Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ramte en milepæl i dag: nr. 100 IFPI certificering med 2 x guld og 2 x platin. I denne ombæring er det for Burhan G, Joey Moe, Martin Jensen og MGP 2017.

Lige nu sidder jeg og laver et rockalbum færdig med danske Kaiju og ellers har jeg fået godt hul igennem til Warner og Sony i Sverige og Sony i Norge. Den dér fede fornemmelse når man bare leverer og de kommer tilbage med en ny kunstner med lige bagefter...

De har en lidt anden tilgang til tingene i både Sverige og Norge, betalingen er mere løs ren beløbsmæssigt (bestemt ikke en ulempe), men de kører stramt med PO'er på alt, hvilket er lidt bureaukratisk, men sikkert nødvendigt for at undgå svindel.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er mega fedt, god kvalitet bør også afkaste mere arbejde, og en fyldt kalender er et luksusproblem.

Når engang du er klar til at have en lærling til en jyllandsafdeling skriver du bare! :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Tillykke! Med de 100!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:De har en lidt anden tilgang til tingene i både Sverige og Norge, betalingen er mere løs ren beløbsmæssigt (bestemt ikke en ulempe), men de kører stramt med PO'er på alt, hvilket er lidt bureaukratisk, men sikkert nødvendigt for at undgå svindel.
Stort tillykke Holger. Det er fandme flot! Hvad er iøvrigt PO'er? :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike, nu må du lige stramme op. Det er purchase order, er du ikke i noget økonomi noget :-)

Tillykke Holger

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

f*ck hvor fedt man, stort tillykke. Al den tid jeg har interesseret mig for musik har Sverige været garant for god lyd, så det faktum at de begynder at bruge dig synes jeg faktisk er utroligt sejt. Det er da vildt spændende.

Og tillykke med de 100;)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Mike, nu må du lige stramme op. Det er purchase order, er du ikke i noget økonomi noget :-)
Jamen det gav ikke lige super meget mening i forhold til konteksten?
Holger skrev:De har en lidt anden tilgang til tingene i både Sverige og Norge, betalingen er mere løs ren beløbsmæssigt (bestemt ikke en ulempe), men de kører stramt med PO'er på alt, hvilket er lidt bureaukratisk, men sikkert nødvendigt for at undgå svindel.
Hvis PO = Purchase order, så betyder det at Svenskerne og Nordmændene er lidt anderledes, fordi de laver ordrer på alt de skal have lavet.... Hvordan i alverden skulle de ellers købe en ydelse :-D

Er det mon udbud? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nogle bruger også PO'er i Danmark, men det meste er bare en mundtlig ordre/pr. email også hos større selskaber. Fakturaen honoreres efterfølgende uden PO og fakturaen sendes blot direkte til den relevante A&R. Mit gæt er, at der i Danmark er meget lidt snyd og meget høj tillid.

Med en PO skal du først oprettes som officiel vendor i databasen. Derefter skal der for hver opgave oprettes en PO i systemet med et bestemt eller max. beløb, derefter skal PO sendes til vendor, som så sender faktura påført PO til en specifik regningsemail. Klart mere bureaukratisk, men en måde at undgå snyd.

Manglende PO = ingen betaling.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Nogle bruger også PO'er i Danmark, men det meste er bare en mundtlig ordre/pr. email også hos større selskaber. Fakturaen honoreres efterfølgende uden PO og fakturaen sendes blot direkte til den relevante A&R. Mit gæt er, at der i Danmark er meget lidt snyd og meget høj tillid.

Med en PO skal du først oprettes som officiel vendor i databasen. Derefter skal der for hver opgave oprettes en PO i systemet med et bestemt eller max. beløb, derefter skal PO sendes til vendor, som så sender faktura påført PO til en specifik regningsemail. Klart mere bureaukratisk, men en måde at undgå snyd.

Manglende PO = ingen betaling.
Nåååååå på den måde. Det lyder lidt som at de kører lidt strammere supply chain management hos vores naboer.

Det virker måske som at skyde gråspurve med kanoner, men der er vigtigt at have mappet den slags både for finance (snyd, orden i bilag, forecasting af omk) og produktion/indkøb (tracking af performance, valg af leverandører).

