Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Luny Tune skrev:Fint med ombygningen til kursusbrug. Men det vil måske være lidt som at sidde i et klasselokale når der skal arbejdes med musik og det er nok knap så tjekket. Jeg forestiller mig at du allerede har overvejet de ting, men nu ser jeg det lige. :)
Yes, har overvejet det, men synes det er et ok kompromis. Bordene kan skubbes sammen evt.
Et par tanker (Håber ikke de allerede er nævnt, men jeg har ikke læst hele tråden igennem...):

- Borde monteret på væggen der kan klappes ned når de ikke bruges.
Nah, for hvor skal jeg så stille iMac, lydkort og USB keyboard
- Klapstole. (Man kan godt få nogle ordentligt gode nogen. Men ellers nogle der kan stables og sættes væk)
Ja det er måske en god idé rent pladsmæssigt, dog skal siddekomforten være i orden for kursisterne som skal sidder der op til 4 timer i træk.
- Bærbare computere.
For små skærme, for dyre og for skrøbelige. Jeg er 100% på iMac :-)
Skal der bruges MIDIkeyboards i denne forbindelse?
Yes, bare et lille et af slagsen.

Medlemsavatar
Tue
Medlem
Indlæg: 141

Indlæg af Tue »

Det ser da rigtig godt ud! Jeg kunne godt have tænkt mig at man kiggede dig i ryggen i stedet for ind i væggen, men det kræver jo en del opsæning/nedpilning i forbindelse med kurserne.

Kan du ikke få plads til lidt flere stationer? Hvad med at fyre sofaen? Jeg ville helt sikkert gå efter tc kortet.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg vil ikke have flere stationr end 4 til at starte med fordi jeg vil holde holdene små i starten. Så må vi se om jeg udvider bixen senere. :-)

Af praktiske årsager bliver stationerne sat mod væggen.

Jeg fyrer nok sofaen og det bliver to lounge lænestole.
Senest rettet af Holger fre 19. okt 2007 19:30, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Billede

Et logo-oplæg jeg er godt tilfreds med

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Og overvejer disse lounge stole i stedet for sofa

Billede

Default avatar
M. Pedersen

Indlæg af M. Pedersen »

Holger skrev:Billede

Et logo-oplæg jeg er godt tilfreds med
Syntes det ser lidt kedeligt ud .. tomt og så minder logoet mig lidt om et bildæk.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lækker stol da!
Logo ser meget ligetil ud, det er ok imo.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

M. Pedersen skrev: Syntes det ser lidt kedeligt ud .. tomt og så minder logoet mig lidt om et bildæk.
Hæh hæh, bildæk ligefrem :-) Center for Bildæk

Jeg går efter noget simpelt, lidt a la f.eks. Apple, så har brugt en sans serif skrift Kozuka Gothic Pro. Grafikken er et modificeret V-Pot.

Når det bliver integreret i et website bliver det mindre tomt, men det skal selvfølgelig kunne fungere for sig selv også.

Et godt logo skal kunne fungere i stort og meget lille samt sort/hvidt:

Billede

Billede

I sort/hvid vil jeg bare ændre farverne i potmeteret til hvid.

Og så kan jeg godt lide Thomas' forslag om "få styr på teknikken bag musikken" eller måske bare "teknikken bag musikken"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Med mindre jeg på mirakuløs vis får købt Lydteknik.dk til centeret af Tue så må jeg nøjes med de mindre mundrette muligheder:

http://www.lydteknikcenter.dk

Fordelen er, at det ser bedre ud og er nemmere at læse i links og på nettet. Ulempen er, at det ikke er det korrekte navn, men omvendt ordstilling.

eller

http://www.centerforlydteknik.dk

Fordelen er, at det er nemt at huske hvis man kender navnet og er det mundrette navn. Ulempen er, at det er noget sværere at læse som link på nettet.

Hvad synes I?

Medlemsavatar
Lauge
Forum Donator
Indlæg: 445
Sted: Espergærde (3060)

Indlæg af Lauge »

Ligger dårlig i munden og lyder som et sted kun for teknikkere.
Ligger bedre i munden og lyder som et seriøst sted.
Lauge

Medlemsavatar
Lauge
Forum Donator
Indlæg: 445
Sted: Espergærde (3060)

Indlæg af Lauge »

oesterby skrev:Ahh ja - floorplanner! Jeg vil nok aldrig glemme den dag, da der var en venlig mand, der smed det link her på forummet!
Det var Pappa selv :-) Men tak heller de drenge der har siddet og kodet sitet. Det har taget sin tid.
Lauge

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev:www.centerforlydteknik.dk

Fordelen er, at det er nemt at huske hvis man kender navnet og er det mundrette navn. Ulempen er, at det er noget sværere at læse som link på nettet.
Mon ikke folk flest ikke så meget læser links? ... man klikker bare.
Evt kan du gøre det mere læsbart ved at lave de vigtige bogstaver store: http://www.centerForLydteknik.dk – i de sammenhænge, hvor det er muligt.

Syns ikke logoet umiddelbart siger "lydteknik" ... men jeg er måske for oldschool vant til at metre er lineære, ikke cirkulære.
Hvis det var mig, ville jeg enten lave det mere "realistisk" (det er ikke 3D nok til min smag, hvis det skal være 3D agtigt) ... eller også ville jeg gå i den anden grøft, lave det totalt forsimplet ... øjeblikkelig læsbart ... lissom æblet i Apple's.
Men hvordan det specifikt skulle se ud har jeg ikke noget bud på. Og dog; Lydmaskine logoet siger mere Lydteknik til mine øjne, end "bildækket" gør.

Stolen ser cool ud. Får lyst til at prøve den.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

http://www.centerforlydteknik.dk er det så indtil videre. Har købt domænet. Tak

Mht. logo så vil jeg da lige overveje at hapse Lydmaskinens logo til Center for Lydteknik, måske.

Det er ikke et meter men et V-Pot, en knap :-) Men jeg har tilføjet mere end 1 farve, så det nu også ligner et meter, det er nok dér forvirringen opstår.

Jeg har rettet lidt i logoet nu, prøv at reloade fra server i browseren. Lidt mere 3D på farverne er ændret lidt.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev:Har købt domænet.
Hvad giver du for sådan noget? Og hvem køber man det egentlig af?
Holger skrev:Jeg har rettet lidt i logoet nu, prøv at reloade fra server i browseren. Lidt mere 3D på farverne er ændret lidt.
Okay. Til mig siger ikke umiddelbart nogetsomhelst. Måske fordi jeg har i årevis har arbejdet på bedaget udstyr, hvor segmentets norm for visuals har ændret sig i mellemtiden.
Hvis 99% af de interesserede med det samme opfatter "signalværdien" er det jo godt.
Virker ikke for mig, ku være hvadsomhelst: bildæk, lakridskonfekt osv. Ser slet ikke lyd eller musik.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvis du kun bruger logoet on-line synes jeg det er ok. På tryk tror jeg dog ikke det vil fungere optimalt.
Men ellers en rigtig god ide med et hold kursus...

Sker der ellers noget med din bog, eller står den stille? :)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

checkede lige logoet endnu en gang: Nu ser jeg (en anden) grund til at øjet ikke kan lide det. Farverne slås for meget mod hinanden. Som primær-farve-clash på kommunale legepladser, der giver en svag kvalm fornemmelse.
Lidt det samme her...
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha, jeg fornemmer en svag antipati.

Farverne er netop de farver man bruger som rød/gul/grøn i meteret, og så er det vel nærliggende at bruge i logoet (primærfarver eller ej).

Jeg vil ikke udelukke at jeg ændrer det. Men jeg er ikke umiddelbart interesseret i at det skal sige en masse om lyd. Sålænge der er en eller anden konotation, må det godt være lidt abstrakt.

Medlemsavatar
kts
Medlem
Indlæg: 1006
Sted: Verden

Indlæg af kts »

Hej Holger!

Hvad har du så lavet i dag?
Med venlig hilsen kts

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev:Jeg vil ikke udelukke at jeg ændrer det. Men jeg er ikke umiddelbart interesseret i at det skal sige en masse om lyd. Sålænge der er en eller anden konotation, må det godt være lidt abstrakt.
Se det er en anden snak. Dén er lige til at forstå. :) (lissom Apples æble logo. Det siger ikke noget om computere, direkte).
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev:Haha, jeg fornemmer en svag antipati.
He he, neeij egentlig ik! -Jeg tænder på *analysen* ... altså trin et: den umiddelbare _oplevelse_ (fx 'der er noget der ikke er harmonisk')
trin to: sammenhold med erfaringer (fx formen er gal/ ubalanceret, eller farverne kæmper mod hinanden).

Det er trin to, der tænder mig: Når jeg opdager, hvilken specifik egenskab der kan ændres (så bundllinien bliver skubbet hen mod balance/ harmoni).
Holger skrev:Farverne er netop de farver man bruger som rød/gul/grøn i meteret, og så er det vel nærliggende at bruge i logoet (primærfarver eller ej).
Forstået. Du bruger de farver, motivet naturligt har fra starten.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har faktisk tilføjet og rettet i v-pottet, det ser noget anderledes ud oprindeligt. :-)

Men jeg tager al konstruktiv kritik til mig, så arbejder sideløbende på et mere abstrakt logo. Gider simpelthen ikke standard ting med sinuskruver, mixere, osv. Det bliver nok noget med en knap, men lidt abstrakt.

Hvad med fonten? Brugte meget lang tid på at vælge den rigtige font, men 1 har sagt den var lidt for steril. Det synes jeg nu passer meget godt til stilen. :-)

Default avatar
M. Pedersen

Indlæg af M. Pedersen »

Lav en logo konkurrence med HitKit som præmie :lol:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hæh hæh ja. Men jeg tror det er bedre bare at spendere 99% hos et pro logo firma. Men jeg vil sgu selv lave det

Default avatar
M. Pedersen

Indlæg af M. Pedersen »

Lyder fornuftigt - det giver også lidt mere, når det er ens eget. Lidt ligesom at bygge et hus fra grunden ..

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev:Hvad med fonten?
Fin nok. Ser okay ud imø.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar