32/64 core Threadripper er landet i DK

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

32/64 core Threadripper er landet i DK

Indlæg af DUBTEMPLE »

What a dream :shock:

https://www.komplett.dk/product/1086306 ... -processor

Husk at putte følgenfe i kurven også:

1. PSU på den gode side af 1000W

2. Masser af lynhurtig RAM

3. Et af de pebrede TR4 bundkort

4. En vandkøler helst på størrelse med en fra en bil
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Vanvittig CPU.

Af ren nysgerrighed ville jeg se om der var nogen benchmarks som havde med lyd at gøre, hvor man kan se de forskellige CPU'er sammenlignet, men det kniber med at finde noget: SoundOnSound linker til DawBench som så linker videre til et dødt forum der i årevis bare har vist "Sorry, the board is unavailable until further notice". Og cpu.userbenchmark.com har fjernet features fra deres website, så det er heller ikke helt brugbart for audio længere.

Men den CPU må ihvertifald være heftig til ting der bedre kan paralelliseres end real-time audio. Videoredigering er sikkert festligt. :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev:Vanvittig CPU.

Af ren nysgerrighed ville jeg se om der var nogen benchmarks som havde med lyd at gøre, hvor man kan se de forskellige CPU'er sammenlignet, men det kniber med at finde noget: SoundOnSound linker til DawBench som så linker videre til et dødt forum der i årevis bare har vist "Sorry, the board is unavailable until further notice". Og cpu.userbenchmark.com har fjernet features fra deres website, så det er heller ikke helt brugbart for audio længere.

Men den CPU må ihvertifald være heftig til ting der bedre kan paralelliseres end real-time audio. Videoredigering er sikkert festligt. :-D
Visse af de små Ryzen gir mening hvad lyd angår til budget-builds

Threadripper derimod har et lille issue med latenzy, men kan evt bruges til voldsomme opgaver inden for orkestrering hvor live micro-timing ikke er lige så stort et issue

Toppen inden for lyd må vel lige nu må siges at være 9900K der kan fås i selekterede udgaver der clocker op til 5.1 Ghz på alle 8 core samtidig

For 9900K skal man dog undgå de Z390 MB hvor PCIe bussen er multiplexet, da chippen der ordner dette lemlæster latency performance

TR 32/64 er dog helt sikkert det mest festlige til video pt :-)

Først i februar annonceres vist den nye linie af TR, så måske lige værd at checke rygter ud om dette hvis man har nogle måneder ekstra til rådighed
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Interessant info, for jeg har ikke fulgt godt nok med i hardware de sidste næsten 10 år.
Min nuværende maskine er fra 2010 (kører 4GHz), og jeg synes ikke det virker som om der er særligt meget mere fart på de nyere PC'er jeg har prøvet rundt omkring, f.eks. på arbejdet, så jeg har ikke gidet opgradere.

Egentlig kører det jo fint nok, så længe jeg ikke vælger en tung preset på Tyrell N6 og tager store jazz-akkorder i 96 khz.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev:Interessant info, for jeg har ikke fulgt godt nok med i hardware de sidste næsten 10 år.
Min nuværende maskine er fra 2010 (kører 4GHz), og jeg synes ikke det virker som om der er særligt meget mere fart på de nyere PC'er jeg har prøvet rundt omkring, f.eks. på arbejdet, så jeg har ikke gidet opgradere.

Egentlig kører det jo fint nok, så længe jeg ikke vælger en tung preset på Tyrell N6 og tager store jazz-akkorder i 96 khz.
Du har helt ret, der er ikke sket det store, de sidste 10 år, kun med antal kerner, jeg ligger stille på DAW fronten med en 4.4 ghz 4790K, den clocker dog til ca 4.7ghz ,... og er stadig med fremme i "hastighed på core", hvilket til DAW er aller vigtigst i det daglige,... derudover har jeg et lille duo UAD-kort til hjælp, (som jeg skal installere snart ), samt en masse externe synths, effects, og slavemaskiner undervejs, så det tunge arbejde er fordelt lidt ud til øst og vest :-)

Tror jeg beholder dette så længe som muligt, bundkortet Asus Z97-A, er nemlig det sidste der fås med to af de gamle PCI32-busser der tillader
mine to RME HDSP 9652 systemer at køre stacket under multi-driver, næste gang jeg opgraderer DAW hedder det 8-9000 kr bare til nye Raydats :(

Har så overvejet en helt ny video-rig, men det blir circa 25-35.000 kr, det kan jeg godt give, men prioritere pengene anderledes lige nu,..

Som GS-DK sagde kører baggrunds-rendering ikke særligt godt, video kræver sin egen maskine, uanset størrelsen, jeg har kikket på Resolve
forum og fundet ud af GTX1060 6GB er den mindste ordentlige "begynder-løsning", så jeg er lige nu, til en start, igang med at smide endu et
4790K-basseret system sammen, netop med et GTX1060, dette blir så dedikeret kun til video, (og lejlighedsvis daw-slave), så godt nok er det langsomt, men det kan jo så bare stå natten over og arbejde, eller arbejde i baggrunden,.. (rendering)

Det har kun kostet mig 4000 kr, et størrer video-system er dermed udskudt et godt stykke tid, ind til videre skal der bare leges og dygtiggøres i basis
operationer, med alm HD-materiale, eller lavere,.. så må vi se tiden an om der er belæg for noget mere en skønne dag
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Uhh, gammel PCI. Det kører mit setup også på lige nu. Men heldigvis har jeg fået sikret mig et PCIe-424 kort til mit Motu system, så jeg ville teoretisk set kunne opgradere min PC og stadigvæk kunne lave noget. Jeg har et større problem hvis selve lydkortene dør af alderdom, hvilket er et meget realistisk scenarie.

Jeg har allerede fået skiftet kondensatorer i et af dem.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar