Razmo's Gear Rant tråd...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Razmo's Gear Rant tråd...

Indlæg Skrevet: 23. nov 2019, 16:36

Jeg er ked af at læse om dit tab.

Angående musikken, hvad med at sætte realistiske deadlines? Det har virket for mig, iforhold til produktivitet.
Gravity Assist - 20160713 Atmo Jam - 14 minutters Ambient/Drone jam fra Juli 2016:
https://youtu.be/G03catbxvy8
Brugeravatar
fugmann
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg Skrevet: 23. nov 2019, 17:13

Jeg tror, at Quantum er noget for dig, Razmo - den byder ligesom på det hele - og er high-end i min bog.

Selv har jeg lige anskaffet mig en Summit - den er super nice, men ikke så dyb som det, du beskriver, du gerne vil have.

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik

"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 24. nov 2019, 12:38

Christoffer I. N. skrev:Jeg er ked af at læse om dit tab.

Angående musikken, hvad med at sætte realistiske deadlines? Det har virket for mig, iforhold til produktivitet.

Jeg forstår godt din pointe, men jeg tror faktisk ikke deadlines er nødvendigt... det der er nødvendigt er at jeg sætter et punktum for synth indkøb, for den tanke der har gjort mest skade igennem de sidste snart 30 år er den med at "jeg skal bare lige have den der også, SÅ kan jeg gå i gang!" ... lige meget hvor meget man godt ved det er åndsvagt, og forstår problemet, så sidder man alligevel og venter... det kan sagtens sammenlignes med et misbrug for at være ærlig, for bare tanken om aldrig at skulle købe nyt spændende er til at rive sig i håret af bare ved tanken... men der vil ALTID være nyt og spændende... og det er jo det der er problemet.

Jeg er ret sikker på det handler om at komme fra den grøft der hedder at over analysere sit setup, og over til den anden grøft hvor det handler om at lave noget musik med det værktøj man nu engang har, uanset hvor mange flere "farver" du så end kunne få på "paletten" ved at vente på mere. men at tage skridtet er svært, og det er derfor jeg sammenligner det lidt med et misbrug.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 24. nov 2019, 12:40

fugmann skrev:Jeg tror, at Quantum er noget for dig, Razmo - den byder ligesom på det hele - og er high-end i min bog.

Selv har jeg lige anskaffet mig en Summit - den er super nice, men ikke så dyb som det, du beskriver, du gerne vil have.

Sent from my iPad using Tapatalk

Faktisk ville jeg have nuppet en SUMMIT hvis ikke det var for at QUANTUM existerede... men QUANTUM er den del mere dyb som du selv er inde på (selv om jeg bestemt ikke synes SUMMIT ikke også er dyb), og den har et bedre interface til alt det der er "under the hood".

Men jeg skal nok blive glad for QUANTUM... jeg har hørt så mange video'er online nu, at jeg slet ikke er i tvivl :)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. dec 2019, 21:47

Så er den her endeligt... og hold da op for en byggekvalitet, virkeligt lækkert design, og tangenterne er simpelthen ACE! --- FATAR TP8/SK ... tror det er det bedste keyboard jeg har haft nogensinde... Aftertouch'en er simpelthen PERFEKT!!! ... virkelig dynamisk, ikke for hård, ikke for løs, virkelig sådan at det er brugbart at spille med... jeg havde eller næsten opgivet aftertouch på synths, men nu kan det bruges til noget...

man skal lige vænne sig til "juletræet" med alle de farvede LEDs, men det er virkeligt et fedt feedback du får med dem... kan også godt lide at mod og pitch wheel er af solidt metal! ... alt på den her synth oser bare af "flagship synthesizer". :-D
Vedhæftede filer
78707949_2297321783892196_6758540973409566720_o.jpg
78707949_2297321783892196_6758540973409566720_o.jpg (70.44 KiB) Vist 274 gange
Brugeravatar
mik_c
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 11. dec 2019, 11:28

Razmo skrev:

Jeg forstår godt din pointe, men jeg tror faktisk ikke deadlines er nødvendigt... det der er nødvendigt er at jeg sætter et punktum for synth indkøb, for den tanke der har gjort mest skade igennem de sidste snart 30 år er den med at "jeg skal bare lige have den der også, SÅ kan jeg gå i gang!" ... lige meget hvor meget man godt ved det er åndsvagt, og forstår problemet, så sidder man alligevel og venter... det kan sagtens sammenlignes med et misbrug for at være ærlig, for bare tanken om aldrig at skulle købe nyt spændende er til at rive sig i håret af bare ved tanken... men der vil ALTID være nyt og spændende... og det er jo det der er problemet.

Jeg er ret sikker på det handler om at komme fra den grøft der hedder at over analysere sit setup, og over til den anden grøft hvor det handler om at lave noget musik med det værktøj man nu engang har, uanset hvor mange flere "farver" du så end kunne få på "paletten" ved at vente på mere. men at tage skridtet er svært, og det er derfor jeg sammenligner det lidt med et misbrug.

Men har du så fået lavet noget musik endnu? ... eller har du opfundet endnu en grund til det ikke liiiige skal være nu, men men snart?
Håber du er kommet igang :) .. men hvis ikke kan det være at din GAS ikke er problemet men bare et symptom på dit problem... for som du selv siger kan det sammenlignes med misbrug. og en misbruger har aaaltid en god undskyldning for hvorfor det aldrig skal være liige nu at den rigtige forandring skal ske.
Brugeravatar
fugmann
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg Skrevet: 11. dec 2019, 12:19

mik_c skrev:
Razmo skrev:

Men har du så fået lavet noget musik endnu? ... eller har du opfundet endnu en grund til det ikke liiiige skal være nu, men men snart?
Håber du er kommet igang :) .. men hvis ikke kan det være at din GAS ikke er problemet men bare et symptom på dit problem... for som du selv siger kan det sammenlignes med misbrug. og en misbruger har aaaltid en god undskyldning for hvorfor det aldrig skal være liige nu at den rigtige forandring skal ske.

Jeg vælger at kalde det en hobby for mit eget vedkommende. Laver selv musik, men har også købt og solgt en del, hvilket jeg finder inspirerende og spændende :-)
Med venlig hilsen

Henrik

"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 11. dec 2019, 14:58

mik_c skrev:
Razmo skrev:

Jeg fik den i går, så det et nok svært at svare på så hurtigt, men der går nok lige lidt tid med at lære at finde rundt i dens interface osv... Men målet er helt bestemt at lave musik nu, og ikke købe flere synths.

Jeg har dog planer om at købe en sub, nogle mere high end hovedtelefoner og måske et eksternt usb lydkort, men ellers ikke mere, og kun for at oppe kvaliteten på de nævnte ting fra hvad jeg har nu.
Brugeravatar
ThomasRiem
Producer
Producer
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg Skrevet: 12. dec 2019, 15:26

Jeg er osse ked af at høre om din far - men det er nogle gode tanker, du har fundet anledning til.

Razmo - du har i al fald rørt bl.a. mig. Dine stadige rants og den mest alvorlige, mest velunderbyggede, sagligt argumenterede og kroniske GAS er på mange måder en inspiration, som jeg skylder dig tak for. Og jeg tror ikke, jeg er alene om det.

Jeg kan så nævne, at mange af de lokale diskussioner hjemme hos os om indkøb af guitarer, synths osv osv i hvert fald har givet mig den opfattelse, at jeg nok BÅDE spiller, men OGSÅ samler... :roll: Og det er jo sådan set fair nok, når der går pokemon i den.

Som jeg læser dig, så er du ikke kun musiker og komponist, men også interesseret i synthesizere i sig selv. Det er den slags mennesker, der ender med også at lave bøger eller youtubeklip om synthesizerne etc etc. Det bliver dit musikalske output ikke ringere af! DU må ikke tvivle på, at du har gang i noget godt og noget vigtigt. For mig er du i hvert fald et af forummets interessante stemmer. Tag det med FWIW...
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 12. dec 2019, 16:27

ThomasRiem skrev:...
Som jeg læser dig, så er du ikke kun musiker og komponist, men også interesseret i synthesizere i sig selv. Det er den slags mennesker, der ender med også at lave bøger eller youtubeklip om synthesizerne etc etc. Det bliver dit musikalske output ikke ringere af! DU må ikke tvivle på, at du har gang i noget godt og noget vigtigt. For mig er du i hvert fald et af forummets interessante stemmer. Tag det med FWIW...

Ja klart. De fleste af os herinde er nørder, med hver vores niche-interesser. Razmo's synth-nørderi er altid værd at læse!
Gravity Assist - 20160713 Atmo Jam - 14 minutters Ambient/Drone jam fra Juli 2016:
https://youtu.be/G03catbxvy8
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. dec 2019, 20:55

Tak for de pæne ord de herrer :)

Ja GAS er noget underligt noget... jeg har lige investeret i en shotgun mikrofon for at kunne optage alle mulige ting til brug i Quantum... fint nok, lige ind til det går op for mig at mikrofonen er en condenser mikrofon, og skal bruge 48v phantom power som jeg ikke har, hverken på lydkortet eller min transportable SONY PCM D100... :roll: ... så nu har jeg også bestilt en simpel preamp så jeg kan få signalet ind i maskinerne... og kommer til at finde en løsning mere, hvis jeg vil bruge mikrofonen med min transportable optager... der er altid et eller andet :?
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 14. dec 2019, 16:20

Jeg er ked af at høre om din far.
Og jeg kan godt genkende tankerne om "hvad er det egentlig jeg efterlader?" Det er nok faktisk et sundt spørgsmål at stille sig selv.

Mht. valg af udstyr, så tror jeg ikke den perfekte synth findes. Man er nok altid nødt til at finde sig i nogle særheder og design-underligheder man ville have lavet anderledes hvis man var en eller anden almægtig synth-gud der kunne trylle random udstyr ud af den blå luft.

Så måske er det også bare noget med at indse, at al ens musik nok i sidste ende vil være lavet på gear der ikke var 100% optimalt. Det er ihvertifald tilfældet med de ting jeg selv har lavet. Så næste gang du finder en mangel, så træk på skuldrene, sig "pyt" og lav en nødløsning / work-around. Det vigtigste er sgu at få gjort musikken færdig, tror jeg. Måske er det risikabelt og kreativitetsblokerende at blive for perfektionistisk?

Og så glæder jeg mig til at høre noget fra dit nye "juletræ" - og det behøver slet ikke være perfekt på nogen måde! Bare gi' den gas. :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 22. dec 2019, 22:02

f*ck også... har været nødt til at sende Quantum tilbage til en bytter... displayet havde to mørke blobs midt på displayet som ikke ville gå væk, og skiftede form og størrelse når man gled fingeren hen over dem... egentligt kan man nemt se displayet og jeg kunne nemt leve med det for at være ærlig, men jeg vil ikke betale 30k for noget der har skønhedspletter... no way... selv om den ikke skulle sælges ever, så trækker det alligevel også ned i resale value...

Så nu må jeg vente til efter jul med at komme videre med min quantum dykning :roll: ...men sådan er det... så får GTeren alt kærligheden ind til da :)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 21. jan 2020, 16:15

Nå... min QUANTUM skulle gerne komme hjem i starten af næste uge... den ble sendt tilbage da display havde fejl... de kunne så ikke levere før en måned senere, og havde sat prisen ned med 2.200 siden, så jeg bad om at få pengene tilbage, og så købte jeg en ny 2.200 billigere :) man må jo spare der hvor man kan.

Jeg valgte at sælge GT'eren da det eneste jeg vil savne er VariPhrase teknologien, og jeg kan ikke helt forsvare at have et så stort skrummel stående når det kun er ca. 10-15% af dens features jeg er interesseret i... jeg må bare undvære VariPhrase... det går nok.

Jeg kan lave stort et næsten alt hvad jeg vil med QUANTUM, men jeg kan gofdt høre den digitale front end aldrig kommer til at hamle op med rigtige analoge oscillatorer, hvilket var grunden til at jeg ville have en MOOG ONE... men jeg kvier mig over prisen... og så kommer Dave Smith og introducerer løsningen med ekstra tant og fjas; PRO 3 ... 3 klassiske analoge filtre med analoge VCOs, og så en dyyyb engine samt en wavetable oscillator... den kommer til at udgøre bass/lead/sequences og fx der hvor QUANTUM ikke kan slå til i rå analog lyd... så nu er jeg ved at spare op the SE versionen af PRO 3 :) ... det vil også være alt jeg behøver... de skal bare bruges samtidigt (layer).
Vedhæftede filer
Pro_3_SE_Hero_Left_Side_812390-241d548e0b87dafa3597326271697036.jpg
Pro_3_SE_Hero_Left_Side_812390-241d548e0b87dafa3597326271697036.jpg (393.13 KiB) Vist 56 gange
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 21. jan 2020, 19:51

Razmo skrev:så nu er jeg ved at spare op the SE versionen af PRO 3 :) ... det vil også være alt jeg behøver... de skal bare bruges samtidigt (layer).

Elsker det udsagn - overvejer at skrive datoen i kalenderen:)
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 21. jan 2020, 19:52

Razmo skrev:
Jeg valgte at sælge GT'eren da det eneste jeg vil savne er VariPhrase teknologien, og jeg kan ikke helt forsvare at have et så stort skrummel stående når det kun er ca. 10-15% af dens features jeg er interesseret i... jeg må bare undvære VariPhrase... det går nok.

Så må du hellere købe en VP9000 af mig:)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 21. jan 2020, 22:15

Naah... Ikke mere variphrase til mig, nu må det høre op :)

Quantum og Pro3 burde give mig det værktøj jeg har brug for, så jeg holder der... Det giver mig også et langt bedre fysisk setup, hvor der også er plads til at rigge op til mikrofon optagelser... To store keyboards som Quantum og GT tager stort set alt bordplads hvilket jeg er utilfreds med... Pro3 er tilpas kort i bredden så den kan stå bag Quantum og stadig have plads til mine små A3X monitorer i hver side, og jeg vil kunne spille begge keyboards nemt med hver hånd hvis jeg vil dette.

Jeg har stadig indgange til at tre stereo synths kan tilkobles, men jeg kan ikke rigtigt finde noget jeg finder essentielt, så det lader jeg bare ligge.

Tilbage til "Blogs"