Hjælp til Zoom H5 og Nikon d3100 kamera

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
duwellars
Groupie
Groupie
Sted: Nuuk

Hjælp til Zoom H5 og Nikon d3100 kamera

Indlæg Skrevet: 5. apr 2017, 16:00

Hej venner

Jeg bor til daglig i Nuuk på Grønland og om et par uger får jeg besøg af en god ven fra Danmark. Han har et par lækre ting med til mig; nemlig mit gode, gamle Nikon D3100 kamera samt en Zoom H5 optager, som jeg netop har købt. Han har også en hot shoe mount 1/4 med, så optageren kan sidde fast på kameraet. Mit spørgsmål er nu, hvilken ledning, jeg skal bruge, for at forbinde de to ting? Det er lidt svært for mig at undersøge, da jeg hverken har mit kamera eller optager hos mig endnu og meget gerne vil købe det rigtige kabel, så min ven kan tage det hele med herop.

Håber, I kan hjælpe! På forhånd tak.
Bh Lars
VideoMichael
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Odsherred

Re: Hjælp til Zoom H5 og Nikon d3100 kamera

Indlæg Skrevet: 1. okt 2018, 08:51

hvis du sendte link til "hot shoe mount 1/4" , kan jeg maaske hjelpe. Jeg har netop koebt H5 og har diverse andet grej
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Re: Hjælp til Zoom H5 og Nikon d3100 kamera

Indlæg Skrevet: 1. okt 2018, 09:58

Hvis du tænker på at overfører lyden fra H5'eren ned til kameraet er det ikke muligt med et kabel.
https://www.dpreview.com/forums/thread/2853716
Du kan optage på H5'eren og efterfølgende synkronisere det i videoredigeringsprogrammet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -

Tilbage til "AV Produktion"