var bedre :DSustainerPlayer skrev:Ser hyggeligt ud. Der vil man gerne tilbringe en masse tid.
EDIT: Hov skiftede skærmbilledet lige der?
Indlæg af Christoffer I. N. »
Præcis... og det er jeg faktisk begyndt lidt på, og der skal ikke særlig meget til at få rigtig gode lyde ud af det trick, selv om det tager en del mindre tid at lave... specielt layering af to forskellige presets, hvor der så tilpasses og ændres i layers ind til de passer godt sammenChristoffer I. N. skrev:Du kunne også lave en variation af nogle af lydene, eksempelvis ændrede waveforms kan jo gøre en del, eller en anden FX i brug, eller noget.
Indlæg af AntonAuton »