Program til simple tekniske animationer

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Program til simple tekniske animationer

Indlæg af Holger »

Hvis jeg skal have lavet nogle meget simple, men nogenlunde pæne, tydelige animationer med compressor-grafer (threshold, ratio, knee, osv.)

Tænk: nogle solide linjer, stiplede linjer, linjer der kan bøje sig og en grøn eller rød prik der bevæger sig, osv. Skal være super clean og simpelt.

Hvilket animationsprogram (Mac) kunne være en løsning?

Kan også betale mig fra det hos en animator, men da det er til en gratis video har jeg ikke noget stort budget. Har før brændt nallerne på at hyre en ekstremt dyr grafiker, så det gider jeg ikke igen. Blandede erfaringer med Fiverr også.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Ved ikke lige med bøjede linier . Men det andet du nævner, som jeg forstår det, burde du kunne gøre i de fleste almindelige video editerings programmer som f.eks Premier Pro

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Brug altid noget du kender i forvejen, hvis muligt.

Hvilken video editor benytter du? Der kan du muligvis finde svaret. Kan selv godt lide Hitfilm express til animationer.

Har du overvejet Photoshop? Har ikke selv animeret i photoshop i lang tid, men så vidt jeg husker er der fine muligheder i video/gif delen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har Final Cut Pro X, hvilket jeg ikke umiddelbart kan bruge til det formål.

Photoshop har jeg også. Det er jeg rimelig god til, men kender det ikke til animationer... tror det skal være vektorbaseret nemlig, kan man det i Photoshop, når det trods alt mest er simple ting?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Du kan ikke bare screengrabbe og evt. beskære graferne fra Flux e.l.?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jo det overvejede jeg netop også :-) Men det er sgu så småt og mørkt.

Ender muligvis med nogle statiske billeder i PNG lag, som jeg så faker "animeret" vha. bare en tegne-hånd.

Medlemsavatar
moqtev
Medlem
Indlæg: 170

Indlæg af moqtev »

Apple Motion er også et bud. Det er Apples svar på Adobes After Effects. Vær indstillet på at man lige skal fatte interface etc. men når du er vant til Final Cut er der meget som fungerer på samme måde (keyframes etc.)

https://www.apple.com/final-cut-pro/motion/

Mvh
Morten

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev:Jo det overvejede jeg netop også :-) Men det er sgu så småt og mørkt.

Ender muligvis med nogle statiske billeder i PNG lag, som jeg så faker "animeret" vha. bare en tegne-hånd.
Er der ikke fuldt skalerbart interface på noget du har. Screengrab lyder ikke helt dumt.

Og nej, tror ikke du direkte kan arbejde med vector i animations delen i photoshop, kan godt være det ville blive for tidskrævende.

Der er dog en hel del vector animatorer, kender dog ikke nogen af dem.

Ellers er der altid Blender eller andre 3D programmer. Blender kan mange ting, inkl. 2D animation. Ikke et dumt program at kende til, men indlæringskurven er lidt stejl.

Medlemsavatar
Tirsbæk
Medlem
Indlæg: 173
Sted: Esbjerg, Haderslev, Danmark

Indlæg af Tirsbæk »

moqtev skrev:Apple Motion er også et bud. Det er Apples svar på Adobes After Effects. Vær indstillet på at man lige skal fatte interface etc. men når du er vant til Final Cut er der meget som fungerer på samme måde (keyframes etc.)
Det er også det jeg bruger, det minder meget om FCPX i UI, det er dog lidt mere kringlet, da det jo er et animationsprogram som kan alt muligt.

Lars
Besøg min blog: [url]http://larstirsbak.com/blog/[/url]
Online Mix [url]http://onlinemix.dk/[/url]

Nyt svar