Høj kvalitets-rendering
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3656
Høj kvalitets-rendering
Jeg ville ønske jeg kunne rendere én af de scener eller samme kvalitet på min egen computer... På under 2 timer for 20 sek. animation.
Nogen som ved hvordan man gør det?
Der må da være nogle breakdown-videoer og har søgt men uden held.
Ved ikke hvilket software de bruger.mediumaevum skrev:
Jeg ville ønske jeg kunne rendere én af de scener eller samme kvalitet på min egen computer... På under 2 timer for 20 sek. animation.
Nogen som ved hvordan man gør det?
Der må da være nogle breakdown-videoer og har søgt men uden held.
Men tidmæssigt vil jeg gætte på de benytter sig af renderfarms. De har nok høj sansyneligt deres eget netværk til det i firmaet.
Dette er dog bare et bud og ikke noget jrg kan finde noget understøttende omkring
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3656
Jeg tror de bruger en special-modificeret udgave af Maya, specielt designet til den produktion. Det mener jeg at have læst de har gjort i alle mulige andre film.Jenkins skrev: Ved ikke hvilket software de bruger.
Men tidmæssigt vil jeg gætte på de benytter sig af renderfarms. De har nok høj sansyneligt deres eget netværk til det i firmaet.
Dette er dog bare et bud og ikke noget jrg kan finde noget understøttende omkring
Derudover har jeg læst på dr.dk at det er første gang de har haft teknikken til at rendere så store scener.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknolo ... kramme-den
Men jeg vil bare gerne kunne rendere en scene som f.eks. den på billedet til videoen. Men hvis jeg renderer det med Blender/Cycles tager det en evighed for hver frame.
Men ja, renderfarms kan være en mulighed. Bare sørgeligt at man endnu ikke selv kan rendere i høj kvalitet.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Indlæg: 2938
- Sted: Hørsholm
Du er vel klar over, at de bruger multi-computere i $100.000 klassen til den slags rendering ...?
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3656
Ja, til en spillefilms-længde. Men hvis du som én CGI-nørd sidder med en kraftig PC, burde du kunne rendere én af scenerne selv.Rosenfeldt skrev:Du er vel klar over, at de bruger multi-computere i $100.000 klassen til den slags rendering ...?
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Indlæg: 2938
- Sted: Hørsholm
Ok.mediumaevum skrev:Ja, til en spillefilms-længde. Men hvis du som én CGI-nørd sidder med en kraftig PC, burde du kunne rendere én af scenerne selv.Rosenfeldt skrev:Du er vel klar over, at de bruger multi-computere i $100.000 klassen til den slags rendering ...?
Ja, i løbet af 14 dage+mediumaevum skrev:Ja, til en spillefilms-længde. Men hvis du som én CGI-nørd sidder med en kraftig PC, burde du kunne rendere én af scenerne selv.Rosenfeldt skrev:Du er vel klar over, at de bruger multi-computere i $100.000 klassen til den slags rendering ...?
www.k76.dk | www.soundcloud.com/k76 | facebook.com/k76music
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3656
Øv...lakris skrev:Ja, i løbet af 14 dage+mediumaevum skrev:Ja, til en spillefilms-længde. Men hvis du som én CGI-nørd sidder med en kraftig PC, burde du kunne rendere én af scenerne selv.Rosenfeldt skrev:Du er vel klar over, at de bruger multi-computere i $100.000 klassen til den slags rendering ...?
Men du løber tør for vram og ram inden det
www.k76.dk | www.soundcloud.com/k76 | facebook.com/k76music
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
Jeg ventede engang i en uge på at Real3D skulle rendere et enkelt billede i en opløsning som blev kaldt for "high-res interlaced" dengang, men som i dag ville blive opfattet som en typisk størrelse for en thumbnail.
Det var tålmodighedskrævende tider dengang jeg kørte 28 MHz, og endnu ikke havde fået smidt en FPU i maskinen.
Men en god måde at speed hjemme-rendering op på, er at købe et stort NVidia kort, og så rendere på det. Det kan man bl.a. gøre ved at hente Blender (gratis), og så vælge "Cycles" render engine'en og sætte den til at bruge ens GPU.
Det var tålmodighedskrævende tider dengang jeg kørte 28 MHz, og endnu ikke havde fået smidt en FPU i maskinen.
Men en god måde at speed hjemme-rendering op på, er at købe et stort NVidia kort, og så rendere på det. Det kan man bl.a. gøre ved at hente Blender (gratis), og så vælge "Cycles" render engine'en og sætte den til at bruge ens GPU.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Der mange ting i det bla en masse dygtige folk i hele pipelinen - men en vigtig ting er den brugte render motor - søg på fx Arnold renderer og Pixars Renderman for at få en idé. Renderman findes iøvrigt i en Non-commercial udgave. De fleste jeg kender til bruger Maya når det drejer sig om om animation på højt plan og Foundry Nuke til compositing.