Er self. Ikke et sekund i tvivl om at du har topkarakterer på det hele ;-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey Holger, har du prøvet Wavesfactory Trackspacer?
Jeg kendte den ikke før nu. Jeg vil betragte den som dynamisk EQ, og umiddelbart vil den kunne sidestilles med Fabfilter Pro-MB(?!). Der står ikke noget om hvilken type filtre Trackspacer bruger, så det er vel enten minimum eller linear phase.
https://www.wavesfactory.com/trackspacer/

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg kredser en del om Trackspacer, jeg kan ikke finde noget á la det plugin. Jeg tror ikke man kan sammenligne det med Pro MB.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Hey Holger, har du prøvet Wavesfactory Trackspacer?
Jeg kendte den ikke før nu. Jeg vil betragte den som dynamisk EQ, og umiddelbart vil den kunne sidestilles med Fabfilter Pro-MB(?!). Der står ikke noget om hvilken type filtre Trackspacer bruger, så det er vel enten minimum eller linear phase.
https://www.wavesfactory.com/trackspacer/
Det er sandsynligvis ikke linear phase. Det ville være overkill og lave alt for meget latency.

Trackspacer kan ikke direkte sammenlignes med Pro-MB. Du kan lave noget lignende med 1 bånd i Pro-MB - hvilket ofte er nok, og måske også en bedre løsning end en total reverse kurve.

Når du vil skabe plads udover det du allerede har lavet med EQ og anden kompensation, så kan man gribe til ekstern sidechain comp. Det kan både være bredbånd (traditionel comp) eller multibånd (Pro-MB). Med sidstnævnte vil det så foregå med frit indstilbart sidechain filter (vigtigt). Oftest er det kun 1 hovedområde der trænger til at blive dykket dynamisk via ekstern sidechain og derfor er Pro-MB ikke bare fin, men sandsynlivis også at foretrække i de fleste tilfælde.

Trackspacer ser smart ud på papiret, men - uden at have prøvet den endnu - så forestiller jeg mig, at en total omvendt kurve vil være for hørbar på en kunstig måde. Hvis den analyserer RMS i stedet for peak, så vil den måske fungere bedre end jeg tror, men toppen vil nok dykkes for meget uanset hvad. Måske vil den fungere i enkelte, heldige tilfælde.

Jeg må teste den og se om jeg har ret eller om jeg må æde mine ord :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vend gerne tilbage hvis du får testet!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nyt Faustix nummer igennem mix og mastering-maskinen. For saaatan det er fløde i øregangene. På Warner.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Rhys - Last Dance er gået platin i Sverige. Produceret og mixet af Paw Lagermann og Lina Rafn, masteret af undertegnede. På Warner Music.

Jörgen Elofsson er komponist og hvis man ikke ved hvem han er, så slår man ham lige op på Wikipedia og dør over hans credits ;-)

Ny single lige om hjørnet, Too Good To Be True.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Holger skrev: Jörgen Elofsson er komponist og hvis man ikke ved hvem han er, så slår man ham lige op på Wikipedia og dør over hans credits ;-)
:shock: :jam:
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Endnu en platin i dag, nemlig for mastering af Jamaika - Blodskudt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har masteret noget superfedt musik af en svensk pige, Esther Kirabo. "Kill You" er første single og det holder 100%. Ude på Mr Radar/Sony Sweden.

Håber hun får noget rotation i DK også, passer i hvert fald på P3. Ville nok også højne standarden lidt der ;-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Og et mix ind fra Mark Spike Stent på et track til Sony Music UK. OMG rimelig vildt at arbejde med et af mine største idoler.
https://en.wikipedia.org/wiki/Spike_Stent

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Spike Stent :shock: :love:

You made it son :thumbup:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Vildt med vildt på! Må du fortælle mere?!
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ved jeg ikke om jeg må sige præcis, måske kan jeg hinte med at det er en UK vinder af X Factor. Det er ligesom lidt mere real end i DK trods alt ;-)

Ikke nogen jeg kendte i forvejen må jeg indrømme!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen Holger! :denmark:


Nyt svar