Træt af Adobe "not enough ram"

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: Træt af Adobe "not enough ram"

Indlæg af Holger »

bredal187 skrev: Jeg havde heller ikke de problemer Holger havde. Jeg tror der er en del Fejl 40 involveret her :-)
Nej, nej, nej :smash:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:vurderer om det skal være Paintshop Pro eller Aftershot Pro. Paintshop Pro har en elendig rawconverter . Og Aftershot Pro er en rawkonverter som kan en hel del.

Fulgte der ikke Silkypix med til dit Panasonic FZ82 ?
Tak for svar

Silkypixc 4.4SE fulgte med FZ82, ved ikke hvor godt det er, har først lige installeret, (kan huske jeg fik et dårligt indtryk for år tilbage ifb m FZ200)

Lidt spørgsmål:

1. Er PSP's egne RAW-faciliteter virkelig sådan for alvor utilstrækkelige ?

2. Skal Aftershot Pro ses som et reelt alternative til PSP ? eller måske et supplement/udvidelse ? (mest naturligt hvis de supplerede hindanden)

3. PSP Ultimate, som det nok bliver ifald, har en neddroslet "AfterShot 3" kunne den ikke tænkes at "række" (kan upgraders for 266 kr)

Aftershot Pro har iøvrigt ikke support for FZ80 ,.... (men ellers er 7D, 500D, og FZ200 supportet)

Måske skal jeg heller ikke fokusere så meget på netop FZ80 ifb med RAW, og måske Silkypix fint nok, jeg er endu ikke sådan rigtig inde i RAW, og vil foreløbig nok mest bruge det til at "redde" skud der er en smule udbrændte ,... dette sker så til gengæld tit med de små sensorer :dollargrin:

Men er posetiv ift at bruge RAW lidt mere fremover, og syntes derfor det skal være mest muligt på plads når der vælges nyt program

Skeler også til support for kameraer der kunne bliver aktuele fremover, men køber som oftest kun gennemprøvede ting med 1-4 år på bagen, lige nu, eller inden for 1-4 år kunne FZ1000, FZ300, GH5, samt et af Canons klassiske FF-modeller blive aktuelt, ikke så meget andet, og de er godt dækket ind de fleste steder
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

GIMP er installeret ,.. prøver lige denne gratis løsning først

For det irriterer mig stadig at købe-programmerne ikke tydeligt angiver hvor mange "aktiveringer" licensen giver adgang til.

Vi skal mindst bruge 2 hver, (fast/bærbar), og inden længe måske en tredie, så spørgsmålet er lige så relevant som selve prisen på programmet.

Hvis der ikke er "noget at skjule" i stil med ubæreligt restrictive forhold omkring aktiveringer så er det mærkeligt de ikke bare ligger kortene på bordet uden omsvøb.

Dumt man åbenbart selv skal henvende sig, og spilde hinandens tid med at spørge og svare på trevia, ved sgu ikke i hvor høj grad jeg gider

Nu finder jeg måske ud af at klare den med GIMP, og de mister en potentiel Kunde, selv om deres politik muligvis er helt ok, og licensen både kan bruges på to maskiner, samt flyttes over på eventuelt nye maskiner

Selv med billig-programmerne kan der hurtigt være brugt mindst 1500 kr mere i forhold til GIMP, hvis den ene af os efter kort tid må købes en eller flere yderligere licenser fordi den stationære eller bærbare bliver udskiftet

(vi ønsker samme program for at kunne hjælpe hinanden bedre)
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

DUBTEMPLE skrev: Selv med billig-programmerne kan der hurtigt være brugt 1500 kr mere i forhold til GIMP, hvis den ene af os efter kort tid må købes en tredie licens fordi den stationære eller bærbare bliver udskiftet
Jeg kender ikke nogle programmer, hvor man skal have en ny licens bare fordi man skifter sin maskine ud

Vær OBS på at Gimp er lidt speciel(det var det da jeg prøvede det som alternativ til PS for 7 år siden)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

lakris skrev:
DUBTEMPLE skrev: Selv med billig-programmerne kan der hurtigt være brugt 1500 kr mere i forhold til GIMP, hvis den ene af os efter kort tid må købes en tredie licens fordi den stationære eller bærbare bliver udskiftet
Jeg kender ikke nogle programmer, hvor man skal have en ny licens bare fordi man skifter sin maskine ud

Vær OBS på at Gimp er lidt speciel(det var det da jeg prøvede det som alternativ til PS for 7 år siden)
Elements gav vist kun 2 aktiveringer, totalt, mener jeg det blev oplyst da jeg installerede ver 12

Måske kan man "tigge" sig til yderligere ved at åbne en support-ticket el.lign. men vil hellere have straigt retningslinier, og undgå den slags


Ja GIMP er lidt specielt ift PSE ,...

Sharpening har de gemt væk under filtre, muligvis lidt færre "belles and whistles", ved ikke om selve sharpeningen er på niveau med PSE

Under cut kan man ikke vælge en helt alm 16:9 framing umiddelbart

Dybden af batch-proccessering svæver lidt rundt i det uvisse

osv osv

Virker dog nogenlunde tillidsvækkende, men har også kun leget med det i få minutter :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Mht PS elements, er det fordi det er en gammel version du bruger?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

lakris skrev:Mht PS elements, er det fordi det er en gammel version du bruger?
Vi bruger hhv ver 12 og 14

Hvis du hentyder til aktivering, så er det med de to aktiveringer vist gældende for begge, jeg husker det under alle tilfælde helt tydeligt nævnt på den første installation

På dem de sælger nu nævnes af og til det samme, hvis man læser annoncerne på ebay.de i hvert fald, der har jeg set det for ganske nylig

Hvis du hentyder til Ram-problemet, så er der en bred vifte af uløste ram-problemer på både PS, CC, og PSE, uanset alder, altså også aller seneste CC, den fejl min kone har er en "klassiker", som optræder på flere versioner, både nye CC og diverse PSE, (beskrevet med links osv tilbage i tråden).

Vi kører med auto-opdates som anbefalet både på OS og PSE. på begge maskiner, så det burde passe sig selv og opdatere/rette som nødvendigt, uden bøvl.

Updates hentes da også, samt udføres ganske hyppigt, på begge maskiner, det løser bare ikke problemerne for dem der er ramt.

Den Elements der fejler lige nu er iøvrigt den nyeste

Anyway, Adope har stjålet nok tid og penge, nu er fokus at komme videre, Gimp is first up :-)
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:
Kimex skrev:vurderer om det skal være Paintshop Pro eller Aftershot Pro. Paintshop Pro har en elendig rawconverter . Og Aftershot Pro er en rawkonverter som kan en hel del.

Fulgte der ikke Silkypix med til dit Panasonic FZ82 ?
Tak for svar

Silkypixc 4.4SE fulgte med FZ82, ved ikke hvor godt det er, har først lige installeret, (kan huske jeg fik et dårligt indtryk for år tilbage ifb m FZ200)

Lidt spørgsmål:

1. Er PSP's egne RAW-faciliteter virkelig sådan for alvor utilstrækkelige ?

2. Skal Aftershot Pro ses som et reelt alternative til PSP ? eller måske et supplement/udvidelse ? (mest naturligt hvis de supplerede hindanden)

3. PSP Ultimate, som det nok bliver ifald, har en neddroslet "AfterShot 3" kunne den ikke tænkes at "række" (kan upgraders for 266 kr)

Aftershot Pro har iøvrigt ikke support for FZ80 ,.... (men ellers er 7D, 500D, og FZ200 supportet)

Måske skal jeg heller ikke fokusere så meget på netop FZ80 ifb med RAW, og måske Silkypix fint nok, jeg er endu ikke sådan rigtig inde i RAW, og vil foreløbig nok mest bruge det til at "redde" skud der er en smule udbrændte ,... dette sker så til gengæld tit med de små sensorer :dollargrin:

Men er posetiv ift at bruge RAW lidt mere fremover, og syntes derfor det skal være mest muligt på plads når der vælges nyt program

Skeler også til support for kameraer der kunne bliver aktuele fremover, men køber som oftest kun gennemprøvede ting med 1-4 år på bagen, lige nu, eller inden for 1-4 år kunne FZ1000, FZ300, GH5, samt et af Canons klassiske FF-modeller blive aktuelt, ikke så meget andet, og de er godt dækket ind de fleste steder
Det er nogen tid siden jeg har brugt PSP, men da var deres rawconverter meget begrænset, men man kunne åbne rawfilken og derefter redigerer videre på tif billedet i PSP.
PSP er et billederedigeringsprogram, som faktisk er ret omfattende. Vil man fritlægge eller lave større manipulationer og efterbehandling er PSP glimrende. Laver man ikke andet end rette på farvebalancen , justere højlys og kontrast og skarphed ol. er en rawkonverter som Aftershor Pro tilstrækkelig og langt bedre egnet en PSP. Da man formindsker tab af kvalitet ved at justere på rawfilen, frem for at måtte åbne i PSP.
der er rigtigt mange fotografer som kun bruger en rawconverter. Som regel Lightroom, men Aftershot Pro er lige så egnenet. Og Aftershot Pro kan faktisk rigtigt meget. Som f.eks arbejde med lagmasker, så man kan redigere lokalt på et billede. Mener jeg.Og jeg mener også at det har et klonings værktøj. Og så har det en masse kreative presets, hvis man er til det.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så det er gamle ps elements i bruger, prøv cc, så skal i ikke aktivere

Nyt svar