Mvh
Morten
Mvh
Morten
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35560
- Sted: Hørsholm
Hey Renderman, det kunne jeg huske jeg havde hørt om før.
Jeg lavede denne tråd om det, men det er nærmere et kig tilbage i historien for CGI m.m.:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=17&t=78080
Jeg lavede denne tråd om det, men det er nærmere et kig tilbage i historien for CGI m.m.:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=17&t=78080
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3656
Jeg kører med 1080Ti+1070, Blender 2.79b og eksporterer til 2.8 (pga. Eevee). Skal jeg renderer stills vil jeg fortsat vælge Cycles, men pga. jeg ikke kan lave volumetriske effekter som animation uden at vente evigheder og slide min computer op på rekord tid, vælger jeg nu Eevee som default rendering.Joachip skrev: Men en god måde at speed hjemme-rendering op på, er at købe et stort NVidia kort, og så rendere på det. Det kan man bl.a. gøre ved at hente Blender (gratis), og så vælge "Cycles" render engine'en og sætte den til at bruge ens GPU.
For en high-res scene med volumetrisk lys og andre effekter tager det ca. 5-10 sek. inkl. composition/efterbehandling. For en low-res ca. 1 sek. pr. billede.
De animationer jeg laver skal, rent animationsteknisk - være mere avancerede og længere. Her dur Cycles ikke, medmindre man har adgang til en renderfarm, men de penge har jeg ikke.
- AnotherDan
- Forum Donator
- Indlæg: 2687
- Sted: Søborg
Man kan gøre den slags via cloud computing idag...
Det tillader at skalere dine render behov ligeså meget som din pengepung tillader...
Hvad det så koster at ramme dine mål har jeg ingen anelse omkring...
Det tillader at skalere dine render behov ligeså meget som din pengepung tillader...
Hvad det så koster at ramme dine mål har jeg ingen anelse omkring...
A fancy tagline goes here...
skriver noder
En ting er hvad der kræves af computerkraft, en helt anden ting er at vide hvordan man får sådan en rendering til at se sådan ud.AnotherDan skrev:Man kan gøre den slags via cloud computing idag...
Det svarer vel lidt til at tro at bare fordi man har et fuldt udstyret, millionklasse studie med alt det topklasse udstyr man drømmer om, at så er man også i stand til at producere et vellydende verdenshit med det samme
- AnotherDan
- Forum Donator
- Indlæg: 2687
- Sted: Søborg
Det er selvfølgelig givet, alt andet er ignorant at tro at ting kommer af sig selv.benjisan skrev: En ting er hvad der kræves af computerkraft, en helt anden ting er at vide hvordan man får sådan en rendering til at se sådan ud.
Det svarer vel lidt til at tro at bare fordi man har et fuldt udstyret, millionklasse studie med alt det topklasse udstyr man drømmer om, at så er man også i stand til at producere et vellydende verdenshit med det samme
Min kommentar var vedr. at kunne render det pågældende klip i samme kvalitet indenfor en given tidsramme "selv"...
A fancy tagline goes here...
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3656
Jeg vil ikke sige jeg kan nå den kvalitet som i trådstart. Men jeg har da lavet noget af høj detaljegrad flere gange:AnotherDan skrev:Det er selvfølgelig givet, alt andet er ignorant at tro at ting kommer af sig selv.benjisan skrev: En ting er hvad der kræves af computerkraft, en helt anden ting er at vide hvordan man får sådan en rendering til at se sådan ud.
Det svarer vel lidt til at tro at bare fordi man har et fuldt udstyret, millionklasse studie med alt det topklasse udstyr man drømmer om, at så er man også i stand til at producere et vellydende verdenshit med det samme
Min kommentar var vedr. at kunne render det pågældende klip i samme kvalitet indenfor en given tidsramme "selv"...
- Vedhæftede filer
-
- Old Park_credit_small.jpg (232.84 KiB) Vist 1434 gange
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3656
Hvis ret skal være ret, så foregår der meget "snyd" i skabelse af film. I BBC-dokumentaren Dinosaurernes Verden (gik på DR engang) kunne de ikke rendere de højkvalitets-scener som man så det. Istedet er det eneste "virkelige" fuldt 3D-modellerede/animerede, dinosaurerne. Omgivelserne var lavet med matte-painting i Nuke/Photoshop.gs-dk skrev:Med no-limit budget.....benjisan skrev:Du vil gerne vide hvordan man laver det som hundredevis af top professionelle super eksperter gør på Disney?mediumaevum skrev:Nogen som ved hvordan man gør det?
I teorien burde man derfor som privat selv kunne skabe lignende scener hvis man har know-how.
Samme teknik som de bruger i Nuke kan du også gøre i det gratis Open Source-program Blender.
Det handler i stor stil om compositing og anden efterbehandling, og kende de rette filmtricks.
Slet ikke tosset, det der. Den fortjener en
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins