Der kommer en Zombie hær marcherende!!

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Det virker ret godt... den der lidt "cheesy" stil man brugte til horror zombie movies før i tiden... :) ... Skal jeg sætte "kritik", har jeg kun én ting... smid lidt længere reverb på horn/strygere måske :) jeg hørte via hovedtelefoner, og det kan være derfor, da jeg ikke får rummets refleksioner med ...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

du sku prøve uden foner: den der megatromme er på grænsen af sub, og den får gulvet og væggene til at vibrere! :)

det er noget gammelt noget, fra 2007. jeg vil slette den dumme hvislelyd, som er en sample af mothman siger i filmen når han æder folk :)
reverb på horns ? det kan prøves. jeg kan li det som det er. det er ikke top lydkvalitet, og det er jo blevet 10 år gammelt nu!
synes faktisk bare at jeg snart sku pudse det af og smide det som nr 1 på min projekt cd: imaginary film scores.

jeg har over 100 orkester liggende i computeren, og køber et moderne orkester når jeg er flyttet i min nye lejlighed, og så realiserer jeg de orkester numre til bedste evne, og sender det hele til min agent i hollywood. jeg har fået af vide hvad slags jeg skal sende, så er der en go chance for at noget kan blive valgt ud, i en musik/lydbank, som indie film folk tager fra, fordi de ikke har råd til at hyre en komponist der ordner hele filmen. :)

jeg kan bare godt se det her nummer som intro til en film, jeg er lige så visuel som musikalsk og komponerer billeder i hovedet :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

hvis bare man har lavet noget der passer eller er spændende nok, så gør det ikke noget det er lavet på computer, for der er folk der hjælper med at få det over til menneske orkester :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Spændende!

Jeg er specielt vild med den der slæbelyd (?), lyder som en brush på lilletromme.

Hvordan har du det med at løse opgaver for en dokumentar eller andet? Selvfølgelig laver man meget musik, men når det kommer til opgaver hvor de vil have noget bestemt, så føler mange, at de skal til at sælge ud, men jeg tror det er sundt at byde sig til for filmskolen, en lokal tv-station eller nogle af de store produktionsselskaber. Findes der egentlig ikke sådan en portal for film-doku-musik ligesom SongLink?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Graceville skrev:Spændende!

Jeg er specielt vild med den der slæbelyd (?), lyder som en brush på lilletromme.

Hvordan har du det med at løse opgaver for en dokumentar eller andet? Selvfølgelig laver man meget musik, men når det kommer til opgaver hvor de vil have noget bestemt, så føler mange, at de skal til at sælge ud, men jeg tror det er sundt at byde sig til for filmskolen, en lokal tv-station eller nogle af de store produktionsselskaber. Findes der egentlig ikke sådan en portal for film-doku-musik ligesom SongLink?
jo, jeg sku nok tro man ku finde noget her: https://www.shockwave-sound.com

klik på moods, emotions, i menuen, bare se - en masse kategorier

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Jeg tror jeg ville give melodien fra 0-30 sek en del mere top og få rumklangen til at være lidt mindre mudret. Gir mening senere i tracket .. men når man hører de første 30 sek isoleret for sig, lyder det lidt som om der mangler noget i lydbilledet. Især i den moderne shuffle verden hvor man nogle gange kun gir numre 5-10 sekunder for at vurdere om man gider lytte til noget eller skippe til et andet nummer.
Så ville nok lave et form for "intro mix" hvor start delen lyder super fed i sig selv og så rejustere EQ og levels når andre ting bliver introduceret.
Sys ihvertfald jeg har opdaget i mange sange igennem tiden hvor man ikke ligger mærke til at ting bliver markant ændret i levels og EQ fordi andre elementer kommer ind og tar lead rollen så øret fokuseret på det nye der sker og ikke ligger mærke til at de forgående ting bliver skubbet mixnings messigt i baggrunden.

Men well kan være du allerede ved alt det her ... og jeg er på ingen måde nogen ekspert på noget som helst .. men var bare lige hvad jeg umiddelbart tænkte.

Nyt svar