Avanceret skærmoptagelse

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Avanceret skærmoptagelse

Indlæg af kalen »

Hej, jeg skal bruge et program der på samme tid både kan optage skærmen, den interne lyd fra Logic Pro X og den eksterne lyd der bliver min stemme gennem mikrofon og UAD apollo twin lydkort. Jeg vil også gerne kunne høre lyden fra Logic i hovedtelefoner imens jeg optager.

Det skal bruges til tutorials, hvor jeg viser forskellige ting i Logic mens jeg forklarer hvad jeg gør samtidig.

Hvad skal jeg bruge?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Screenflow - er i appstore.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Tak! hvis der er andre lidt billigere eller gratis bud, må i stadig meget gerne komme med dem. Jeg tjekker lige demoen ud til Screenflow :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Brugte tidligere Capto men det har en irriterende bug, hvor lydkortet "falder ud" fuldstændig random. Så det er mere en advarsel.

Kan også se, at jeg har brugt Screen Record HD. Kan ikke huske præcis hvorfor jeg gik væk fra det. Men det havde vist ikke nok funktionalitet i forhold til, hvad jeg havde brug for. Men det er så også gratis.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Kan anbefale Screenflow! Super nemt at optage både computerens og lydkortets lyd samtidig med man optager computerskærmen og evt. en iPad samtidig. Derefter er det nemt at klippe i.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Jeg har selv Camtasia - kan anbefales, men er ikke billigere end Screenflow.
Du kan evt. starte med Quicktime Player (gratis og en del af MacOS)- der er en indbygget optager i den også - redigeringsmulighederne er vist de helt vilde dog.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Tak for svarene, det ser ud til screen flow gør det jeg vil have og rimelig nemt endda. Jeg prøver at tjekke de lidt billigere alternativer ud.

Jeg har prøvet med quicktime, men som du siger, er det rimelig begrænset. Jeg kan i hvert fald ikke få det til at gøre som jeg vil have :)

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

https://obsproject.com/da

OBS er gratis, og nok en af de mest brugte inden for streaming/YT verdenen.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Spændende. Har lige testet på laptoppen. Kunne ikke få lyd fra DAW via standard output i macOS. Virkede via Menubus.

Må lige teste på studio computeren senere. Ser ellers lovende ud.

Satte i øvrigt output til mp4 istedet for flv-filer.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har testet lidt forskelligt. Men kan ikke få OBS til at tage lyd fra lydkortdriveren. Kun via MenuBus. Så f.eks mikrofonlyd kommer ikke igennem.

Skal ikke sige, det ikke er en fejl 40 - men det er ikke intuitivt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

OBS er ikke verdens nemmeste software at benytte, men det er svært at slå hvis det ikke må koste noget.

Men hvad så med noget HDMI capture, og så bruge en ekstra computer til at grabbe videofeed og audio fra den primære DAW, den kan så optage speak samtidig. Ja det koster en ekstra computer og noget mere gear, men jeg tror det er nemmere at overskue.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar