Mere trist kvalitet fra GoPro 7

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Mere trist kvalitet fra GoPro 7

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det kunne mit billige AZ1 vist have gjort bedre :(

Ikke ubrugeligt, men sgu godt nok ærgeligt at få molestet sådan nogele dejlige optagelser ,.. med GoPros "top-model" :(

Ud over at bruge instilligen "linear", har jeg gaflet lidt triks nederst,..

YouTube og GoPro er heller ikke gode venner, det spiller ikke rigtigt,..

Men bestemt ikke noget der kan eller skal bruges til undskyldning fra GoPros side

Vedhæftede filer
h.JPG
h.JPG (127.02 KiB) Vist 974 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 5. okt 2019 13:32, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kan kun lige se den i lille udgave nu. Svært at se de store problemer der.
Måske der går noget galt med konverteringen til 1920x1080@30 fra 50 fps?
Har ikke selv prøvet den konvertering. Enten 30 rent eller fra 60 fps. Det synes jeg YT klarer ok.

Forfærdelig lydside dog.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Kan kun lige se den i lille udgave nu. Svært at se de store problemer der.
Måske der går noget galt med konverteringen til 1920x1080@30 fra 50 fps?
Har ikke selv prøvet den konvertering. Enten 30 rent eller fra 60 fps. Det synes jeg YT klarer ok.

Forfærdelig lydside dog.
Lige til orientering, det er kun performance under kraftig fart og action jeg anklager, artifacts, landskabet der glider forbi i siderne og ligner et dårligt computerspil, sådan lidt vector-grafik kulisse-agtigt,.. næsten som noget der var skabt i Adobes Illustrator,.. :) osv ,.. og så stabiliseringen,
nuvel den er da blevet lidt bedre end for år tilbage, men alligevel

Derudover er Youtube jo stedet folk bruger, så hjælper det ikke at GoPro har en nogle helt særlige problemer med dette, uløst,.. burde der være styr på,.. de har haft tiden til det

Hakkene I optagelsen er beskedne I forhold til mange andre eksempler, men tydelige, jeg fornemmer at de har rod i originalen, og ikke bare kan tørres af på YT, eller mit udstyr, eller internet forbindelse

Finder det ikke OK at det der skulle være markedets bedste af slagsen, reelt ikke performer bedre under action, end mit 3-4-5 år gamle AZ1 HD-cam til 1000 kr, (købt nedsat til 500 kr),... men måske i en del tilfælde endog dårligere

Man kunne med rette have forventet noget mere


OK, så sparede jeg de penge, til et nyt GoPro, men jeg ville hellere have brugt dem :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg ved ikke hvor meget af alt dette der kan rettes op på i software, til det bedre,..

Gad også godt vide hvordan f.eks. et GH5, med mekanisk stabiliseret wide-optic, ville klare en den slags arbejde, hvis man altså kunne ophænge det med suspension, og lidt gyro, måske

Jeg har stabiliserings software i kikkerten, men det er altid på bekostning af vidvinklen
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Ser det ens ud på filen på din computer vs youtube?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kan fortælle at The Slow Mo Guys overvejer at udgive noget video på et fysisk medie fordi Youtube komprimerer videoer så hårdt at det ser ringe ud. Det er muligvis bare det du er udsat for, en uheldig kombination af din komprimering og deres.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg lytter spændt med på forslag her. Sidste video jeg uploadede var i 4k, 60fps og lignede lort. Det var en 80GB fil, 50mbit. Det ser super ud på computeren - det ligner lort på youtube. Havde tænkt mig at prøve med højere bitrate, men jeg tror ikke rigtigt, at det gør udslaget.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

MrBacon skrev:Ser det ens ud på filen på din computer vs youtube?
Bruger AZ1, ikke GoPro, der er en lille degradering , men den er tilsyneladende mindre end den GoPro pådrager sig, det var pointen,..


Ender således, trods aldrende, og lav-opløst cam, på youtube op med noget som tit virker on-par, eller bedre, end det ses med nyeste GoPro :luny:


Bare en iagtagelse, som jeg noterer, men vil undlade at dykke dybere i på tidskrævende vis
/Dub

Nyt svar