Another Dan Guitar Rock Mix - giv et lyt

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Another Dan Guitar Rock Mix - giv et lyt

Indlæg af AnotherDan »

Jeg brugte søndagen på at koge ud foran mac'en med et mix på endnu et af mine guitar riff baserede numre (findes der anden slags musik ? :D ).

Giv det et lyt og en kommentar.

http://music.anotherdan.com/dump/known_as_joe-mix5.mp3

På forhånd tak.
Senest rettet af AnotherDan fre 22. jan 2010 22:49, rettet i alt 2 gange.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Gracehoper
Medlem
Indlæg: 449
Sted: Kbh. K

Indlæg af Gracehoper »

Okay, efter et par hurtige gennemlytninger har jeg følgende:

Hihatten er lige lovlig høj, særligt på små højtalere.
Guitarerne måtte gerne skære mere igennem. Måske i det hele taget være lidt højere.
Vokalen skal mere igennem. Boost den lidt i toppen, comp den hårdere og skru op!

Jeg kan godt lide stemningen i nummeret og bassen. Riffet i verset er jeg ikke vild med, lyder som Dizzy Miss Lizzy. Omkvædet kunne måske godt bruge lidt sukker på toppen af en art.
Hvis salgstal var kvalitet, ville McDonalds være verdens bedste restaurant og Noma en punchline.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Tak for kommentaren, må lige finde disken frem og prøve at gøre lidt ved den igen. Her efter en sindsyg dag på arbejdet..
Syntes vokaler er sindsvagt svære at arbejde med - men vil prøve at følge dine råd...
Dizzy reference - så har jeg ramt rigtigt med det riff' hehe. Jeg er vild med Dizzy.

Har prøvet at skrue en anelse op på guitaren.
Skruet ned for HiHat'en
EQ'et lidt i toppen på vokalen (damn jeg syntes det er svært).
Comp'et vokalen endnu mere. Nu skal jeg efter støjen kan jeg høre...
Lagt den nye intro på jeg havde rodet med, der skal indspille ny guitar for den er helt som i mit hoved...
Skiftet comp. på paralel comp af trommerne jeg syntes giver lidt mere bid...

Linket er opdateret i første post.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Uha - det holder ikke. Dårligt justerede guitarer og 2. rangs simuleringssoftware. Pyha ...


:puke:

TT: Sjovt at høre det udvikle sig. Jeg vil ikke kloge mig for meget på lyden andet end jeg måske synes at stortrommen lyder lige lovligt New Order/Blue Monday-agtigt.

Nummeret har rigtigt mange fede kvaliteter. Og jeg er jo tjotalt fanboi af stilarten, så jeg tillader mig at savne et "fejabefa-break" eller to med dertilhørende små tematiske soli.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Opdaterede link med ny sang uden så meget støj fra vokal sporet... Der må findes smartere måder end med automation, tager jo en krig...

Hvad er et "fejabefa-break" Hans? hehe.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Uh - stavefejl - I blame the drugs. I don't have any.

Fajabefa-break selvfølgelig. Et ganske rammende begreb opfundet af Telemaster på Gearfreak:

http://www.gearfreak.dk/forum/forums/th ... start=4876

"Det vigtigste ved et fajabefa-break er, at det lige præcist er lidt for svært for bandet, så det lyder stift, når man spiller det. Derudover er helt centralt, at breaket ikke har noget at gøre med resten af sangen, men bare er med, fordi man skal finde på et herredeft break. Det var populært i 90'erne, men ses stadig sjældnere i moderne musik." :lol:

Men sådan små instrumental-mellemspil med skæve takter og andre tempi. Lige til at krydre lidt på det hele ...

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hahaha hvor er det sejt...
Den forklaring giver lige et point i min bog...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Jeg hørte det lige på computerhøjttalere. Klikket på storetrommen var aaaaaaaaaaalt for kraftigt. Mindst 6 dB ned, tak. :)
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Tak for kommentaren Preben, har lige uploadet en version hvor jeg har skruet ned for stortrommen.
Jeg vil prøve at lytte imorgen på de indbyggede højtalere på min iMac så jeg kan høre det :)
A fancy tagline goes here...

Nyt svar