Gratis DaVinci Resolve kursus

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Gratis DaVinci Resolve kursus

Indlæg af Smittefar »

Jeg faldt over det her website i går. De har gratis kurser. Selvfølgelig vil der gerne sælge deres mere dybdegående kurser, så det er altså reklame [emoji41]. Ikke desto mindre er jeg lidt mere end halvvejs gennem det første crash course, og jeg synes allerede, jeg har lært en del. Jeg har hele tiden haft svært ved at forstå/ arbejde med Resolves workflow. Det her hjælper.

https://filmsimplified.com/courses/cate ... 520courses

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt, det bliver lige bookmarked til jeg får nogle rolige dage.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:Fedt, det bliver lige bookmarked til jeg får nogle rolige dage.
Noget jeg også siger alt for ofte ,... derefter lader de "rolige dage" så vente på sig :roll:

:wink:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Jeg faldt over det her website i går. De har gratis kurser. Selvfølgelig vil der gerne sælge deres mere dybdegående kurser, så det er altså reklame [emoji41]. Ikke desto mindre er jeg lidt mere end halvvejs gennem det første crash course, og jeg synes allerede, jeg har lært en del. Jeg har hele tiden haft svært ved at forstå/ arbejde med Resolves workflow. Det her hjælper.

https://filmsimplified.com/courses/cate ... 520courses

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Tusind Tak ,... :)
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

DUBTEMPLE skrev:
Hald skrev:Fedt, det bliver lige bookmarked til jeg får nogle rolige dage.
Noget jeg også siger alt for ofte ,... derefter lader de "rolige dage" så vente på sig :roll:

:wink:
Hæhæ ja - Min watch later liste på youtube vokser eksplosivt, og det er ret sjældent, jeg rent faktisk får set noget af det :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er hjemme med sygt barn i dag, så jeg får lov at siddelidt ved computeren. Nu har jeg været i gennem det meste af materialet, og jeg må sige, at det har givet mig en langt bedre forståelse. Bevares, der er stadig sygt meget at lære, men nu ved jeg, hvordan man arbejder med det, så jeg er bedre rustet til at se mere specifikke tutorials på tuben.

Meget anbefalelsesværdigt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ren nysgerrighed ,... hvor lang tid tager dine, (jeres), længste renderinger ?
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har ikke så meget erfaring med Resolve endnu.

Men i søndags, da jeg lavede en rendering i fuld kvalitet bemærkede jeg, at det tog længere tid end i Reaper, men i Reaper renderer jeg heller ikke i fuld kvalitet.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er et super fedt program, men desværre vildt tungt - Final Cut udnytter CPU'en MEGET bedre. Det kræver også et godt grafikkort. Jeg har prøvet programmet flere gange men knækker ofte og går tilbage til FCX.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

DUBTEMPLE skrev:Ren nysgerrighed ,... hvor lang tid tager dine, (jeres), længste renderinger ?
Det er jo et meget varieret svar alt efter antal spor, effekter, hvor mange lag der bliver brugt i grading delen osv.

Et slag på tasken er nok at det kører halv speed på min 5 år gamle laptop med 765m kort. Altså, 20 minutter for at rendere 10 minutters sammenklip med 2 video spor i fuldHD, et audio spor, 5-6 grading nodes pr. klip samt lidt tekst animation og overgange mellem klip.

Så ja, det er en kæmpe fordel med et velvoksent grafik kort.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten B skrev:
DUBTEMPLE skrev:Ren nysgerrighed ,... hvor lang tid tager dine, (jeres), længste renderinger ?
Det er jo et meget varieret svar alt efter antal spor, effekter, hvor mange lag der bliver brugt i grading delen osv.

Et slag på tasken er nok at det kører halv speed på min 5 år gamle laptop med 765m kort. Altså, 20 minutter for at rendere 10 minutters sammenklip med 2 video spor i fuldHD, et audio spor, 5-6 grading nodes pr. klip samt lidt tekst animation og overgange mellem klip.

Så ja, det er en kæmpe fordel med et velvoksent grafik kort.
TAK, (til alle3), nu har jeg både din og GS's reference, (RX580),... som han sagde kører baggrunds-rendering ikke "ordentligt"

Smider noget gammelt "stand-alone" sammen, så det kan kører dedikeret, helt selv, evt natten over: (GTX1060 6G, 4790K 32G, begge clocket)

Det jeg tænker mig at lave bliver måske lidt tungere og længere, et par spor mere, men ikke noget vildt voldsomt

Kurserne her er guld, vil prøve at gå direkte på Resolve, trods "brystsvag" pc, og ikke spilde for meget tid på Vegas og Premiere Elements

Ved egentligt ikke hvor hensigtsmæssigt eller almindeligt der er at sprede sit arbejde, og sin tid, på flere programmer, eller fokusere alt et sted

Man hører argumenter for begge dele
Vedhæftede filer
bench.JPG
bench.JPG (69.17 KiB) Vist 1343 gange
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Et GTX1060 og 32gb ram burde få dig et godt stykke af vejen. Resolve er også blevet strammet godt op med v15, det kører en del mere smidigt hos mig end ældre versioner.

Dog, hvis du har tænkt dig at bruge Fusion, så skal du være forberedt på at have posen med tålmodighed godt fyldt op.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er faktisk et udmærket kursus. Kombineret med lidt YouTube lykkedes det mig at lave den her, hvor der er lidt color grading, en LUT samt sløring og tracking af en masse ansigter



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Cool. Hvad har den effektive arbejdstid (ikke rendering) ca. været?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det tog lang tid at tracke de der ansigter. Specielt det der par, det svinger hinanden rundt. Hver gang de svinger er man nødt til at lave frame by frame tracking.

Resten var egentlig ret nemt. Jeg vil tro redigering og farver tog en halv times tid og jeg brugte to timer på at tracke.

Dertil kommer arbejdet med lyden, men det foregik i Reaper.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar