Melankolsk hiphop beat, feedback på mix ønskes, ny DAW nyt arbejdsflow

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Melankolsk hiphop beat, feedback på mix ønskes, ny DAW nyt arbejdsflow

Indlæg af Jenkins »

Har længe ønsket et andet arbejdsflow end hvad Ableton, som jeg har brugt hidtil har brugt, har kunne give.

Derfor har jeg fornyligt udvidet med Studio One, og må sige jeg indtil videre er yderst tilfreds. Mit arbejdsflow føles optimeret. Savner dog studio one tillod at køre som rewire slave (noget jeg har overset ?)

Men sidder nu og leger med en produktion af et hiphop beat. Kunne være fedt hvis i gad smide lidt feedback på processen so far . Stadig work in progress :)



https://www.dropbox.com/s/edm5t72y7b0b5 ... 0.wav?dl=0

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Cool nostalgi.

Jeg tror måske der kan blive problemer på nogle højttalere med at gengive den her bass line på en hørbar måde fordi den er så dyb som den er. Hvis man kunne give den lidt overtoner af en slags (måske bare oktaven over?), kan det måske dæmme op for det problem. Prøv evt. at høre det på lidt mindre højttalere. Det er ikke meget der skal til. Det går næsten (har lige checket på en lille højttaler).

Klaveret og den pad synth med opadgående filtersweep som ligger oven i er næsten lidt for "pæne". De ku' godt tåle lidt rids og blive lidt mere retro.

Fedt med den der synth der kører 3 mod 2 henne ved 1:31. Det gør noget fedt ved groove'et.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar