Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Re: Holgers Blog

Indlæg Skrevet: 12. feb 2020, 22:03

Holger skrev:PS. Der er i øvrigt et Apple TV 4K på vej til dig med GLS i dag. Burde ankomme om 1-2 dage.

Den er lige ankommet i dag, den "flinke" GLS mand havde bare stillet den på jorden, heldigvis var det tørt hvor den stod.

Men jeg fik koblet den til og sikke da en forskel, alt blev lige skarpere og fik betydelig højere framerate, men den ville ikke slå HDR til.. hmm.. Så stod der på TV'et at jeg kunne flytte mit HDMI kabel fra port 1 til 2 eller 3 hvis jeg ville kører HDR... hmm.. Det prøvede jeg og så kørte det også.

Nu kom det så pludseligt til syne at mit TV er forholdsvist billigt, alt fancy automatik og optimering (boost kontrast og farver og hvilken HFR algoritme jeg ville bruge osv) skulle lige slåes fra.

Tusind tusind tak Holger, det er blevet super godt! Selv konen kunne tydeligt se forskel uden jeg havde sagt noget.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 12. feb 2020, 22:45

Cool, så det lykkedes med HDR?

Husk at køre “auto” på det meste i Apple TV, med mindre du kender dit TV godt.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 12. feb 2020, 22:48

Ja HDR kom op at kører rigtigt, jeg har sat Apple TV til de indstillinger TV'et understøtter, men nu er det meget nyt for mig, så det kan ende med at gå tilbage til auto hvis der skulle opstå noget.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 16. feb 2020, 13:43

Igen i år kan jeg bryste mig af at være Mr. Melodifestival, Melodifestivalen værende den svenske udgave af Melodi Grand Prix.

I Sverige tager man det ret alvorligt og der er hele 4 semifinaler som holdes med ugers mellemrum.

Der er afholdt 3 ud af 4 semifinaler og jeg har utroligt nok masteret en vinder (går direkte videre til finalen) i hver eneste af de 3 semifinaler + en 2nd change (lucky loser).

Det er bl.a.

The Mamas - Move (semifinale 1)
Dotter - Bulletproof (semifinale 2)
Mariette - Shout It Out (semifinale 3)
og lucky loser Ani don Demina - Vem är som Oss

Videre gik desværre ikke Faith Kakembo - Crying rivers

Jeg har en enkelt sang med i 4. og sidste semifinale, men nu får vi se. Hat trick indtil videre er præcis som skete sidste år, hvor jeg også masterede finalevinderen.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 16. feb 2020, 14:44

Det er kraftdeme stærkt Holger!!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 16. feb 2020, 15:18

Jo tak :-)

Med til historien hører at der er vel lidt over et dusin mennesker (sangskrivere og producere/mix engineers), der nærmest har gjort Melodifestivalen til en musikalsk levevej i Sverige, hvor det er velanset på en anden måde end i jante-Danmark.

Dette dusin af mennesker + deres A&Rs og labels er gode kunder her i bixen, så "the game er rigged" for mig kan man sige, da sandsynligheden for at deres sange ender hos mig er stor, og dermed også sandsynligheden for at de vinder.

Derefter kører den gode cirkel: hvem vandt sidste år? Hvem masterede det? Ham bruger vi igen (eller andre tænker det samme og nye introduceres i cirklen). Og så fremdeles.

Jeg har også lavet DK Melodi Grand Prix i adskillige år nu, men i år er anderledes, hvor jeg kun har et par sange med. Måske ender hele bunken her inden udgivelse, men don't know. Der skete et skift i indsending og nominering i år.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 16. feb 2020, 15:25

Jeg er ved at falde ned af stolen af grin :lol:
Selvtilliden fejler intet :dollargrin:
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 17. feb 2020, 15:42

Nr. 5 i Sverige med Anis don Demina - Vem E Som Oss.
https://open.spotify.com/track/20052FYa ... yLnIgz7Hag

Platinplade i DK for Alexander Oscar & SVEA - Complicated (Sony Music), Guld i Norge.

Guldplade for Rasmus Seebach - Lovesong (Universal Music) samt platinplade for Tak For Turen (opsamlingsalbum).

Mix/mastering af Faustix ft. Skinz i dag. Tror det bliver et forårs/sommerbasker.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 28. mar 2020, 02:40

Shoutout fra Flux til Holger og specifikt et af hans presets til Flux Syrah i deres nye video, se fra 6:20 og 20 sekunder frem:

Gravity Assist - Reinject 02 - Joachips dansable uptempo Polka transformeret til mørkt Soundscape - Juni 2018
https://youtu.be/Q43_cF7aGcE
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 28. mar 2020, 08:44

Tak, sjovt.

Tilbage til "Blogs"