Capitalismonster - søger feedback til mix/arrangement

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Capitalismonster - søger feedback til mix/arrangement

Indlæg af charlie_bukowski »

Hej folkens,

følgende sang skal gerne lande på min kommende LP der komme til at hedde "Capitalismonster". :lol: (høhø...)

Jeg er gået lidt i stå med følgende sang (synes det bliver værre og værre) og har brug for lidt friske øre.



Disse ting vil jeg gerne have at mikset skal kunne:

- alle elementer danner en fælles enhed
- intet af instrumenterne er for højt eller irriterende
- der skal ikke være for meget bas
- det skal lyde chillet men uden at miste kant

Er jeg på rette vej - hvad kan/burde jeg gøre anderledes?

Mvh
Petayan

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg har altid optur over din musik. Frisk på at lave et nummer sammen?
charlie_bukowski skrev: Disse ting vil jeg gerne have at mikset skal kunne:

- alle elementer danner en fælles enhed
- intet af instrumenterne er for højt eller irriterende
- der skal ikke være for meget bas
- det skal lyde chillet men uden at miste kant

Er jeg på rette vej - hvad kan/burde jeg gøre anderledes?
Alle elementer danner en fin, fælles enhed.
Når det kommer til mix er der jo sindssygt meget, der er en smagssag - her er et par småting, der kan rettes efter min smag:
Wahwah ting @ 2:05 er ret høj. Har meget energi i den nedre mellemtone - måske for meget. Måske det ikke er så tydeligt, hvis du skruer ned.
Epiano kunne være lidt mere fremtrædende nogle steder (især i de høje toner, der ligesom "tager over" der, hvor vokalen slutter).
Basguitaren eller guitaren, der spiller bastonerne lyder ikke fantastisk i de lave toner. Lidt hul på den dårlige måde med ret stor forskel i lydstyrken/energi på de forskellige toner. Har du boostet med en eq i bunden? Det lyder som om der er en eq, der ikke helt får fat på alle frekvenserne, den skal - og måske booster et lidt uheldigt sted.
Harmonika? er lidt tynd i lyden. Nok ikke for lav, bare lidt tynd i lyden.

JEG savner at kicket kommer lidt op ... det skal ikke tage over eller noget, men det ligger et lidt mærkeligt sted volumemæssigt nu. Jeg ville prøve at tage noget af bunden (måske - det er så lavt, så jeg er i tvivl) og skrue lidt op for det.

Men fedt nummer. Elsker hippie feelingen i "omkvædet"/slut

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Hi MrBacon, merci for det dejlige feedback!

Tror jeg kan skrive under på mange af de ting du nævner ift. mikset. Jeg laver et nyt miks, hvor jeg forhåbentlig kan omsætte nogle af dine kritikpunkter.

Yes mand - er altid frisk på en coop - tak du spørger:-) Send en mail til peterjan.music@gmail.com, hvis du allerede har en konkret ide.

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Så fik jeg taget mig sammen til at lave et nyt miks:



- mindre wahwah ting i outro/omkvæd
- op for toppen på E-piano
- ned for bunden af akustisk guitar
- lidt op for kick

Det er en melodica, derfor lyder den nok lidt tynd sammenlignet med en harmonika. Mht. kick-trommen kom jeg i tanke om at det er meningen at den kører lidt om og ned i lydstyrke, så den lyder lidt som en bølge der skubber sig frem og tilbage:-)
Senest rettet af charlie_bukowski lør 6. maj 2017 21:42, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvor blev det nye mix af? Det var meget bedre i hvertfald :thumbup:

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Ups...sorry nu er det oppe igen, men fedt at høre det er blevet bedre:-)

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Jeg synes, det lyder fedt. Jeg har ingen ide om, hvad du måtte synes, der mangler.

Måske du skulle lade den stå der en tid (eller endnu bedre, få den released) og gå videre. Hvis der er mere potentiale i den, skal det nok komme frem. Du kan altid lave en viderebearbejdning, og der er altid plads til en B-side til :-D .

Og bliv ikke frustreret over at køre i stå i en sang. Min personlige yndlingsanekdote om den slags er U2's "Lady with the spinning head": Efter gigant-succes med "The Joshua Tree" og "Rattle and Hum" puslede de med at finde en ny lyd og et nyt udtryk - derfor slog de sig ned i Hansa Studios i Berlin sammen med Brian Eno (Hey, det virkede da for David Bowie!).

Der havde de så bl.a. det der nummer, de ikke kunne få til at lykkes på nogen måde. De prøvede det ene og det andet, men det er og bliver en skodsang. MEN hvis du går ind og hører den, kan du høre, at nærmest hele "Achtung Baby"-albummet bliver udviklet, riff for riff og lyd for lyd... og som bonus prøvede The Edge (guitaristen) først det ene, så det andet mellemstykke, som heller ikke gav noget. Men Brian Eno sendte ham ind og prøve at lave en sang af de to stykker (det lykkedes - den hedder "One").

Så skodsangen fødte et gennembrudsalbum og et monsterhit - men den ER stadig en skodsang!

Bonus-bonus-info: U2 prøvede naturligvis hele vejen igennem at pumpe Eno for, hvordan det der år i Berlin, hvor han, Bowie og Iggy Pop delte en lejlighed, havde været (det år blev jo da liidt skelsættende for popmusikken). Det eneste, de fik ud af ham var, at meget af debatten havde handlet om sokker... og så er jeg færdig med at fortælle røvere... tak for iaften! :lol:
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Fedt - tak for feedback og røverhistorie Thomas:-)

Nyt svar