Feedback søges

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Fryd!Mick
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Østerbro

Feedback søges

Indlæg af Fryd!Mick »

Hej Lydmaskinen.
Er den heldige og lykkelige ejer af et hjemme studio i nano størelse, men gud hvor jeg elsker mit lille studio <3
Mig og min kærerste har lavet en lille reggae inspireret duo som vi kalder Fryd!, det er bestemt ikke guitar fræs og vilde soloer, men der er lidt solis hist og her ;)
Håber i vil gå ind og lytte til det vi lave, og kom gerne med feedback.
https://soundcloud.com/ren-fryd

Vh. Michael

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Forvirret: Musikken fungerer rigtig godt, starten da bassen kom på syntes jeg der var noget underligt måske mudret ved, men resten af numret fungerede musikken super fint.
Teksten er fin, men både sang og kor havde jeg optaget/mixet anderledes, det klistrer ikke rigtig til musikken men lyder lidt karaoke agtigt.

Natten: Lidt samme oplevelse på dette nummer, musikken fungerer fint, men der mangler noget på vocalerne, og jeg mener ikke jeres kunnen, men måske bare en anden mikrofon eller EQ'et og comp'et anderledes.

Jeg lyttede lidt videre, og syntes det er fedt, optagelse/mix af vokal er det eneste jeg kunne ønske anderledes, lidt tydeligere og længere fremme i mixet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Bedre overskrift giver mere feedback

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Og velkommen til på Lydmaskinen.

Jeg tænker at numrene lige skal poleres og masteres så er det på Spotify og iTunes med dem.

Fedt at i deler jeres passion med os andre, der går meget grej i den herinde, men i virkeligheden vil mange af os meget gerne lave mere musik, så når i lige kommer ind fra sidelinjen og viser sådan et bagkatalog må jeg indrømme at jeg både lige inspireret og imponeret. :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Fryd!Mick
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Østerbro

Indlæg af Fryd!Mick »

Tusind tak for de fine ord :) og tak for at du har givet dig tid til at lytte, det betyder meget for os, jeg vil helt sikkert nørde lidt mere over vokalen ;) og eventuelt finde et billigt studio hvor de kan masterere.

Vh. Michael

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hyggelige numre. "Hemmelige Sted" er nok det som jeg bedst kunne lide.

Jeg vil iøvrigt give Hald ret i det med vokalen: I nogen af numrene virker den lidt fjern, og jeg tror ikke det kan fikses i mastering-processen. Det er i optage- og mix-fasen der kan gøres nogen ting. F.eks. netop "en anden mikrofon eller EQ'et og comp'et anderledes".

Men fedt. Keep da fiya burnin'.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar