Nyt album fra Dreamville!

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Nyt album fra Dreamville!

Indlæg af beetlebum »

Kære alle

Er vildt glad for at kunne dele, at vi i Dreamville nu er på gaden med det dansksprogede album "Drømmenes Arkiv". Video med førstesinglen "Vi Ku' Forsøge Os":



Hele pladen kan streames fx på Spotify:
Eller på iTunes: https://itunes.apple.com/album/-/id1288092940

Håber I kan lide det :-)

KH Martin.

Medlemsavatar
Slice
Medlem
Indlæg: 65
Sted: Frederikssund

Indlæg af Slice »

Dejligt pop nummer fed rytme fed vox dejligt at høre

DBH Slice


Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Dejlig Nadia Stein-vokal og et tight band! Vokalen er lidt skæv her og der og tænker det er noget med at økonomisere med luften. Der mangler også luft i enderne af enkelte fraser, så jeg tænker det har noget med samme problem at gøre, så hvis hun får styr på luften, så vil det lyde som om hun har 120% overskud.

Men fedt fedt fedt, lige i skabet ift 80'erånden med News, Halberg og One Two.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Tak for feedback! :-) Vil også meget gerne have feedback på mix/master, hvis nogen har input ;-)

Vi har lavet en video med endnu et nummer fra albummet:


Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

ikke dårligt !

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Super fedt!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Tusind tak! Ser også ud til, at vi har fået hul igennem til både P4 og P5 - så det er super godt.

Igen: Det er første gang, jeg selv har mixet/masteret noget, der er blevet udgivet, så jeg vil også rigtig gerne have feedback på den del :-)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Umiddelbart synes jeg det lyder fint.

Skal det udgives og på P4 og andre steder, ville jeg outsource mastering-delen = sove roligt om natten.

Det er sjældent at man både står for sangskrivningen - musikken - studieteknikken - mixning - masterering.

De fleste beskæftiger sig kun med en eller to af de dele. Dem der kaster sig ud i flere (inkl mig) kommer til at erkende efter alt for lang tid, at man ikke kan oparbejde en acceptabel ekspertise inden for det hele.

Brug de ca 1000,- pr sang til masterering.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Graceville skrev:Umiddelbart synes jeg det lyder fint.

Skal det udgives og på P4 og andre steder, ville jeg outsource mastering-delen = sove roligt om natten.

Det er sjældent at man både står for sangskrivningen - musikken - studieteknikken - mixning - masterering.

De fleste beskæftiger sig kun med en eller to af de dele. Dem der kaster sig ud i flere (inkl mig) kommer til at erkende efter alt for lang tid, at man ikke kan oparbejde en acceptabel ekspertise inden for det hele.

Brug de ca 1000,- pr sang til masterering.
Jeg fik faktisk mixet og masteret nogle af numrene ude i byen, men jeg syntes ikke, at det lød bedre. Men ja, kan godt følge det med at sove roligt om natten :-)

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Og så får I da også lige seneste video med et nummer fra pladen, som de sidste par uger har været et af de mest spillede på P5!


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

I det første nummer er der ret mange små ord hvor sangerinden ikke helt rammer tonerne, men ellers er selve sound'en på tingene ret god.

Dog synes jeg der mangler storetromme. Det de lyder faktisk som om der er mere bund i lilletrommen end storetrommen på den første og sidste video.

Jeg synes "Fødder mod Jorden" lyder en del bedre end de andre. Her fungerer det hele sgu!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hvis det er fordi hun er gravid skal I være på forkant med "genoptræning af stemmen". Har aldrig selv været gravid, men kan forstå at der kan være ret stor forskel på, hvordan støtte og vejrtrækning under og efter.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Joachip skrev:I det første nummer er der ret mange små ord hvor sangerinden ikke helt rammer tonerne, men ellers er selve sound'en på tingene ret god.

Dog synes jeg der mangler storetromme. Det de lyder faktisk som om der er mere bund i lilletrommen end storetrommen på den første og sidste video.

Jeg synes "Fødder mod Jorden" lyder en del bedre end de andre. Her fungerer det hele sgu!
Tak for feedback!

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Graceville skrev:Hvis det er fordi hun er gravid skal I være på forkant med "genoptræning af stemmen". Har aldrig selv været gravid, men kan forstå at der kan være ret stor forskel på, hvordan støtte og vejrtrækning under og efter.
Hun var ikke gravid, da vokalen blev indspillet, så det kan vi ikke skyde skylden på :-) Og det er barn nummer tre, så tænker det går.

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Og så kan I da også lige få den sidste video, vi har lavet med nummeret "Nattens Ro":


Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg syntes det sider lige i skabet..100% godkendt på alle punkter...jo lille tromme lidt for høj i tredie nummer.

Jeg kan egentligt godt lide vokalen..lidt skrøbelig og tæt på. det gør det lige en tand mere personligt at det ikke smadre editeret til ukendelighed.

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

ZoSo skrev:Jeg syntes det sider lige i skabet..100% godkendt på alle punkter...jo lille tromme lidt for høj i tredie nummer.
Tusind tak! Jeg er også ganske godt tilfreds i betragtning af, at jeg er ret grøn, når det gælder mix/master-delen.
ZoSo skrev:Jeg kan egentligt godt lide vokalen..lidt skrøbelig og tæt på. det gør det lige en tand mere personligt at det ikke smadre editeret til ukendelighed.
Enig. Der er klippet og tunet lidt hist og her, men jeg synes også godt, at tingene må lyde mere naturlige.

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

I får også lige den absolut sidste video fra albummet, som vi lige har lavet. Vores mest streamede nummer og det der er spillet mest på P4, så vi synes vi var nød til at lave en hurtig video:


Nyt svar