Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Re: Holgers Blog

Indlæg af KTAS »

Christoffer's spørgsmål er super godt fordi det afslører et grundliggende problem ved spectral redigering. Det viser og ændrer kun ved amplituden af en spectral komponent. Når man tager FFT'en af et signal får man et komplekst tal der har en amplitude og en fase ved hver frekvens. Dvs. man dekomponerer signalet i frekvenser der repræsenteres ved en amplitude og en fase. Men det som Izotope RX (og alle andre lign. programmer) viser er kun amplituden. Dvs. man ser kun halvdelen af informationen og når man ændrer noget i programmet er det også kun halvdelen af informationen man får lov af ændre ved (dvs. amplituden). Fasen bliver bare sat til det som redigeringen regner sig frem til, hvilket afhænger af hvilken type filter man bruger (IIR/FIR/minimum fase/linear fase/whatever...). IMO er det en grundliggende fejl ved disse programmer (og sådan set også ved parametriske EQ's).

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har godt nok 'kun' RX elements, men jeg er sygt glad for det. Det er 'heldigvis' ikke så tit jeg bruger det, men når man bruger det, så virker det bare, og det er nemt :) Jeg har lavet en del voice-overs og lignende i relativt støjfyldte miljøer (om ikke andet så fordi min gamle laptop støjer vildt meget, når den spinner op. RX fjerner stort set al støjen, uden jeg skal gøre noget særligt for det.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Madeon har lige købt min sample cd, sjovt.

Kan huske jeg skrev en besked til ham tilbage i 2011 fordi jeg syntes han mash-up var for vildt. Ikke bare for en knægt, men i det hele taget super fedt/funky.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Heh, cool.
Hvilken slags ting er der på den sample CD? Sådan, hvilken kategori er vi ovre i?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Primært single shot trommer og perc. Lidt stabs, vox, o.a.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

3 x Platin for Blak & Jimilian feat. Ceci Luca - Slem Igen

Sangen alle (forældre) hader. Opdagede i øvrigt lige at videoen på YouTube er i mono, argh. Hvordan faen kan sådan noget ske.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har meldt mig ind i en tennisklub.

Her i landsbyen har vi en flot bane og den skal da benyttes. Vi spiller double to gange om ugen, mandag kl. 17 og lørdag kl. 8:30 (argh).

Rigtig sjovt og fin motion. Sidstnævnte bliver så offsettet af den uundgåelige øl eller omgang champagne med jordbær, som hører sig til bagefter...

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Holger skrev:Jeg har meldt mig ind i en tennisklub.

Her i landsbyen har vi en flot bane og den skal da benyttes. Vi spiller double to gange om ugen, mandag kl. 17 og lørdag kl. 8:30 (argh).

Rigtig sjovt og fin motion. Sidstnævnte bliver så offsettet af den uundgåelige øl eller omgang champagne med jordbær, som hører sig til bagefter...
Tak for de oplyste tider, Holger Federer! 8-) :-D

Videoholdet er på vej! :wink: :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Jeg har meldt mig ind i en tennisklub.

Her i landsbyen har vi en flot bane og den skal da benyttes. Vi spiller double to gange om ugen, mandag kl. 17 og lørdag kl. 8:30 (argh).

Rigtig sjovt og fin motion. Sidstnævnte bliver så offsettet af den uundgåelige øl eller omgang champagne med jordbær, som hører sig til bagefter...
Hvad er fidusen med det røde sand der er på en tennisbane? Og hvorfor vander de det når det er varmt?
Og vigtigste spørgsmål: Får man sand i skoene af at spille det? :-D (har selv overvejet at begynde)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev: Hvad er fidusen med det røde sand der er på en tennisbane? Og hvorfor vander de det når det er varmt?
Og vigtigste spørgsmål: Får man sand i skoene af at spille det? :-D (har selv overvejet at begynde)
Er man efterhånden ikke fået over til et gummi-agtigt-materiale i stedet for sand, så man ikke skrider i det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

madsmac skrev: Tak for de oplyste tider, Holger Federer! 8-) :-D

Videoholdet er på vej! :wink: :-D
Jeg tænker mere at du skal melde dig ind, du kunne da godt lidt klare lidt motion og bor ikke så langt væk igen? :-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:
Holger skrev:Jeg har meldt mig ind i en tennisklub.

Her i landsbyen har vi en flot bane og den skal da benyttes. Vi spiller double to gange om ugen, mandag kl. 17 og lørdag kl. 8:30 (argh).

Rigtig sjovt og fin motion. Sidstnævnte bliver så offsettet af den uundgåelige øl eller omgang champagne med jordbær, som hører sig til bagefter...
Hvad er fidusen med det røde sand der er på en tennisbane? Og hvorfor vander de det når det er varmt?
Og vigtigste spørgsmål: Får man sand i skoene af at spille det? :-D (har selv overvejet at begynde)
No idea. :-)

Men nej, ingen sand/grus i skoene. Det er fint nok til at det føles jævnt, men groft nok til at det primært bliver liggende på banen - ikke noget der ryger op i skoene.

Et par løse shorts med store lommer, en tynd/svedtransporterende T-shirt eller polo samt vigtigst af alt: rigtige tennissko. De skal have et sildebensskridmønster, som gør at du ikke skrider ved sidelæns bevægelser. Du kan ikke bruge løbesko eller andre sko som har forkert form eller mønster.

En god ketcher behøver ikke at koste mere end 800 kr. og et acceptabel helt ned til 400 kr. på tilbud.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Holger skrev:
madsmac skrev: Tak for de oplyste tider, Holger Federer! 8-) :-D

Videoholdet er på vej! :wink: :-D
Jeg tænker mere at du skal melde dig ind, du kunne da godt lidt klare lidt motion og bor ikke så langt væk igen? :-P
Ok ok, godt ord igen!

Motion? Jeg har jo en krop som en gud! Godt nok Buddha’s, men alligevel! :wink:

Mads Wilander? Ikke mig!

Men tak for de gode tanker! :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:
Mike-air skrev:
Holger skrev:Jeg har meldt mig ind i en tennisklub.

Her i landsbyen har vi en flot bane og den skal da benyttes. Vi spiller double to gange om ugen, mandag kl. 17 og lørdag kl. 8:30 (argh).

Rigtig sjovt og fin motion. Sidstnævnte bliver så offsettet af den uundgåelige øl eller omgang champagne med jordbær, som hører sig til bagefter...
Hvad er fidusen med det røde sand der er på en tennisbane? Og hvorfor vander de det når det er varmt?
Og vigtigste spørgsmål: Får man sand i skoene af at spille det? :-D (har selv overvejet at begynde)
No idea. :-)

Men nej, ingen sand/grus i skoene. Det er fint nok til at det føles jævnt, men groft nok til at det primært bliver liggende på banen - ikke noget der ryger op i skoene.

Et par løse shorts med store lommer, en tynd/svedtransporterende T-shirt eller polo samt vigtigst af alt: rigtige tennissko. De skal have et sildebensskridmønster, som gør at du ikke skrider ved sidelæns bevægelser. Du kan ikke bruge løbesko eller andre sko som har forkert form eller mønster.

En god ketcher behøver ikke at koste mere end 800 kr. og et acceptabel helt ned til 400 kr. på tilbud.
Superfedt. Hvad med indendørs? Er det lige så sjovt at spille indenfor? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Superfedt. Hvad med indendørs? Er det lige så sjovt at spille indenfor? :)
Ingen frisk luft ihvertfald. Muligvis lugten af sved istedet.. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev: Superfedt. Hvad med indendørs? Er det lige så sjovt at spille indenfor? :)
Der er ikke mange essentielt udendørs sportsgrene der bliver bedre af at blive dyrket indendørs.
tennis-champ-holger.jpg
tennis-champ-holger.jpg (3.67 MiB) Vist 1050 gange
Det vigtigste ved tennis er naturligvis at se godt ud. Tøserne er vilde med tennis-looket. Jeg går ud fra det også er derfor du er interesset, Mike?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:
Mike-air skrev: Superfedt. Hvad med indendørs? Er det lige så sjovt at spille indenfor? :)
Der er ikke mange essentielt udendørs sportsgrene der bliver bedre af at blive dyrket indendørs.
tennis-champ-holger.jpg
Det vigtigste ved tennis er naturligvis at se godt ud. Tøserne er vilde med tennis-looket. Jeg går ud fra det også er derfor du er interesset, Mike?
Hahaha. Der har vi ham jo :-D

Grunden til indendørs er fordi det ikke varer længe før det bliver så koldt her oppe at man ikke længere kan sporte holger-looket udendørs. Hehe. Ikke uden forfrosne løg ihvertfald.

Det virker som en nice sport. Jeg orker ikke rigtig traditionel fitnesscenter træning. Så det kunne måske være cool med en tennis/snowboard kombi, alt efter temperement.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

I hvert fald tennis doublen er en god social sport også, dvs. hyggelig. For mig handler det mest om lidt motion mens jeg hygger mig. Og det kan man jo bestemt også indendørs.

Ellers hopper jeg op på min Water Rower herhjemme, det er nok noget af det bedste full body cardio man kan få udover lagengymnastik.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fik at vide at Netsky anbefalede mit Hit Kit i en video på YouTube:


@Christoffer, kender du ham? Har hørt han skulle være ret stor inden for drum & bass

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, kender skam godt Netsky, og har vel gjort i 5-8 år eller noget.
Han varmede op for Skrillex i Forum.
Madeon og ham har vist også remixet hinanden, så det kan også være den vej Madeon kender det. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Spiller Dead Cells for tiden. 100% hooked.

Blev opmærksom på spillet fordi en IGN editor havde kopieret en andens videoanmeldelse og det blev en større skanadale på YouTube. IGN gutten er nu fyret, men spillet fik en del ekstra PR. Alt PR er god PR, som nogle siger.

Anyway, fantastisk spil, hvis man kan lide Castlevania. Dog tilsat et perma-death agtigt element a la Dark Souls.

https://dead-cells.com

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Spiller Dead Cells for tiden. 100% hooked.

Blev opmærksom på spillet fordi en IGN editor havde kopieret en andens videoanmeldelse og det blev en større skanadale på YouTube. IGN gutten er nu fyret, men spillet fik en del ekstra PR. Alt PR er god PR, som nogle siger.

Anyway, fantastisk spil, hvis man kan lide Castlevania. Dog tilsat et perma-death agtigt element a la Dark Souls.

https://dead-cells.com
HELT ANDEN boldgade, men har det på samme måde med dette spil :-D



Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Godt ord igen :-D jeg er ikke så opdateret som jeg gerne ville bilde mig selv ind. Hehe.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Gamer du på en Mac, Holger?

Nyt svar