Anbefaling af tegneplade

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Låst
Default avatar
liangchi
Medlem
Indlæg: 1
Sted: roma

Anbefaling af tegneplade

Indlæg af liangchi »

Hejsa hol.

Min lillesøster har tegnet i mange år med alle mulige specielle blyanter, farveblyanter ovs.
Hun er nu begyndt på at tegne på pc, og onskæer sig en tegne plade.

Jeg må ærlig indrømme at jeg er totalt blank på det område, men ville sådan en model være god til at starte på? --> SPAM LINK SLETTET

Max beløb er 500 kr. Og det er til figur tegning og ikker advancede bygge konstruktioner.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg tror de fleste bruger det mærke som hedder Wacom.
Det bedste ville være en Wacom Cintiq, men den er ret dyr.
Ellers er der Wacom intius pro medium. Den har ikke skærm på tegnepladen, så hun skal tegne på en sort plade, mens hun kigger på pc skærmen. Og du bør nok ikke vælge en small.
I det heletaget , er det mit indtryk, at pladerne uden indbygget skærm er bedst egnede til billedbehandling.
Til tegning ville pladerne med indbygget skærm være klart bedst.

https://www.google.dk/search?q=wacom&pr ... 60&bih=560

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Max beløb er 500 kr. Og det er til figur tegning og ikker advancede bygge konstruktioner
Så er det vel Wacom Bamboo. de fleste andre mærker i den prisklasse er noget skidt.


Når du som ny bruger spørger til noget som ikke er relateret til musik i et musik forum og indsætter et link. Må man overveje om du prøver at få gratis reklame for et produkt du ønsker at sælge.
For en som beskæftiger sig med billedbehandling, og dermed har brugt tegneplader, ville jeg helt sikkert gå efter Wacom.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kimex skrev: Når du som ny bruger spørger til noget som ikke er relateret til musik i et musik forum og indsætter et link. Må man overveje om du prøver at få gratis reklame for et produkt du ønsker at sælge.
Helt tydeligt spam. Anmeldt.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

I øvrigt en sjov slags spam hvor indlægget faktisk er et rigtigt indlæg fra et anden forum, men redigeret med et link.

Låst