Ønsker respons samt tips til ny single :)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
LYN:GE
Medlem
Indlæg: 28

Ønsker respons samt tips til ny single :)

Indlæg af LYN:GE »

I samarbejde med David Fricke er jeg igang med at lave en single "Going To Miami"

Jeg ønsker respons samt tips til hvad vi kan gøre for at få det bedre :)

Planen var at singlen skulle køre i stil med Avicii :)



Tak for jeres tid !

Lyn:qe & David Fricke

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Tog lige en hurtig lytter.

De instrumenter du bruger frem til omkring 0:36, hvor tema synth'en kommer på, er ikke top dollar. Jeg tror du skal finde nogle bedre og mere "hit" venlige instrumenter at starte introen med. Og så sæt lidt motion i det hele, altså lav noget som groover fra starten, så folk er med på fyr den af... med det samme. Jeg fik sådan lidt en mystisk slap af, sukkersød, dukkelise fornemmelse af nuværende intro. Måske fordi jeg ikke helt kunne finde fodfaste med melodien før det rigtige synth tema kommer på efter 0:36.

0:38, jeres lead tema synth har noget mystisk room reverb på, samt noget med hurtig og kort delay. Det gør, at det ellers så fede synth tema bliver trukket lidt i baggrunden på mixet. Det kommer til at lyde lidt som hvis i spillede med synth'en på et toilet. Derfor, lad kun en lille smule hall reverb, plate reverb komme på synth'en, luk lidt ned for send til reverb'en. Med delay'et, der havde jeg langt et lidt længere delay på, altså hvor der er længere mellem hvert delay. Det lyder til at være for kort det delay som er brugt, og bidrager godt til toilet lyden.

Melodien synth er nu ellers er fed nok. Og fedt, at i ducker jeres tema synth, det virker fint :-)

SLL

Medlemsavatar
LYN:GE
Medlem
Indlæg: 28

Indlæg af LYN:GE »

Tak for det :) ! - Jeg prøver med en anden synth til introén og leger lidt med reverbén og delayét i LD synthén.

Nyt svar