Rosenfeldt - That Moment (demo..)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Rosenfeldt - That Moment (demo..)

Indlæg af Rosenfeldt »

Er der noget bedre end tiden op mod sommeren? Personligt bliver jeg ekstra inspireret til at lave nyt musik. Her er en lille demo jeg arbejder på lige nu .. og mon ikke Holger skal master den senere? :-D

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvor skal nummeret ende henne? Altså skal der vokal på eller skal det være instrumental? Der mangler lidt en lead eller vokal (eller begge dele), som det er nu efter min smag.

Det lyder skam fint nok - fedt (omend lidt uoriginalt indenfor genren) groove og lyder som et godt fundament for et fedt track.

Som det er nu, vil jeg hurtigt begynde at kede mig. Piano riffet er ikke interessant nok til at køre alene så længe imo - heller ikke med de filter cuts, du laver. Hvis du f.eks. stackede piano med en synth, der spillede det samme, som du åbner filteret op for langsomt, kunne du havne et sted, hvor du kan lave et melodibreak (og måske drop) uden pianoet, når synthen tager over, hvis du bare tilføjer en lille lead. Lidt "dancet" nok - og det vil muligvis ændre nummeret for meget ... bare et forslag til noget variation.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hej MrBacon, tak for indspark!

Nummeret er stadig i vuggestue-fasen, så der er lang vej endnu. Jeg har kontakt med en svensk sangerinde (dog på engelsk..), som skal komme med et bud mht. vokalen - det kommer til at præge nummeret en del. Piano-riffet skal ligge under vokalen.

Jeg ender nok ikke med meget "synth-lyd", da jeg primært ønsker en house-piano-agtig lyd. Men, lad os se hvad arrangementet og kreativiteten kan frembringe!? ... det er det fede ved musik - man starter ét sted, og ender et andet. :-D

Nyt svar